Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rist?
Junior medlem
Brugeravatar

Hey :joint:
Da jeg er ny her på Psychedelia ved jeg ikke om denne tråd har været oppe før.
Jeg ville bare vide hvordan man får den bedste rist? Der er jo forskellelige måder så som med glattejern, på panden, sølvpapir etc. hvilken foretrækker i?

Titel: Re: Rist?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hej og velkommen til.
Der er en søgemaskine oppe til højre, hvis ikke du har bemærket den :)
Ellers har Xpert lavet en glimrende guide til hvordan man hooker google op med psychedelia.dk, den ligger i en tråd i generelt som hedder "psychedelia search".
EDIT: Laver lige et link fordi jeg er så sød :wink: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=19590

Men hvad skal du bruge tobakken til? Joints, bong, pibe osv.?
Til joints foretrækker jeg klart bare at riste tobakken i papiret over en lighter, gryde er også fint dog skal man passe på ikke at brænde tobakken på :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er vel til joint og bong.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Glattejern?
Hvordan fungerer det?
Foretrækker helt klart gryde :)

Medlem
Brugeravatar

klap glattejernet sammen om en smøg og pust i den....
og vupti du har en ristet smøg og en sur kæreste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og en joint med smag af hårlak og DAX-voks - Thumbs up, for min fremtidig metode.
Tilbage til topic. Jeg plejer at bruge kogepladen (<- Uden pande eller gryde) eller en lighter (<- No shit).
kogeplade metoden synes jeg er den som fungere bedst, bare læg 4-5 smøger på koge pladen, og kør' den frem og tilbage, så den bliver ristet på alle led og kanter..

Medlem
Brugeravatar

Rellek skrev:
Og en joint med smag af hårlak og DAX-voks - Thumbs up, for min fremtidig metode.
Tilbage til topic. Jeg plejer at bruge kogepladen (<- Uden pande eller gryde) eller en lighter (<- No shit).
kogeplade metoden synes jeg er den som fungere bedst, bare læg 4-5 smøger på koge pladen, og kør' den frem og tilbage, så den bliver ristet på alle led og kanter..

damn, det var egentlig pisse smart :D den havde jeg ikk lige tænkt over :D den skal da helt klart prøves en gang :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
wushu skrev:
Rellek skrev:

damn, det var egentlig pisse smart :D den havde jeg ikk lige tænkt over :D den skal da helt klart prøves en gang :D

Enig! Det havde jeg slet ikke tænkt på, men det lyder som om det kunne fungere vel :joint:

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Junior medlem

Jeg ryger næsten kun bong (laver i hvert falde kun mix til bong) Og jeg gør det i en gryde, og har efterhånden lært hvordan man får lavet sig en utroligt god mix, og vil lige dele "opskriften" med dig/jer hvis i skulle have lyst til at prøve. Jeg laver min "opskrift" meget detaljeret, hvis der nu skulle være helt nybegyndere, der ikke har beskæftiget sig med dette før:

