Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg opretter denne tråd, fordi jeg egentligt føler mig lidt skuffet og trist over dette..

Jeg fik min ven her igår til at købe noget ice med hjem fra staden, nu skal det siges at jeg ryger hver dag, rimelig god hash, og på det sidste har jeg bare ikke rigtigt følt mig nok ramt på 120, ikke engang 130 slår mig ud på nogen måde, selfølgelig bliver jeg skæv, men bare ikke som jeg burde blive iflg mine mening, og nej det er squ ikke små eller få joints vi laver, jeg har vel røget hver dag i et par år, og jeg er 18 nu..

Det er første gang nogen af os prøver rigtig ice på denne her måde, vi fik det i en lille plastik bøtte(1g) af sådan nogle mikro små skunk lignende noller, til en rimelig dyr pris(ved ikke om jeg må dele prisen herinde), men det er man jo villig til at betale for en god skævert, så vi får at vide at man bare skal drysse 0,1 -0,2 ud over en ristet smøg og så fylde det i et cone (self blandet sammen), og ryge det som en normal joint.. Men som den jeg nu engang er kan jeg squ ikke lade være med at putte ihvertfald 0,4 i samt noget 100kroners røg min ven havde.. den kører rundt og vi ryger den, og jeg følte da også jeg blev skæv pænt hurtigt, men rusen aftog alt for tidligt, og var ikke meget kraftigere end hvad en rigtig god gal ellers kunne have leveret.. men til den pris og med de forventninger jeg havde til det, er jeg squ meget skuffet, .. Hvad gør jeg forkert, råd ønskes :(

Takker på forhånd, ønsker bare en god rus som i gamle dage ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du spørger hvad du gør forkert; Du ryger for meget. Rusen bliver ikke ved med at være den samme, hvis man har røget så længe. Man kan godt sige at den mister magien. Hold en længere pause, også vil du indse at man opnår mere ved at nyde urten sjældnere. Hvis en pause er udelukket, kan man jo altid eksperimentere med lidt oral indtagelse af thc, hvis det er noget der frister:)

Skulle du beslutte dig for at tage en pause, så vil du blive lykkelig når du igen prøver at ryge. Det er sku næsten lige som første gang :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det du gør forkert er nok at du er begyndt at misbruge.
Jeg er også misbruger, der dog holder pauser i 14 dages tid, en gang vær 2 -3 måned da det som regel hjælper.
Det er bare om at tage sig lidt sammen, så kan man sagtens.

Og nu til den dårlige HR.
Ryg et bonghoved hvis du ikke er vandt til det, med 0,1 oven på, så skulle du da nok gå hen og blive til rundtosset.
Men et misbrug af bong kan virkelig ikke anbefales, det er klamt, og jeg får intet godt ud af en joint mere, medmindre jeg har holdt en lang pause.

Men altså, du gør intet forkert du ryger det jo ? dine forventninger var nok bare for høje,
og det er ret tit at man får noget såkaldt ( ice / ryst ) der ikke er filterret ordenligt, og bare bliver solgt til en høj pris.
Jeg gider ikke spilde mine penge på sådan noget mere, eller det der fancy 140krs hash..
En god skunk syndes jeg bedre om, eller bare en 90er- 100krs bal, det gør jobbet, det gør mig skæv.

Hold en lang pause for din egen skyld :) jeg lover dig for du vil se skyer igen efter den hehe

EDIT : damn Arthur kom først :lol: hehe men lige en kommentar til ham - DET ER SKU SOM FØRSTE GANG ;) man skal bare haven en ordenlig ryger hehe

Junior medlem

Dejligt med et par gode svar, føler squ ikke jeg kan holde en pause fra hashen, får squ helt vanvittigt meget sved på både hænder føder, hele kroppen bare jeg ikke har røget i en 7 timers tid.. Ville squ ønske jeg kunne ;) well.. må vel bare tilbage til bongen igen.. :)

Måske lige et hurtigt dumt spørgsmål.. nu ryger jeg også meget på de der små piber med slip hul i enden.. ville det være helt vanvittigt at smide noget bare REN ice ned i den og suge det, det plejer at virke rimelig godt med noget ren white widow ;) så må det da ramme godt?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ja det gør det.

