Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om hash som medicin til ADHD, har selv ADHD og har røget hash i mange år på daglig basis. Vil derfor ikke udtale mig for meget om det.
Jeg tror man skal passe rigtig meget på med det, og holde doser og hyppighed meget lave/lavt!
Desuden mener jeg på ingen måde det må "blandes" med Methylphenidat (Ritalin etc.), man må vælge en af tingene IMO.
Jeg er tildels enig i at Indica-domineret virker bedst mod ADHD, men for mig skal jeg helst kun ryge det Indica et par timer før sengetid, og nok kun 1 joint om dagen.
Måske 1 joint/skævert en times tid efter jeg er stået op (sammen med den ene joint/skævert inden sengetid , også ville kunne fungere, men det har jeg aldrig prøvet i længere perioder da jeg aldrig har kunne styre det.
De perioder min "selvmedicinering" med hash har fungeret bedst (hvor jeg har haft det bedst, og synes at fungere bedst), har været da jeg røg 1-3 joints om dagen med god dansk pot!
Men igen, det har nok en del at sige atdet er nemmere for mig at styre mit forbrug/misbrug når det "bare" er pot.
Jeg har desuden fundet ud af (og set på flere andre) at det er vigtigt at man får indtaget tilpas med sukker og fedt inden man indtager THC, eller Ritalin for den sags skyld.
Er dog reelt stadig i tvivl om at man bare bilder sig noget ind, og synes man fungere bedre når man ryger hash som "damper", hvor jeg ikke rigtig er i tvivl om hvorvidt Ritalin hjælper, for det gør det altså på rigtig, rigtig mange. Bivirkningerne, for nogle, kan dog være ret nederen ved Ritalin, og det er altså noget lort at få et misbrug af, hvis man kommer derud!
Denne post er kun udtryk for hvad JEG "tror" ud fra mine erfaringer, men det er ikke specielt lang tid siden jeg fik konstateret ADHD
Men har arbejdet med børn og unge der har haft det, og et par rigtig gode kammerater som har fået stillet diagnosen for mange år siden, og specielt den ene kammerats "situation" minder rigtig, rigtig meget om min, og vi kommer stort set frem til de samme konklusioner.
Vi er dog ikkke psykiatere, læger, eller noget som helst så det hele er reelt bare teorier!
EDIT: Startede egentlig hele dette lange grimme post, for at pointere overfor unge knægte med ADHD, der måske skulle læse dette topic, at fordi man har ADHD, så kan man altså ikke bare ryge hash og bruge ADHD'en som undskyldning