Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hey rygere!

Mig og en ven sidder ryger en god joint, hvor vi har smurt hash olie på ydersiden af toppen. Efter et par væs af pinden, begynder vi at se en sort substans svæve fra pinden. Og den efterlader en fedtet aske. Dette sker ret tit efter store væs, og hver gang der bliver tændt ild i den. :?:

Er der nogen af jer der har prøvet dette? Og ved hvorfor dette forekommer?

Hvordan staves forekommer, rigtig?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det er det samme hvis du putter meget hash i en joint, så kommer der en fedtet "nol ring" rundt om gløden af smeltet olie. Hvis det er et problem kan i prøve at fordele olien i tobakken istedet, det kan godt få den til at brænde møgskævt hvis der er smurt lidt på den ene side af jointen.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har mange gange observeret små sorte stykker svæve væk fra jointen.. min teori går på det enten er et lille stykke papir der brænder løs eller et eller andet ukendt fyld der er brugt i hashen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
nål: Hvordan vil du så forklare at hjemmelavet hash - uden andet i end ryst - kan brænde på den måde? Jeg var noget chokeret da jeg tændte op i hornet og der kom plastikagtigte sod der svævede i luften..... Mystisk.... men så igen, der vist også lavet noget hempplastic synes jeg at kunne huske.

Medlem

nål skrev:
Jeg har mange gange observeret små sorte stykker svæve væk fra jointen.. min teori går på det enten er et lille stykke papir der brænder løs eller et eller andet ukendt fyld der er brugt i hashen

Jeg tro du har fat i den lange ende..
Det må jo være et affalds stof som ikke bliver brændt ved den rigtige tempretur eller måske nol som bliver flyver mens det brændere...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
prøv at brænd tape/eller andet plastik - det gør det samme.. Kommer med flyvende sod som bliver snasket når man "griber" det.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Child of Aum skrev:
nål: Hvordan vil du så forklare at hjemmelavet hash - uden andet i end ryst - kan brænde på den måde? Jeg var noget chokeret da jeg tændte op i hornet og der kom plastikagtigte sod der svævede i luften..... Mystisk.... men så igen, der vist også lavet noget hempplastic synes jeg at kunne huske.

ja det plastic byggede henry ford en bil af i 1908 som også kørte på hampeolie, man kan også lave tnt sprængstof af hamp og dynamit!

Medlem

cloud9 skrev:
ja det plastic byggede henry ford en bil af i 1908 som også kørte på hampeolie, man kan også lave tnt sprængstof af hamp og dynamit!

Med dynamit kan du få en næsten hvad som helst til at sprænge...
Og dynamit er et tnt sprængstof...

//edit: rette stave fejl

Medlem

jeg mente ikke at man "kan sprænge hamp med dynamit" men at man kan lave dynamit AF hamp og det samme med tnt (hvis da ikke jeg forveksler det med trotyl) det står i bogen "den store bog om hamp" den med koen udenpå, der er jo ca 2 mio produkter man kan lave af hamp! ellers en udemærket bog som jeg kan anbefale, men den er dyr

Medlem

Okay jeg ahr ikke fået læst hele bogen igemmen, da jeg ikke selv har den. Men ja det er en god bog

Medlem

Brown skrev:
Okay jeg ahr ikke fået læst hele bogen igemmen, da jeg ikke selv har den. Men ja det er en god bog

så må jeg da lige skanne den ind og poste den herind på et tidspunkt, hvis det ikke er imod reglerne! bortset fra det, så har én kop benzin som er fordampet med den rigtige mængde ilt samme sprængkraft som 10 kg dynamit!

Medlem

Så tro jeg det skal være undertryk for at få så effektiv kræft.

Tro måske det ville gå imod nogen copy rigth regler bare at lægge det ud på nettet til frit tilgænelighed, men er ikke sikker.

Medlem

det med sprængkraften så jeg i obs engang, noget med motorbåde der sprang i luften...det er vel 15 år siden? der var også en dame på psyk-hospital der prøvede at begå selvmord ude på wc´et ved at hælde rensebenzin ud over sig selv..hun blæste både dør, vindue og en væg ned og ilden blev også blæst ud, så hun fik næsten ikke en skramme!

/Ryddet op /Xpert

Senest rettet af cloud9 01 nov 2011 11:58, rettet i alt 2 gange.
Slettet en masse fejlposts

Junior medlem

....Men der er ikke nogen der med sikkerhed ved, hvad de flyvende sorte aske tråde er lavet af?
Håber lidt det er nol, men har ingen idé om, hvad der er i den tjald jeg ryger.
Synes I ikke det er lidt foruroligende...?

Medlem
Brugeravatar

Violet skrev:
Så tro jeg det skal være undertryk for at få så effektiv kræft.

Tro måske det ville gå imod nogen copy rigth regler bare at lægge det ud på nettet til frit tilgænelighed, men er ikke sikker.

ikk nødvendigvis, og hvis der sku være noget tryk, må det vel være overtryk, da det komprimere benzinen... men benzindampe/benzinpartikler (altså benzin der er blevet forstøvet) er utrolig farlige..
så på discovery et forsøg hvis de havde et rum på 3*3*2. hvor de spøjtede lidt forstøvet benzin ind, og så lade det fordampe (mener jeg ) for derefter at antænde det. Det fik, det dertil special byggede rum til at sprænge fra hinanden. fuldstændig sindsygt..

Dedikeret medlem

Lyder voldsomt som du beskriver den flyvende aske. Prøv med hash fra andre kilder. Hvis det ikke virker, så prøv at lade en af dine mere erfarne venner rulle en joint med dit hash, for at se om problemet er det samme. Jointen kan muligvis opføre sig som den gør på grund af måden du ruller jointen på.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Kan I nævne ufuldstændig forbrænding?
Som det allerede er nævnt for laaang tid siden, så kan en helt ren BHO eller QWISO lave samme nummer.
Det er fordi der ikke er tilstrækkeligt med oxygen tilstede.

Forestil jer en kugle harpiks/olie, som brænder. Det alleryderste lag får måske tilstrækkelig med ilt til en ren(med ikke nødvendigvis fuldstændig) forbrænding, hvorimod noget af kuglen brænder med den resterende, tilstedeværende mængde oxygen, som ikke er nok til en ren forbrænding...

Nol, som brænder "sort" i en klump, kan brænde fint og lystigt, hvis den trilles ud til en tynd tråd, hvor der er tilstrækkeligt med tilgængeligt ilt til en ren forbrænding, hvis det får lov til at brænde tilpas langsomt!

På trods af gammelt topic, kan jeg ikke sidde det her overhørigt...
Citat:
Og dynamit er et tnt sprængstof...

Bullshit! Dynamit er "nitroglycerin"! og er ikke baseret på noget aromatisk!

Citat:
...det samme med tnt (hvis da ikke jeg forveksler det med trotyl

Jeg kan ikke rigtig få en mening ud af ovenstående uanset hvorfra jeg quoter, MEN
Trotyl er trivialnavnet for 2,4,6-TNT ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]