Stadens fancy røg til dyre priser er ikke altid det bedste. Jeg har i hvert fald lært at en god import hash mellem de 90 - 120´er (salgs navne) er de bedste og 100% dem du får mest ud af. Og alt andet er tosset i mine øjne og bare en måde at snyde folk på. Det koster ingen ting at lave, men priserne er helt i top.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvis du snakker om (tju)bang - så ja, de vil nok slå dig hårdere end joint.

Junior medlem

Mere spørgsmålet om det var muligt at gøre det, eller om der skal tilsættes noget smøg eller lign, vil helst ikke bare prøve mig frem til den pris ;)?

Junior medlem

Arthur Spooner skrev:
Hvis en pause er udelukket, kan man jo altid eksperimentere med lidt oral indtagelse af thc, hvis det er noget der frister:)

evt en speciel tråd eller lign du kan linke til? Det kunne det være mega fedt!!

Moderator
Brugeravatar

Patrioten skrev:
Dejligt med et par gode svar, føler squ ikke jeg kan holde en pause fra hashen, får squ helt vanvittigt meget sved på både hænder føder, hele kroppen bare jeg ikke har røget i en 7 timers tid.. Ville squ ønske jeg kunne ;) well.. må vel bare tilbage til bongen igen.. :)

Måske lige et hurtigt dumt spørgsmål.. nu ryger jeg også meget på de der små piber med slip hul i enden.. ville det være helt vanvittigt at smide noget bare REN ice ned i den og suge det, det plejer at virke rimelig godt med noget ren white widow ;) så må det da ramme godt?

Selvfølgelig kan du holde pause fra hash! Det er altså ikke ligefrem heroin, og du burde ride dine abstinenser ud i løbet af en uges tid. Selvom det er nærliggende, så er det imo. ret dumt bare at hæve dosen, eller gå over til mere effektivt rygeredskab, når man ikke føler man får nok rus ud af det, man plejede at blive godt skæv af. Hvis du virkelig ønsker at holde en pause, og det synes jeg ud fra din beskrivelse, ville lyde som en god idé, så er der mange gode tips at finde til det herinde, blandt andet kan ekstra motion være godt til at få tankerne på noget andet, og få én til at sove bedre om natten. Hvis du beslutter dig for det, så held og lykke med det. Vil love dig at du oplever en hel anden rus, hvis bare du holder en måneds tid.

Jeg ville smide noget ristet tobak som bund under icen, også selvom du ryger på rist, hvis icen ikke er presset ret meget sammen, risikere du at suge det igennem piben, uden at få det antændt. Det ville jo være lidt spild.

Junior medlem

Tusind tak for et dejligt svar BisMann.. klogt tænkt med tobakken under ;) .. Jeg siger ikke jeg ikke kan, men jeg er squ for bange for konsekvenserne af at stoppe med hashen, dvs psykisk, har aldrig haft holdt en pause, og med tanken om hvad 1 dag kan gøre, har jeg squ ikke lyst opleve hvad der kommer efter ;)..

Medlem
Brugeravatar

Patrioten skrev:
Arthur Spooner skrev:
Hvis en pause er udelukket, kan man jo altid eksperimentere med lidt oral indtagelse af thc, hvis det er noget der frister:)

evt en speciel tråd eller lign du kan linke til? Det kunne det være mega fedt!!

Begynderopskrift på hashkage/guldkakao

Hjælp til Hashkage

(ved ikke om det er det du efterlyser.. men her er lidt :))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Patrioten skrev:
Tusind tak for et dejligt svar BisMann.. klogt tænkt med tobakken under ;) .. Jeg siger ikke jeg ikke kan, men jeg er squ for bange for konsekvenserne af at stoppe med hashen, dvs psykisk, har aldrig haft holdt en pause, og med tanken om hvad 1 dag kan gøre, har jeg squ ikke lyst opleve hvad der kommer efter ;)..

