Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Hej alle derude.
Jeg startet efterhånden min ''hash-karrierer'' for 3år siden, siden da har jeg røget konstant (næsten), mit daglige forbrug har ca været 2-4 joints, men nu bliver jeg ikke længere påvirket, bare en smule ''stimulerende følelse'' som når cigaretryger der lige har holdt 1dags pause og så lige har røget en cigaret, alt i alt ligner min cannabis rus efterhånden en nikotin-utilpashed/ hvad man end vil kalde det..

Jeg tænkte det sandsynligvis var en høj tolerance overfor THC, efter de 3 år med intens rygning, men jeg har før holdt både 1-2uger og 1-2 månedes pause, og så har jeg prøvet at ryge igen,, selvfølgelig blev jeg ''ramt'' men aldrig ramt som de første 10-20 joint man har røget i starten af sin ''karrierer'', og jeg mindes meget ''de gamle dage'' hvor den virkelig sad i flæsket, hvor man fik den behagelige summen i hovede, opturs kicket, og som ''det hele lyste op''
grinflip - og udanset kvaliteten, nu kan jeg liige falde til ro på en god 2grams joint, ellers bliver jeg bare dvask hvis jeg indtager mere end det..

Jeg håber ikke jeg er den eneste, og hører gerne fra folk som har oplevet tilsvarende og eventuelt har nogle metoder/alternative til at blive ''udrenset'' eller om motion eventuelt kan hjælpe på problemet, da jeg bliver mere påvirket hvis jeg har været meget fysisk aktiv...

Måske om hvor lang tid jeg burde holde pause for at opnå ønsket effekt?
jeg har altid været den som sidder sidst oppe til ryger ''forsamlinger'' ogandet, til kl 05.00 om morgen og trækker nol mens resten af crewet er gået i brædderne :D..

Ps, Newbies og off tropic er tilladt :D

MVH
MFS

Senest rettet af MFS 30 sep 2010 22:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

jeg tror du trænger til en rigtig lang pause jeg tænker 4 måneder måske et år hvis du ikke kan vente kan du starte med bong det skal nok få dig til at blive skæv igen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Weed-star skrev:
hvis du ikke kan vente kan du starte med bong det skal nok få dig til at blive skæv igen

Jeg håber det var chronic ironic... Ellers er det rimelig dårlig HR... Men hold en god lang pause og forsøg at flyt fokus helt fra det... Lav chiller aftner med hjemmebagt kage og god kaffe. Forkæl dig selv med noget god alkohol når du skal ud..

(Baudelaire 1860).

Medlem

Ja, holder også meget af merskums piber, men så bliver jeg ikke skæv af joints, i de perioder hvor der bliver røget mange piber :(....
ja jeg må tage mig en god pause, men som i ved, så er det ikke lige til, det fylder en del i dagligdagen og omgangskreds.
tror bare jeg vil føle der mangler noget, jeg tager mig altid en joint inden jeg skal i seng, (slem vane) :)

Medlem

Sådan er det kroppen skal bruge mer og mer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har røget hver dag i 6 år og det er stort set os bare blevet en vane eller en ond cirkel, man ryger og ryger uden at blive skæv

de sidste 4 år har jeg ik haft et umotiveret grineflip som man får som en nybegynder, det forsvinder desværre ;(

nu ved jeg ik hvordan din situation ser ud men at få et hårdt fysisk arbejde ville nok være det bedste hvis du har mulighed for det

de tider hvor jeg har arbejdet som nedriver og andet hårdt arbejde har jeg kunne holde mig på under 1 joint om dagen, når du kommer hjem totalt smadret efter 7-8 hårde timer skal der ik meget mer end en ½ joint til så føltes det somom man bliver 10x mer skæv og det er sku det bedste at fyre en fyraftens fed efter arbejdag hvor man har tjent nogle penge istedet for at sidde derhjemme og sumpe

hvis jeg bare sidder derhjemme eller er sammen med vennerne så bliver man skæv 1 gang om morgen/eftermiddag og så kan man ik blive skæv igen så kan man bruge resten af dagen på at ryge den ene joint efter den anden uden den store virkning

