Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg skal til at prøve ayahuascha - igen - meget snart, men jeg vil gerne lige have nogle erfaringer lagt på bordet.

Det er sådan at jeg har prøvet det to gange efterhånden (stepperude + chaliponga aka. diplopterys cabrerana) - Det er ca. et halvt år siden sidst nu.

Begge gange blev jeg enormt svimmel, så jeg lagde mig i sengen - hvor det gik væk(når jeg lå stille), men samtidig blev det meget værre som virkningen rigtigt sparkede ind, jeg var tvunget til at ligge ned i et par timer.

Det var ikke sådan hvor det hele gyngede rundt, ligesom på alkohol, fordi når jeg endelig lå ned, forsvandt svimmelheden 100%!! og jeg kunne nyde trippet, men - jeg behøvede kun lige at løfte hovedet, og så ''bang!'' så kunne jeg godt se at jeg ikke engang havde en lille chance for overhovedet at rejse mig op før virkningen var aftaget.

Trippende var(udover svimmelheden) rigtigt gode, men jeg tør simpelthen ikke hvis den her svimmelhed rammer mig igen!
Så - kan jeg gøre et eller andet imod det her?
Evt. sænke stepperude dosen? Hvad er lavst mulige dose af stepperude hvor der stadig forekommer MAO-I aktivitet nok til at få virkning ud af DMT'en?

Jeg har søgt rundt på nettet om ayahuascha, og jo - som bivirkninger står svimmelhed på listen, men.. Er det virkeligt SÅ udtalt? Har jeg gjort et eller andet galt, eller er det simpelthen meningen at jeg skal være fuldstændig pacificeret mens jeg tripper? :/

Kom med erfaringer og råd, på forhånd mange tak, hilsen Euforiseret :)

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!

Du er en teenager på 16-17 år under behandling med antidepressiva. Fuck nu af med alle de stoffer.

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml - og husk så lige at tage et gram MDMA til også :stupid:

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Du er en teenager på 16-17 år under behandling med antidepressiva. Fuck nu af med alle de stoffer.

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info8.shtml - og husk så lige at tage et gram MDMA til også :stupid:

Tak! Det hjalp virkelig meget!! :roll:

Ja jeg er 16, men derfor kan jeg stadig tage ayahuascha. - Jeg er ikke under behandling af cipralex mere, ikke siden ca. 5 dage før nytår - så det burde være ude af kroppen nu.

Psykedeliske oplevelser hjælper mig enormt meget med humøret, da det tilføjer noget ekstraordinært til livet - samtidig med at jeg tænker det hele så sindssygt mange gange igennem på et trip, på en måde som jeg ikke er i stand til i normal tilstand.

Derfor spørger jeg bare til råds om hvad fanden jeg skal gøre for ikke at gå i brædderne på et ayahuascha trip. :)

- Abraham Lincoln

Medlem

ciprelex er nok først ude af din krop om cirka 3 - 4 måneder. husk lige det!

desuden synes jeg heller ikke det er forsvarligt at tage så kraftige psykedeliske stoffer i en så ung alder..

Medlem

find dig en anden hobby, du er alt for ung til at rode med stoffer som DMT. Du kunne fx begynde at meditere eller så noget? :)

Medlem

Psykedeliske oplevelser hjælper mig enormt meget med humøret, da det tilføjer noget ekstraordinært til livet.

Det er der Altså mange ting der burde i din alder.

ca 5 dage før nytår. det ca 2 uger siden du stoppede så. går ud fra du har fået ciprelex for noget depressions halløj. Synes du så helt seriøst. Hvis du virkelig tænker dig om. Tror du så det ville være en god ide at lege ayahuascha ?

Du kunne da i det mindste gøre dig selv den tjeneste og vente minimum et halvt år. til du er 100% ovenpå

just myyyyyyy 50

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Det er så sødt i alle sammen råder ham til at holde sig væk fra Narko..! MEN HVOR MANGE AF JER SELV VAR IKKE SELV TEENAGERE DA I BEGYNDTE AT eksperimentere? Det er et HR forum ffs, ikke hans forældre der sidder og svare til ham!

