Kristian12 skrev:
Ved ikke meget om planten. Men det ser ud til at det også sælges som Resin. Måske var det et forsøg værd? Google finder mange ekstraktions metoder.. Desværre er det forhandler links. Held og lykke
Citat:
Resin.
Resin, også kaldet: Harpikssyrer (eng. colophony, rosin, kolofonium). Resin er en blanding af tre harpikssyrer der udvindes fra fyrretræsarter (bl.a. Pinus palustris). Resin er den faste rest der er tilbage efter at olien er destilleret fra den rå terpentin. Harpikssyre udgør 90 % af resin medens dehydroharpikssyre og dihydroharpikssyre udgør resten. Dihydroharpikssyren har en dobbeltbinding mindre end harpikssyren. Anvendes i farve og lakindustrien. Natriumsaltene af harpikssyrerne anvendes som emulgatorer.
Jeg har virkelig svært ved at se en sammenhæng her Kristian12?

Edit: Aha, nu fik jeg fat i det. Virola barken indeholder altså et resin, og det er det man skal ekstrahere. Jeg kan stadig ingen guide finde.

Edit2:
Citat:
First of all the resin has to be removed from the bark. For a mild dose, soak 10 grams of virola bark in 0,2 liters of water. Boil it for half an hour to separate the resin from the bark. Then, take the bark out and let it simmer while the water slowly evaporates. When the water has evaporated, scrape the powder of the bottom and let it dry. Grind the residu into a powder and mix it with the mineral lime (calcium hydroxide) in a ratio of 4:1 of resin to lime.
Det er vel ikke en guide til rygning, men til snifning?