Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min kammerat og jeg har købt noget Virola bark (Espená) som vi meget gerne vil prøve at få en oplevelse ud af ved at ryge det. Min kammerat har prøvet at ryge det rent som det er, men det har ikke givet nogen virkning, så vi går ud fra at der skal laves ekstrakt på det før det kan ryges. Jeg har forgæves ledt efter en brugbar guide, så jeg tænkte at det var på tide jeg spurgte her inde. I skal helst have erfaring med det selv!

Jeg skal måske tilføje, at ingen af os har noget som helst forstand på kemi, så hvis det er en længere og sværere proces, ligger vi det til side lidt. Jeg håber i gider give en hånd her.

(Der kan intet findes på erowid.org om ekstraktion af Virola)

:tnx:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ved ikke meget om planten. Men det ser ud til at det også sælges som Resin. Måske var det et forsøg værd? Google finder mange ekstraktions metoder.. Desværre er det forhandler links. Held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Ved ikke meget om planten. Men det ser ud til at det også sælges som Resin. Måske var det et forsøg værd? Google finder mange ekstraktions metoder.. Desværre er det forhandler links. Held og lykke

Citat:
Resin.
Resin, også kaldet: Harpikssyrer (eng. colophony, rosin, kolofonium). Resin er en blanding af tre harpikssyrer der udvindes fra fyrretræsarter (bl.a. Pinus palustris). Resin er den faste rest der er tilbage efter at olien er destilleret fra den rå terpentin. Harpikssyre udgør 90 % af resin medens dehydroharpikssyre og dihydroharpikssyre udgør resten. Dihydroharpikssyren har en dobbeltbinding mindre end harpikssyren. Anvendes i farve og lakindustrien. Natriumsaltene af harpikssyrerne anvendes som emulgatorer.

Jeg har virkelig svært ved at se en sammenhæng her Kristian12? :wink:

Edit: Aha, nu fik jeg fat i det. Virola barken indeholder altså et resin, og det er det man skal ekstrahere. Jeg kan stadig ingen guide finde. :cry:

Edit2:
Citat:
First of all the resin has to be removed from the bark. For a mild dose, soak 10 grams of virola bark in 0,2 liters of water. Boil it for half an hour to separate the resin from the bark. Then, take the bark out and let it simmer while the water slowly evaporates. When the water has evaporated, scrape the powder of the bottom and let it dry. Grind the residu into a powder and mix it with the mineral lime (calcium hydroxide) in a ratio of 4:1 of resin to lime.

Det er vel ikke en guide til rygning, men til snifning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bump!

Jeg vil lige have tråden frem igen. In case nogen der ude sidder inde med noget viden:) Vi er døende efter at få røget vores DMT!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?p=168390 jeg fandt det her.. ved ikke om du kan bruge det til noget :)

PS:
har tjekket overalt på den side, og kan ikke se den har noget med forhandlere at gøre,
Den ligner en side ligesom vores egen psy - bare på engelsk faktisk, og ser ret interessant ud..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du kan lave en syre-base ekstraktion, så du får rene dmt krystaller. Erowid har en guide her: http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt ... try1.shtml

For resten, så skal DMT ikke ryges. I skal enten lave en ayahuasca bryg, eller 'ryge' det på en vaporizer. DMT bliver ødelagt ved åben ild.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Morten på 14 skrev:
Du kan lave en syre-base ekstraktion, så du får rene dmt krystaller. Erowid har en guide her: http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt ... try1.shtml

For resten, så skal DMT ikke ryges. I skal enten lave en ayahuasca bryg, eller 'ryge' det på en vaporizer. DMT bliver ødelagt ved åben ild.

Vil da mene at DMT, kan ryges så længe at flammen ikke røre krystallerne.. Ret mig hvis jeg tager fejl.. Ser lige om jeg kan finde en kilde..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Ja, men så er det fordi de fordamper - ligesom i en vaporizer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for lidt læse stof! Jeg vil bruge min eftermiddag på at studere det nærmere og vende tilbage med evt. spørgsmål. :wink:

Medlem
Brugeravatar

https://www.dmt-nexus.com/forum/default ... sts&t=4343

Her er lidt mere læsestof. Kig efter 69ron's posts - han har godt styr på det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Det er vel ikke en guide til rygning, men til snifning?

Doubt so.. Jeg er næsten 100% på at du kan ryge det. Hvis det er pulver skal du blot samle det til klumper, så er det nemmere at ryge.

@Morten på 14
Har altså hørt man sagtens kan ryge dmt i joints, men ved ikke om det passer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]