I samtlige indlæg euforiseret har skrevet sidder i og får ondt i røven og knægten er 16.. Jeg var selv 13 da jeg startede, og er 22 idag..! og ved i hvad? tror faktisk jeg er kommet en del længere end de fleste herinde fra (ja jeg er hammer selvglad) :)

Junior medlem

Prøv nogle svampe istedet. Ayahuasca tager enormt lang tid at lave, giver et enormt stærkt trip, som ikke er til at håndtere uden erfaring. Endnu en ulæmpe er også mavekramperne i starten. Prøv at eksperimenter med noget mildere inden du kaster dig i favnen på monsteret.

Junior medlem

og ja ayahuasca pacificere dig hvis det er lavet rigtigt, så hænger du fast i din egen psyke i flere timer.

Insane psychedelia user!

Euforiseret skrev:
Ja jeg er 16, men derfor kan jeg stadig tage ayahuascha. - Jeg er ikke under behandling af cipralex mere, ikke siden ca. 5 dage før nytår - så det burde være ude af kroppen nu.

1) Du har brugt SSRI i, hvad, to uger? Det tager MÅNEDER før deres effekt indtræder.
2) Jeg tvivler på at den bagvedliggende årsag til din behandling på magisk vis er forsvundet.

Euforiseret skrev:
Psykedeliske oplevelser hjælper mig enormt meget med humøret, da det tilføjer noget ekstraordinært til livet - samtidig med at jeg tænker det hele så sindssygt mange gange igennem på et trip, på en måde som jeg ikke er i stand til i normal tilstand.

Den har jeg hørt fra mange. Det er mit indtryk, at det for det meste er mental onani. Får du VIRKELIGT noget ud af det? Handler du på de tanker du tænker?

TicTac skrev:
I samtlige indlæg euforiseret har skrevet sidder i og får ondt i røven og knægten er 16.. Jeg var selv 13 da jeg startede, og er 22 idag..! og ved i hvad? tror faktisk jeg er kommet en del længere end de fleste herinde fra (ja jeg er hammer selvglad) :)

Dine indlæg giver ingen indikation på, at du er nået specielt langt, hvad end det så skal betyde, men tillykke. Jeg har mange bekendte som i den alder initierede et forbrug af stoffer med samme indstilling som Euforiseret (tjek "Dig nu" tråden for at se hvad jeg mener). Flere af dem er døde i starten af 20'erne, på trods af et solidt kendskab til HR.

Medlem

TicTac skrev:
Det er så sødt i alle sammen råder ham til at holde sig væk fra Narko..! MEN HVOR MANGE AF JER SELV VAR IKKE SELV TEENAGERE DA I BEGYNDTE AT eksperimentere? Det er et HR forum ffs, ikke hans forældre der sidder og svare til ham!

Det er jo ikke kun pga mandens alder vi siger det er dumt. Manden har altså været i behandling. Men hvis du synes det en god ide og bare sige til en 16 årig der er under behandling. ja han skal da bare gå løs.

Dr.phoe said it.

var desuden selv 19 da jeg tog svampe første gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Citat:

og du er en gnaven 25+ årig med underudviklede empatiske evner? Hvis du ikke har tænkt dig at hjælpe ham men bare fortælle at han er en idiot hvofor lukker du så ikke bare? Hvordan kan sådan et indlæg bidrage positivt til noget som helst! Du kan i det mindste fortælle ham hvad du mener på en repsektfuld måde.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Dr. Phibes fordi mine indlæg ikke ligger op til det store, betyder det nødvendigvis ikke jeg er sådan i min hverdag? Jeg har bare ikke den der world of warcraft attitude hvor man sidder og spiller stor bag en computerskærm ;-) nej jeg synes sku heller ikke det er en god idé at en 16 årig er igang med knark, men at skrive fuck nu af med dit narko, er værre end ssp i folkeskolen.

Medlem
Brugeravatar

quote="karl-birk"]og ja ayahuasca pacificere dig hvis det er lavet rigtigt, så hænger du fast i din egen psyke i flere timer.[/quote]

Tak for svaret. :)

Det her er en tråd om hvad jeg jeg burde gøre for at forhindre svimmelheden - eller om det faktisk bare er sådan det skal være - hvilket jeg vidst har fået svar på nu...

Det var da utroligt som i skal blande jer i min alder og den skide meddicin som jeg har taget før - når jeg sprøger til råds om hvordan jeg skal bruge ayahuascha..
Så jeg vil henvise jer til ''Alder og psykedeliske stoffer'' - som er en tråd jeg har lavet, som faktisk handler om hvorvidt det er forsvarligt at tage bevidsthedsudvidende stoffer eller ej i en ung alder.