hvis det er fordi du keder dig derhjemme mens dine venner er på arbejde eller whatever så skaf dig nogle spil til din computer eller andet du finder underholdene og hyg dig med det om dagen, hvis man hygger sig med noget andet er det nemmere ikke at tænke på hashen og ryg så sent om aftenen som du kan, hvis man ryger tidligt så kører rouletten som sagt efter 1-2 timer når man ik er skæv mer og ik kan blive skæv igen

håber du for lavet om på den uheldig vane du har fået dig der :P, det bliver ik bedre med tiden så det er med at gøre noget ved det nu, hvis der er andet du vil snakke om kan du bare smide en pm, gl ;)

Medlem

Ja lige netop, en spiral som bliver ved, og aftenerne/nætterne bliver meget lange når man ikke har noget at falde til ro på efter en lang dag..
Jeg er en del fysisk aktiv, men det er li' som man har brug for den ''psykiske træthed'' om aften, men ellers så har du helt ret, jeg bliver også godt fysisk ramt efter en hård dag - og på en bedre måde..

Den første jønte er klart også den bedste ;). Har også fået en dårlig vane med at ryge 3/4 af min aftenjoint, og lige ryge resten når man står op om morgen for at morgen bliver lidt nemmere.

Må også have taget mig en pause, men det bliver så fanden svært ved jeg, for jeg vil kalde mig selv en ''cannabis-misbruger'' efterhånden, det er blevet en stimulans og ikke noget man gør for hyggen længere, bare ren og skær ''procedure'' :(...

Men helt sikkert XxHeXeHxX :)!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Man skal bare lære at holde en pause.
Holder jeg en pause på 14 dage, og ryger noget godt skunk er det sku næsten ligeså godt som første gang.
Det er bare folk der straks tror de skal gå over til noget stærkere så snart de ikke kan mærke en joint.

Jeg har nu lungeproblemer mere end nogensinde, og forbander mig selv over alt den bong jeg har røget.
Har måske tænkt mig i fremtiden at gå frem til at spise det for at skåne lungerne.

og MFS
jeg tror ikke du kan få cannabis til at være et stimulant.
så hvidt jeg ved er det et Depressant - men kan du trylle så fortæl da ;)

Medlem

Ja lige netop, jeg må bare væbne mig med mod og tage mig en pause.
Det er sgu trist at høre, mine lunger siger også fra med sådan noget myndkanyle som jeg kalder det hehe.

Jeg mener ikke som Cannabis er en stimulant, for ja du har helt ret, det er en Depressant, men virker stimulerende i mindre mængder, nu var det bare dårlig omformuleret af mig, men mere ment som i jeg skal stimuleres ;P , som i der mangler et eller andet når man har fyraften, inden man skal sove ovs, man får sådan en utilpashed og uro hvis man ikke får røget tilstrækkeligt, hvis du forstår hehe...
, en tryllekunster afsløre aldrig sine tricks ;)

Mvh
David :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Undskyld, men er jeg den eneste der tænker på hvor ufatteligt dårligt hash du ryger??
Kan du "liige falde til ro på en god 2grams joint"??
Hvis jeg skal give dig et par brugbare råd;
Nr 1. Find dig en ny pusher, eller køb noget bedre af ham du allerede kender, for der er tydeligvis noget galt hvis du skal putte 2 gram i en pind for at falde til ro.
Nr 2. Som du selv er inde på, så er en pause inkl. motion nok noget du vil have godt af. Det kunne tyde på at du er i et misbrug hvis du ikke engang selv kan finde glæde ved at ryge, men blot gør det.?

Men hovedårsagen er nok at du ryger noget shitty shitty tjald mester ;)

Medlem

Uden for meget ''se mig'' men jeg har kommet på øen siden jeg sked i bleen, det er slet ikke kvaliteten ;)
Kan sagtens lave noget hjemmebryg nol, og stadigvæk ikke blive ramt efter 3-4 joint. Bare træt :(
Men kan selvfølgelig godt forstå at man tænker sådan :)
Uden tvivl jeg er cannabis misbruger..

