Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 00:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey alle psychedliaere :D. Har et spørgsmål mht. kakao og hash.

Kan jeg godt bare tage en halv liter cocio, sæt den i kog, smuldre hashen i kakaoen, lad det sidde lidt, også drikke bagefter?

Og hvis ja, kan det jeg så godt lade det afkøle? Spørger fordi jeg har en fest i weekenden, hvor det ville passe rigtigt fint i drikkelig form i stedet for at ryge(så skulle det også være joints, og foretrækker bong/vandpibe. Så længe det bliver afkølet)

Tak for hjælpen på forhånd <3

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal smelte hashen i noget fedt stof og derefter tilsætte det til kakaoen. Jeg vil nok vælge ikke at bruge cocio:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, som sagt skal det smeltes og cocio er no-go.
Det ville i bedste fald smage underligt.
Vil anbefale normal kakao, eller hjemmelavet kakao.
Altså, nesquick pulver osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kunne selvfølgelig også prøve buttershots ;).
Tror jeg finder noget skummetmælk, og nesquick, også ellers bare blande det hele sammen :). Vel lidt et dumt spørgsmål, men kan det godt drikkes kold og stadig have virkning? går jeg udfra siden det kan laves i kage ol. og stadig virke

EDIT: Og hvor er det fedt med så hurtig respons :D

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
fudge skrev:
Kunne selvfølgelig også prøve buttershots ;).
Tror jeg finder noget skummetmælk, og nesquick, også ellers bare blande det hele sammen :). Vel lidt et dumt spørgsmål, men kan det godt drikkes kold og stadig have virkning? går jeg udfra siden det kan laves i kage ol. og stadig virke

EDIT: Og hvor er det fedt med så hurtig respons :D

Det burde virke udemærket koldt.. har ikke hørt om noget andet, og siden jeg har ædt hele klumper 90er ( da jeg var 16 ) og fik en god ros så vist jeg husker, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle virke :)

Men måske skal du bare lige røre lidt rundt i den først ? hvis den er kold.. få noget bundfald op hvis der er det, og smager det af sur urt ? så bare hold dig for næsen og så ned med det du ;) Det værste der kan ske er en mildere maveforgiftning, med småkramper og opkast...
Eller at du vader ud foran en bil... ( EDIT : det behøver man ikke guld kakao for :D )
Så start med en lille dosis hvis du ikke er vand til at drikke det, men at ryge det, har set en del venner få det lidt dårligt efter for meget tjald indtaget oralt.

kan ikke lige finde den rigtige tråd frem.. der var engang en rigtig god guide til at lave guld kakao.. men tror den ligner nogenlunde den her, har ikke lige fået læst det hele igennem, men den der med en chokoladebar per kop er en god ting at huske :) læs
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 3&p=427765

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du kan altså godt lave Cocio-tricket og få god virkning, men det er altså ikke meget sværere at lave det "ordentligt" som guiden i Roches link :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det er i alle tilfælde vigtigt at du får det opløst i lidt fedtstof og varmet det ordentligt igennem så carboxylsyre gruppen kan fordampe (afgør hvor potent det bliver). Smelt lidt magarine i en gryde, opløs det deri og lad det simre i en 5-10minutter, så smider du bare dit fedtstof over i hvilken drik det nu skal være (afgør smagen) :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for alle de gode svar folkens! :D. Nu er jeg så bare kommet til at tænke på blandingsforholdene... Regner med at opvarme hashen med noen smør på en pande, også bare blande det med 1-2 liter cocio.

Men hvor meget smør skal der bruges pr. gram hash? :S

Kan mærke jeg skal være herinde noget mere, det jo et pisse hyggeligt forum! :D

Medlem
Brugeravatar

fudge skrev:
Tak for alle de gode svar folkens! :D. Nu er jeg så bare kommet til at tænke på blandingsforholdene... Regner med at opvarme hashen med noen smør på en pande, også bare blande det med 1-2 liter cocio.

Men hvor meget smør skal der bruges pr. gram hash? :S

Kan mærke jeg skal være herinde noget mere, det jo et pisse hyggeligt forum! :D

Jeg ville ikke anbefale at bruge smør ( jeg gør ikke - alt for fedtet og klamt i munden PUHA ) - altså syndes jeg.

Chokoladen har kakaosmør i sig som fedtstof, altså hvis du køber dig en guldbar fek.s og smelter lidt af den i der,
Sådan plejer jeg at gøre - men fortrækker nu at ryge det, så det er ved at være... et år siden ?

nogen ret mig hvis de ser fejl, er lidt træt. :S

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Skift lige panden ud med en gryde, smørret med en god mørk plade chokolade, og Cocioen ud med et par dL mælk ;)

Det her er vidst "moderguiden" herinde: Varm guldchokolade (som jeg egentlig troede Roche havde linket til :))

Medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
Skift lige panden ud med en gryde, smørret med en god mørk plade chokolade, og Cocioen ud med et par dL mælk ;)

Det her er vidst "moderguiden" herinde: Varm guldchokolade (som jeg egentlig troede Roche havde linket til :))

TAK :)
det var også den jeg selv prøvet at finde, men fandt bare en tråd der ligenede lidt og fortalte nogenlunde det samme..
Men ja det du fandt der, den er meget mere overskuelig, og sådan jeg lærte at lave min første lækre gul kakao :)

altså.. hvor jeg direkte kunne lide smagen :) men syndes også at selve hashen gør meget...
Er det alt for polm agtigt nogengange, og virkelig stinker, eller er helt sort og klistret, kan det godt blive svært at få ned...

Den bedste hash jeg har lavet guld kakao med indtil videre var en cashmir fra staden.
Den virkede sku okay, også når man røg den.. ellers kan noget ryst være lykke i sådanne tilfælde : )
Tænke også på et par dråber nol olie :D det må det også være konge hehe ... men okay dårlig HR her, jeg ved ikke om man må indtage nol olie - altså et direkte ekstrakt - som fek.s med gaz og rør og kaffefilter ;)
http://www.youtube.com/watch?v=fWrWfd-0UjI om det så må ædes ? hvis det er ordenligt renset og kogt ud fra " gazzer " eller hvad man siger må man vel godt... hmm.. lavede en god sjat af det her sidste år.. fik rimeligt meget, røg dog det hele.. det var godt med sårn en dråbe oven på et bonghoved :D håhåhåhå !

sorry off topic.. lidt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

riiiiight "lidt" ;D. Endnu en gang SUPER mange tak for de fede responser! props til jer alle sammen :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En anden ting: Kan i forklare mig hvad det er der sker når man laver kakao med hash? Binder THC'en sig til smøret i chokoladen eller er det derfor der skal mælk i?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du opløser jo bare hashen, og få et mindre koncentrat bredt ud over alt dit smør/chokolade.

Jeg tror ikke der sker nogen speciel kemisk reaktion, udover at fedtstoffet optager klumpen og binder sig sammen.
Ret mig, hvis der er en større kemisk virkning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Altså opvarmningens største opgave er at decarboxylere THC-COOH da det med carboxylsyregruppen på (-COOH) ikke er specielt aktivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak endnu en gang :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]