Så du har simpelthen besluttet dig for at ryge for altid? Det kan du jo ikke mene. Jeg har været stoppet op til flere gange efterhånden, men er dog desværre altid faldet i igen. Jeg tror du gør et lidt for stort nummer ud af det med abstinenserne. Man bliver lidt deprimeret de første par dage, og man har det meget svært ved at sove. Det er sku ikke noget der ikke kan overvindes hvis man virkelig har lyst. Nu må du sku lige mande dig lidt op :) Tænk lidt frem af. På et tidspunkt bliver du rigtigt træt af at ryge hash, også vil det kun blive sværere at stoppe, fordi du har kørt den så langt ud. Desuden kan man altid drikke sig i hegnet den første dag hvis man lige skal sættes lidt igang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Prøv og begynd at drikke et par bajer i stedet.
Rusen er ganske behagelig efter de første 6-7 stykker, de handler bare om at få dem ned, og humøjret bliver helt sikkert højt hvis du drikker med andre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Prøv og begynd at drikke et par bajer i stedet.
Rusen er ganske behagelig efter de første 6-7 stykker, de handler bare om at få dem ned, og humøjret bliver helt sikkert højt hvis du drikker med andre :)

Ja det er sku hygge, men det er så nemt at stoppe med det ene misbrug for så at bytte det ud med et andet. Been there done that :)

Medlem

Patrioten? Rapper du?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
For at være pisse nederen og ærlig synes jeg det er en ærgelig udvikling du er ved at tage dig. Selvfølgelig slår tjalden ikke så hårdt mere når du har røget konstant i så lang tid det kaldes tolerance og den vil blive ved med at stige så længe du bliver ved. Så kan kun anbefale dig at holde en pause, ellers bliver det en livsstil som vil være stigende dyrere og mere stenet at vedligeholde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det siger du ikke kvart !
I mit sidste meget voldsomme hashmisbrug røg jeg flere gram om dagen, og købte for 2700 - 3000 kr tjald vær 14 dag.
Da jeg mistede mit job pga mit voldsomme hashmisbrug og min dovenhed, havde jeg ikke råd til det mere og stoppede.
Skide smart ( nogen der har en violin ? )

Det kan virkelig ikke anbefales at gå efter et liv som evig hashmisbruger.
Tænk på dengang du røg for første gang, hvor skæv og glad du blev, hvor dejlig verden var.
Det er den ikke så meget mere er den ?

Jamen det er da stadig dejligt afslappende ja.. men hvor blev den ûber fede griner af ?
Tænk lidt over en pause, du vil helt sikkert ikke fortryde det.

Pludseligt er det at være klart i hovedet, næsten som en rus når man har det godt igen :)
Især hvis man har gået og røget de sidste par år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du behøver faktisk ikke holde dig clean en hel dag (i hvert fald ikke i starten).
Hvis du kommer mindre og mindre i dine joints, og ryger færre og færre af gangen, vil din afhængighed og tolerance forsvinde.
Når du på et tidspunkt føler dig klar, kan du jo tage en dag hvor du går i biografen med nogle venner, spiser pizza, eller hvad i nu kan lide, men uden at ryge hash.

At trappe ned, kan for nogen være en rigtig god løsning.

Ps. Kan godt forstå du ikke vil stoppe med tjald, det er også et fedt stof, men alt bør nydes med måde :b

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Undskyld, men du siger at i skulle drysse det ud over, og sagde det lignte små skunk nolller?

Kan slet ikke få det til Ice/Bubblehash? en rigtig klump Ice er dejlig fedtet, ikke helt sort og så Bobler den bare skide meget :)

Titel: Ice/Ryst
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Ice og ryst er to vidt forskellige processser?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]