Jeg ryger altid den gode ;) . Trækker nol på semi og pap :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du har haft et dissideret misbrug igennem en længere periode, vil du uden tvivl skulle gå og vente i lang tid inden at den lalleglade fnisen kommer tilbage blot ved at ryge en enkelt eller to pinde. Det selskab man er i har virkelig også meget at sige, og hvilke forventninger der er til hashen, hvis man er sammen med folk der sjældent ryger, forventer de ofte at få en sjov griner, og er derfor også fra starten mere modtagelige for et massivt grin. Hvor imod at hvis man er sammen med de faste ryger venner, og "man altid ryger sammen" så forsvinder noget af magien ved hashen også, da den bliver en del af din hverdag, og hvis det er en del af din hverdag. Er det så muligt at flække hysterisk af grin hver gang man ryger? - Nej.
Så for det første skal du holde dig en god lang pause, for der efter at starte meget langsomt op igen, sammen med de "rigtige" mennesker. Altså folk som du ikke nødvendigvis er vant til at ryge med hver dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

obama- jeg kan da også proppe 2 gram GOD galar i en joint uden at mærke mere end normalt (ikke at jeg gør det er tåbeligt )
hvis jeg altså har røget til den og tolerancen er gået i vejret, tror ikke det er hans tjald der er noget i vejen med
tror det er hans rygevaner... men self det kan da også godt være hans tjald ?

I de perioder jeg har røget tæt ville selv 10 dråber nol olie på et bonghoved ikke slå mig af kurs :D

men okay ..jeg ville da blive stærkt " tilfreds " af det hehe.

Måske er det bare hans tjald nu når jeg tænker over det...

Medlem

Ja det har stået på i et par år efterhånden. men selvfølgelig alt er relativt, men hvor lang tid er en fornuftig pause, vil du skyde på?. bare for at få renset godt ud hehe?.
Jeg kunne ikke beskrive det bedre selv, der var netop den helt unikke virkning ved det i starten, en tryllebønne ja, kunne godt huske tilbage på man aldrig fik griner på hvis man var i selskab med nogle personer man ikke bryder sig specialt om..
Man bør gøre noget ''ceremoni'' ud af det, lige fra starten af, så det ikke bare ender med en ''stimulans'' for daglig dagen, som det desværre er blevet for mit ved kom :(.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis jeg var i dit sted, og vil opnå det du søger, så vil jeg sætte mig ned, skrive en liste over de situationer hvor du i fremtiden har tænkt dig at sige ja til at ryge med på en joint. Og husk nu på, listen skal jo ikke være for lang, men kun til når at det "virkelig" er en joint værd.
Med hensyn til din pause for at få det ud af systemet vil jeg nok tage 3 måneder hvor at der slet ikke blev røget. For så der efter at tage op til 3 måneder ekstra, for at få en føling for hvordan et normalt liv uden hash er, så vil man igen kunne nyde hele hashens virkning. Men som minimum vil jeg nok sige 3 måneder og op til et halvt år.
Det skulle jo gerne være sådan til sidst at du slet ikke har lyst til at ryge og ikke tænker over det så meget som du plejer, for i et drømmescenarie at sige at du slet ikke tænker på det i din hverdag, eller når du er til fest for den sags skyld. For det betyder jo netop at du nu har fået hashen så langt på afstand psykisk at du "har glemt" hvordan det er at være skæv, og derfor nok vil nyde det noget mere.