Hvis i ellers har lyst til personligt at diskutere ayahuascha/andre stoffer, så skal i være velkommne til at sende en pm :)

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:

1) Du har brugt SSRI i, hvad, to uger? Det tager MÅNEDER før deres effekt indtræder.
2) Jeg tvivler på at den bagvedliggende årsag til din behandling på magisk vis er forsvundet.

Jeg har brugt det i 2 måneder ca.

Årsagen var en generel følelse af at være en zombie/et omvandrende lig - altså følelsesmessigt.
- Jeg har skudt skylden på hashen, og har derfor ikke røget siden jeg startede på lykkepillerne.

Jo. 1-2-3... Ingen hash - ingen følelsesmessig zombietilstand.
Så nej problemerne er ikke forsvundet på magisk vis, men de er forsvundet. :roll:

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så vidt jeg har forstået HR aka Harm Reduction, går det jo ud på at minimere skaderne ved stoffer, hvilket jo præcist er det trådstarter spørger efter.

Trådstarter har prøvet ayahuasca før og har jo nok alligevel tænkt sig at gøre det.

Giv ham dog nogle råd med på vejen i stedet.

Men derudover bør trådstarter nok vente et par måneder med trip alligevel... Antidepresiva er løjerlige sager ;)

//blazR

Dedikeret medlem

Euforiseret: Hvor mange gram P. harmala og D. cabrerana brugte du (pr. person)?

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige m.h.t. stepperude-doserne; at man kun bør bruge lige netop nok til at have en tilstrækkelig MAO-hæmmende effekt :-)

Medlem
Brugeravatar

Det var med øjemål, hvor jeg delte mængderne op, så det er ikke helt precist - især ikke chaliponga doseringen, da det er lidt svært at måle blade op på den måde.

Men det var ca. 3 gram stepperude + ca. 10 gram chaliponga.

Det blev faktisk ikke så ''mindblowing'' som de fleste beskriver ayahuascha oplevelser... Eller jo, jeg oplevede synethesi og nogle ret sjove visuals. Kunne se mærkelige alien-dyr i tapetet og lidt sværmende farver + en rigtig dejlig emphatogen agtig følelse jeg bare MÅ opleve igen - simpelthen bare et lækkert trip :)
Det ville tage længere tid at forklare det!

Det er sådan at jeg er rigtigt interesseret i at trippe ude i dyrehaven og på stranden til sommer.
Men det kan jeg jo ligesom ikke hvis jeg ikke engang kan gå :P

Har nogle erfaringer med at trippe udenfor på et ayahuascha trip ligesom på svampe eller LSD?

Kunne det nu tænkes at hvis jeg kun tager 1,5 gram stepperude - men så tager f.eks 25 gram chaliponga, vil det måske have en god virkning uden den store svimmelhed?

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Din P. Harmala(stepperude) dosis lyder okay fornuftig. Jeg synes dog du skulle prøve dig frem med noget mindre end 25g chaliponga. Måske nærmere noget i retning af 12-15.

Du kan jo altid øge dosis en anden god gang. Der er ingen grund til at overdrive..

Jeg skal dog ikke kunne sige om den svimmelhed du oplever er pga. MAOi, eller bare pga. ayahuascaen. Men som det også tidligere er nævnt, pacificerer ayahusca vedkommende der tager det.
Jeg har ikke selv erfaringer med at gøre det udendørs, men jeg kan ikke se noget i vejen for det hvis man er ordentligt bekendt med stoffet. Det tror jeg dog ikke man er efter et par ganges brug af ayahusca.

Og anskaf dig en vægt, hvis ikke du har gjort det i mellemtiden. ;)

//blazR

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg har sammen med to venner drukket aya i dyrehaven to gange og det er bestemt en fed oplevelse, man skal dog planlægge det godt så man ikke stodder ind i "normale" mennesker der ude. Det gjorde vi den første gang og det var nogen misforståelser som gjorde det til en lidt ubehaglig oplevese. Anden gang tog vi der ude kl ni om aften i august måned og blev der hele natten, det var meget sjover at sidde ude i skoven i halv mørket og trippe, så kan man bagefter godt forstå at de indianer som drak/drikker ayahuasca tro de taler med skovens ånder ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]