1. Påbegynd opvarming af en gryde (ca. på 8/12), og find den mænge tobak og tjald du skal bruge. (Personlig bruger jeg 2 smøger, til 1 g standart + 10% (D.v.s. at skal jeg riste 4 smøger, tager jeg 2,2 g tjald, skal jeg riste 10 smøger, bruger jeg 5,5 osv.) Dette lyder måske lidt kombliseret i starten, men det er det slet ikke.)
2. Put din klump tjald kort tid i microbølgeovnen (OBS den må ikke begynde at syde, eller lugte kraftigt!!!) til den bliver lidt blød, og tag derefter en grinder (har man ikke en, anbefales det kraftigt at få en, da den gør arbjedet meget lettere) og smuldre tjalden, til klumben er næsten ren pulver (har du god kvalitet hash, så kan det ikke smuldres til pulver, men smuldre det da så meget som muligt). Kom herefter det smuldrede tjald i den skål/bakke ell. du vil have din mix i til sidst
3. Skrug nu varmen op på max. Tag al tobakken ud af smøgerne, og ligger samlet et sted (put ikke tobakken fra en smøg i af gangen, da tobakken fra den første smæg, vil blive mere ristet end tobakken fra den sidste) Hvis du vil være ekstra omhyggelig, kan du også tage en større grinder, eller evt. en pasillehakker ell. og så grinder all din tobak, så dette bliver helt fint. Dette gør at store tobakstykker bliver kværnet, og al tobakken vil blive stort set lige hurtigt ristet. (dette er kun hvis man vil lave en ekstra god mix, og gider bruge tiden på dette)
4. Tag så al din (evt. grindet) tobak, og smid i den foropvarmede gryde. Nu kommer det vigtigste, for her kan det gå galt for mange nybegyndere, og man kan nemt komme til at riste tobakken for lidt, eller brænde den på (især hvis tobakken også er grindet). Lad gryden stå på kogepladen til tobakken begynder at ryge en del (Jo flere smøger der er i gryden, jo mere skal den ryge), og når du syntes den ryger tilstrækkeligt, løfter du gryden op og ned, og fra side til side (pas på tobakken ikke falder ud). Vent til tobakken næsten ikke rygfer længere, sæt så gryden på, og gentag dette til tobakken har en brunlig farve. --(En standart/begynder-måde at vide på om den er færdig, er ved at tage gryden foran din næse og øjne, og så lugte. Sviger det i næsten og øjnene, er det tegn på der stadig er nikotin i tobakken, og fortset derfor.) Det burde ikke tage mere end 5 min. fra tobakken er i gryden, til den er ude.
5. Når tobakken er færdigristet, slukke du kogepladen, og putter tobakken over i den beholder du havde dit grindet tjald i, og sætter gryden tilbage på den slukkede kogeplade. Imens tobakken er varm, presser, klemmer, og maser du det sammen med tjalden. Tag herefter mixen, put den i (den stadig varme gryde) i meget kort tid, til den er varm igen, og pres det så sammen igen.
6. Ryg, ryg, ryg, og ryg igen ;)

Håber den kunne bruges, hvis du gad læse det hele? :P hehe. Hvis det skal føles ekstra godt, så ren dit hovede og bongen, og put en masse is i bongen s den er meget kold.

Fortsat god ryger, M.v.h Coach

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
ud over den klassiske smøg-over-tændt-lighter metode som jeg oftest bruger hvis ikke der er travlt. Problemet med det er dog at man ikke altid får nikotinen jævnt ud af smøgen, og at man skal være forsigtig ikke at brænde papiret

hvis der er travlhed fx. med at rulle en stak joints, at der kun er rå tobak eller hvis folk er utålmodige, så bruger jeg enten gryde metoden ovenfor, eller laver en lille minigryde ud af noget sølvpapir som derefter holdes over et tændt stearinlys. Med minigryde + stearinlys er minusset dog at bunden på minigryden bliver sodet godt til, så husk et eller andet (fx. et papir el. køkkenrulle) til at læggen den på når du er færdig. Husk også at lave et lille håndtag, ellers brænder du nallerne.

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Normalt bruger jeg bare lighter, men hvis jeg skal være doven (og det skal man jo tit når man skal ryge :D) så bruger jeg brødristeren (den flade model). Lægger et stykke madpapir på den, river en smøg op og hælder tobakken på det, og giver det en halv omgang på uret. Vupti, så er den smøg ristet. Og så kan man jo passende bruge tiden på at nuldre sin klump ud.

Medlem
Brugeravatar

noname

- Lyder fandeme griner. Hvis jeg er alt for doven rister jeg i sølvpapir (ja til joints)
Og sørge selvfølgelig for ikke at smuldre tobakken. Det fungere faktis udemærket.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Rellek skrev:

synes også det er den bedste og hurtigste måde at få ristet sine smøger på. super metode. (y) :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]