@Eskapisme: Tillykke, du kan putte 2 gram "GOD GALAR MAIN" i en joint.. Du er så fin selv at sige det er tåbeligt, for det er det.
Det du snakker om, er at når man bliver garvet ryger, så har de fleste det sådan at de kan blive skæve til et bestemt punkt, og at der så fra det punkt og til ekstrem skævhed skal ekstremt meget til, både kvalitetsmæssigt, men også set og setting. Mange dags rygere har meget svært ved at bryde igennem det "loft" som de har opbygget. Men derfor vil man stadig blive knokkelskæv af en joint med 2 gram i hvis man røg den alene på en gang (og ikke er vant til at suge 50 hoveder om dagen på bong ved siden af). Hvis du vil bilde mig andet ind må du virkelig hive nogle gode argumenter op på disken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
vil nu os gi mfs ret i det ik pøves have noget at gøre med kvaliteten, selvfølgelig kan man få noget hash til 500 kr's eller lave sit eget nol som man nok skulle blive skæv af men jeg tror grunden til han er urolig er måske fordi en 100-110 kr's ryger ik gør ham skæv mere, og det er da os en advarsel om at man er ved at have en pæn tolerance

i går ringede min ven og sagde at nu ville han sku ryge igen efter en 3 mrd's pause, det havde han lovet mig så jeg kunne ryge ham i hegnet :P

tog ind på staden og startede ud med en 200 kr's ice joint 4 mennesker og efter han havde røget lidt på jointen kom der et kæmpe smil på og man kunne bare se hvordan han var helt blæst, ik på en stenet måde men total lykkelig og fuldstændig børne grineflip midt inde på nemo over ingenting og alting det var faktisk pænt flovt xD, og det skal lige siges at mig og ham har siddet og røget 5-10+ gram sammen på bong hverdag igennem 2 år men han valgte at tage en lille pause pga hans dame, efter 1.5 time og nogle sug på de næste joints sad han og mumlede sjove ting stadig med et kæmpe smil i fjæset og gik derefter kold, tror helt klart han har følt magien igen, så prøv med en 3 mrd pause det virker på selv en meget hærdet bongryger

ville sku ønske jeg kunne holde en sådan pause :(, det er bare umuligt, hashen har været en del af mit liv siden jeg blev skidt ud af min mor og jeg begyndte at ryge som 13 årig, min mor, far gjorde da han levede, alle fætre fleste onkler osv alle ryger fandme, hver gang jeg prøver at stoppe ender det med jeg får smidt noget hash i nakken eller jeg er sammen med nogle som ryger for jeg kender stort set ik nogen der ik ryger, eller osse bukker jeg under og tager ind på staden, jeg bor 200 meter derfra så det er fandme fristene når jeg har lyst til at blive skæv og stikke af fra alt lortet der bare vælter ind over en konstant

undskyld for mit lange lorte indlæg xD sidder her og bliver helt opslugt af at skrive i min koger

du har ret obama, den gang hvor jeg røg sindsygt meget bong kunne jeg godt kværne en 2grams med 2 gram i uden at blive helt overdrevet skæv, men idag hvor jeg ryger joints 9/10 af gangene skulle jeg sku nok blive skæv hvis det var noget ordenligt røg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Glem det jeg var helt væk

Senest rettet af Mr.Pink 04 okt 2010 14:33, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg har selv røget i MANGE år efterhånden. Og ét er helt sikkert: DROP MORGENFEDEN!!! Det er dit største problem uden tvivl og i min verden slet ikke til diskussion. Du når jo slet ikke at blive dig selv inden du får ny røg i lungerne - og al røg resten af dagen er "spildt" og får dig bare til at føle dig normal. Det er helt sikkert også et problem at du ryger en spliff med 2g hash? skunk? og så uden at blive skæv!!?? Jeg har selv tolerante perioder, men 2g ville jeg helt sikkert kunne mærke! Noget andet er jeg aldrig kunne finde på det - overkill... så hellere 5-6 "normale joints"... Det virker sgu som om det ikke er den bedste kvali - eller er det den samme hash du ryger hele tiden? Prøv en ny plade eller ny sort!! Vel at mærke efter din pause!!
Forresten så ER man skæv efter 3-4 joints (specielt med 2g i lol) selvom du kun føler dig træt!! Mine lokale alkohoveder nede på gaden vil sgu nok også claime, at de ikke er stive før efter 25 pils MEN DET ER DE!! det er helt sikkert!!
Håber du beslutter dig for en pause, kort som lang... Drop i det mindste morgenjointen - den er kun til special occasions og på den måde vil den altid virke fantastisk tæt på de magiske første gange!

