Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Mig og min ven(Q) har købt udstyr til at dyrke 10 planter for ca 4200kr. Det hele gik godt. Problemet var vores forældre.

Vi skulle gro i Qs skur, så vi begyndte at hamre det lystætte stof op, lave filteret, montre lyset osv.

I dag skete det så. Min mor vækkede mig og spurgte hvor mine penge var. Jeg blev nødt til at fortælle hende det.
Hun var først i chok, så blev hun sur og derefter begyndte hun at græde. Jeg har fortalt hende, at jeg kun gør det her, fordi jeg ikke vil drikke alkohol og ryge nikotin (hun ryger nikotin), men det er ikke det, hun er bange for. Det er politiet. Hun siger, at jeg vil ødelægge min fremtid, hvis politiet kommer og jeg vil blive smidt ud af gymnasiet. Det er alt for risikabelt og hvis nogen har en mistanke, fordi vi altid går ind og ud af skuret, så kan de ringe til politiet, eller viseværten.

Hun gav mig 2 muligheder.
Enten smider jeg det hele ud, eller ringer hun til politiet.

Jeg bliver nødt til at smide det hele ud... Over 4000kr spildt. :(

Medlem
Brugeravatar

Hvis problemet er at hun er bange for at du ødelægger din fremtid ved at få det på straffeattesten, så er det måske en dårlig idé at ringe til politiet?
Kan du ikke benytte dig af returret eller lignende, måske sælge det? Udstyret i sig selv er jo ikke ulovligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
lol, hun siger det vil ødelægge hele din fremtid hvis politiet finder ud af det - hvorefter hun truer dig med at hun vil tilkalde politiet. Det bluff burde du nemt kunne calle. Og lad da vær med at smide det ud hvis det endelig er. Find en ny lokation, brug din 14 dages returret eller sælg det på en onlineauktion.

Senest rettet af Morten på 14 15 maj 2010 14:23, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Vi har jo ikke plantet dem endnu. Derfor får vi jo ikke en straf, men politiet finder jo ud af stedet osv.

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Ja er du gal det er nedern :(

hehe ja eller som morten siger.. enten skal du folde.. eller også så er det sku all in ;)

men ja.. hvis det var mig og min mor ikke ville lade mig dyrke så havde jeg nok solgt sættet... medmindre hun ikke kunne overtales self

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan du ikke bare stikke din mor en lille hvid løgn, og bilde hende ind, at i har skaffet jer af med tingene? Hendes frygt virker ærligt talt noget irrationelt. Har da aldrig hørt om nogen, der har været under mistanke, for at være i et skur et par gange om ugen. Hvor mange kan se indgangen til skuret overhovedet?

Eventuelt forklar hende, at du hellere vil gro dit eget, end at finansiere bandekrigen og narkokriminaliteten sydpå.

Junior medlem

Morten på 14 skrev:
Kan du ikke bare stikke din mor en lille hvid løgn, og bilde hende ind, at i har skaffet jer af med tingene? Hendes frygt virker ærligt talt noget irrationelt. Har da aldrig hørt om nogen, der har været under mistanke, for at være i et skur et par gange om ugen. Hvor mange kan se indgangen til skuret overhovedet?

Hun er jo ikke så dum... Hun vil se, at vi smider dem ud

Medlem

Ja som morten siger.. i kunne lave så meget andet ude i det skur.. men ja hvis det nu er et skur der ligger på din mors grund og hun finder ud af at du løj for hende så er det jo ikke så godt.. men ja man bruger vel et skur til andet end at dyrke hamp planter ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

IceBlock skrev:
Morten på 14 skrev:

Hun er jo ikke så dum... Hun vil se, at vi smider dem ud

Fair nok. Men hvordan ser det ud med det skur? Står det inde i haven, eller ude ved vejen? Hvis det står inde i haven, kan du jo eventuelt tage hende med, og vise hende, at ingen vil kunne se at i går ind og ud af det et par gange om ugen - og desuden forklare hende, at der altså normalt foregår mange andre ting i et skur, end lige at dyrke pot, hvorfor det ville være underligt, at nogen fik mistanke om at i skulle have en pot produktion igang derinde.

Medlem

Ja i skal da bare sørge for at ingen ser jer slæbe lamper og reflekteror og store ventil kanaler ind ^^

Junior medlem

Det er sgu da nemt nok at slæbe tingene ind osv, uden nogen ser det. Og folk kan ringe til politiet uden nogen grund. Det er det min mor er bange for. Og jeg tror at problemet bliver meget større, hvis Q fortæller sin mor, at han gør det i hendes have. Så er det nok bedre, at vi sælger tingene

Og skurets indgang står mod huset i haven. Naboerne over og ved siden af, kan godt se den, men vi har dækket hele skurets inderside med lystet plastik, så man kan ikke kigge ind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så der jo intet andet for, end at sælge dit udstyr og købe ekstra mange frø for pengene og lave et guerilla grow ;)

Junior medlem

Hun er gået med til guerilla growet. Nu skal jeg bare sælge tingene.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Sejt! Du må have talt rigtig godt for dig! Tillykke, det er sgu da klart den fedeste løsning på problemet :-)

Medlem

hehe ^^ rigtig godt at høre.. så bliver der alligevel hjemmedyrket røg :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ikke for at være off topic men, hvad er et guerilla grow? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Håber dit guerilla grow bliver godt. Det lyder til at du skulle have været ærlig overfor din mor til at starte med, det kunne være du havde fået lov til at gøre det hos jer hvis hun kunne tænke over det først (mine forældre gav mig lov efter jeg havde fremlagt idéen for dem et par gange). Husk på at forældre også selv var unge engang der er flere forældre der har røget pot end man lige går og tror. Det ville da også være mærkeligt hvis det kun var vores generation der røg en gang imellem og gerne vil dyrke kvalitet selv istedet for at give tårnhøje priser for et dårligere produkt.
Jeg må også lige sige at det er utroligt uovervejet at begynde at dyrke pot i et skur og regne med det ikke bliver opdaget af ejerne af skuret. Det kan godt være de sjældent går ind i skuret men planter tager jo alligevel tid at dyrke og hvis de går ind i skuret skal de sku nok ligge mærke til et nyt skab.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Keano skrev:
Ikke for at være off topic men, hvad er et guerilla grow? :)

Et grow som oftest foregår på offentlig grund, f.eks. en skov. Ihvertfald ikke din egen grund. Oftest brugt af folk uden egen have eller folk der stadig bor hos deres forældre som ikke må vide at de dyrker pot.

Hvis du vil gøre det sådan skal du sørge for at så steder som man ikke lige ser, da folk enten har ondt i røven over det eller kunne finde på at nakke dine planter og ryge dem selv, i værste tilfælde kan folk finde på at politiandmelde dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]