Medlem

Super Obama :). Jeg tænkte også jeg skulle lave en form for liste og skrive mine ''tanker'' eller ''visioner'' ned, så det er lidt lettere at føre ud i livet, (i hvert fald for mit ved kom)
3-6 måneder :( , Uuuv, det bliver svært, men ja, enten - eller. Jeg må bare hoppe ud i det, men 3-6måneder lyder fornuftigt, for på min sidste pause, som varede i 2 måneder hvor jeg selvfølgelig blev ramt men ikke helt ''psykisk ramt'' hvis du forstår, bare en tilpas i kroppen og en smule snaksagelighed, men som du beskriver, man glemmer hvordan det er, sådan havde jeg det lidt, og det var det fedeste ved at ryge igen - se hvor hashen føre mig hen hehe..

Tror du motion vil hjælpe på at få ''renset'' ud, eller spiller det ingen rolle, ikke som i man bliver mere skæv efter en lang fysisk aktiv dag, men hvis jeg eksempelvis begyndte at træne igen? :)
_
NU vil jeg altså prøve at UNDGÅ at prale, men det er altså ikke kvaliteten som fejler noget, selv min hjemmelavet ice, som jeg vil skyde på rammer de 40-60% THC, ingengang sætter mig på plads, ja selvfølgelig er det mig den er gal med hehe, Jeg er Narkoman ;) Heheh

XxHeXeHxX - Jeg misunder din ven, det er virkelig det jeg ''længtes'' efter, for Cannabis rusen er en himmelsk rus, efter min mening den bedste der findes, Man læner sig netop tilbage, og så får man bare en lykke rus som siger spar2 :), Kan godt huske tilbage på den første periode man røg, folk der ikke var skæve fik en god grinern i selskab med en, ligesom selv den mørkeste søndag som idag, kunne være en dag man nød fyldt ud..
Men du er ikke alene min gode mand, Det har også fyldt alt for meget i mit liv, og det kun folk som enten tager den gode eller ryger, som siger mig noget, Mine lærer, familie, og fornuftige venner ovsovs syntes jeg er kedelige, de siger mig ikke noget. Ja jeg bor også 10 min fra øen, jeg sidder og tripper over om jeg skulle tage derind nu, efter jeg har påbegyndt mit rygestop dags dato, jeg føler allerede der mangler et eller andet, jeg plejer at ryge når jeg står op, i skolen/arbejde, efter, og ved aftensmad samt inden sengetid, og dagen idag har været mærkelig, endnu mørkere end den plejer at være.. Iøvrigt så kan jeg ikke lide du undskylder dit ''lange'' indlæg, det er super du gider at bidrage, og jeg er ikke bedre selv hehe :)...
____

Hey helepladenfuld, Ja morgenfeden er en dårlig vane, heldigvis har jeg prøvet at begrænse det, jeg er i forvejen god til at sove længe, så det bliver problematisk herop til uddannelse ovs.
men du skriver hvad folk tænker :) hehe, jeg vil sammenligne det lidt med en cola-blæser, man skal bare have mere for at få det ''normalt'' om ikke for meget at sige, at få det godt igen''
Nu er alkohol og cannabis ikke helt til at sammenligne, men jeg forstår skam din pointe, 100%..
Nu ved jeg det ikke er kvaliteten, uden for meget pral igen, så ryger jeg sgu ikke hvad som helst hehe :).
Men du har helt ret, ens dag bliver også halv dvask når man ryger om morgen:(

Tak for alle de gode råd folkens! det har hjulpet, og har påbegyndt rygestop dags dato, (shit jeg er rastløs og har røget 18 smøger hvor jeg plejer at ryge 8-10) hehe
Mvh
David

Junior medlem

SÅDAN BUDDY!! Held og lykke med det man!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]