Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej som i nok har gættet har jeg adhd og jeg ryger et hoved hver aften, ca. 1 time inden jeg lægger mig til at sove. Det hjælper mig enormt meget med at undgå tankemylder når jeg skal sove, og det tager det sidste af rastløsheden som ritalinen ikke tager dagen efter.
Ville høre om der er nogle herinde der kender en god sort af skunk som hjælper mod ADHD, da man desværre ikke bare kan gå op til lægen i det herlige forbudsDanmark.

Medlem

karl-birk skrev:
Hej som i nok har gættet har jeg adhd og jeg ryger et hoved hver aften, ca. 1 time inden jeg lægger mig til at sove. Det hjælper mig enormt meget med at undgå tankemylder når jeg skal sove, og det tager det sidste af rastløsheden som ritalinen ikke tager dagen efter.
Ville høre om der er nogle herinde der kender en god sort af skunk som hjælper mod ADHD, da man desværre ikke bare kan gå op til lægen i det herlige forbudsDanmark.

Indica 8)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Gå efter de indica dominerede ja - da de er bedst i medicinsk hensigt.
Google er din ven makker :)

Medlem
Brugeravatar

Et bud kunne være Aurora Indica...

Junior medlem

Lavede lige en google søgning, de anbefaler G13 Indica flere steder. Så må jeg jo bare vente indtil d blir sommer

Medlem

du kan jo også køre inde grow?

Hvad præcis er det du vil bruge cannabis til?
Har nemlig selv ADHD.

Junior medlem

har selv adhd+++ og ryger på 20år har røget mange forskelige indica sorte som var gode,bla northern ligth som der havde den mest seriøse skunk smag jeg har oplevet.kan jo selvfølgelig hænge sammem m dyrkningen gødning osv? er personligt monster træt af at brække mine lunger op hver morgen..må snart eje en vapiator"respirator"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Akira_Dk3 skrev:
Hvad præcis er det du vil bruge cannabis til?

Synes du ikke han beskrev det fint nok med det her?

Karl-Birk skrev:
som i nok har gættet har jeg adhd og jeg ryger et hoved hver aften, ca. 1 time inden jeg lægger mig til at sove. Det hjælper mig enormt meget med at undgå tankemylder når jeg skal sove, og det tager det sidste af rastløsheden som ritalinen ikke tager dagen efter.

Dedikeret medlem

Jeg har selv ADD og indica domineret er helt klart bedst for mig.. Men nu er ADD og ADHD ikke helt det samme, men stadigvæk.. Elsker også smagen og lugten af indica!

Medlem

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om hash som medicin til ADHD, har selv ADHD og har røget hash i mange år på daglig basis. Vil derfor ikke udtale mig for meget om det.
Jeg tror man skal passe rigtig meget på med det, og holde doser og hyppighed meget lave/lavt!
Desuden mener jeg på ingen måde det må "blandes" med Methylphenidat (Ritalin etc.), man må vælge en af tingene IMO.

Jeg er tildels enig i at Indica-domineret virker bedst mod ADHD, men for mig skal jeg helst kun ryge det Indica et par timer før sengetid, og nok kun 1 joint om dagen.
Måske 1 joint/skævert en times tid efter jeg er stået op (sammen med den ene joint/skævert inden sengetid , også ville kunne fungere, men det har jeg aldrig prøvet i længere perioder da jeg aldrig har kunne styre det.

De perioder min "selvmedicinering" med hash har fungeret bedst (hvor jeg har haft det bedst, og synes at fungere bedst), har været da jeg røg 1-3 joints om dagen med god dansk pot!
Men igen, det har nok en del at sige atdet er nemmere for mig at styre mit forbrug/misbrug når det "bare" er pot.

Jeg har desuden fundet ud af (og set på flere andre) at det er vigtigt at man får indtaget tilpas med sukker og fedt inden man indtager THC, eller Ritalin for den sags skyld.

Er dog reelt stadig i tvivl om at man bare bilder sig noget ind, og synes man fungere bedre når man ryger hash som "damper", hvor jeg ikke rigtig er i tvivl om hvorvidt Ritalin hjælper, for det gør det altså på rigtig, rigtig mange. Bivirkningerne, for nogle, kan dog være ret nederen ved Ritalin, og det er altså noget lort at få et misbrug af, hvis man kommer derud!

Denne post er kun udtryk for hvad JEG "tror" ud fra mine erfaringer, men det er ikke specielt lang tid siden jeg fik konstateret ADHD
Men har arbejdet med børn og unge der har haft det, og et par rigtig gode kammerater som har fået stillet diagnosen for mange år siden, og specielt den ene kammerats "situation" minder rigtig, rigtig meget om min, og vi kommer stort set frem til de samme konklusioner.
Vi er dog ikkke psykiatere, læger, eller noget som helst så det hele er reelt bare teorier! :whogives:

EDIT: Startede egentlig hele dette lange grimme post, for at pointere overfor unge knægte med ADHD, der måske skulle læse dette topic, at fordi man har ADHD, så kan man altså ikke bare ryge hash og bruge ADHD'en som undskyldning

Junior medlem

LOL det er da klart bedre at ryge,end æde kemikalier..ihvetfald for mig hader bivirkningerne ved medicinen

Dedikeret medlem

canabis har da også bivirkniger især hvis det ryges sammen med tobak.. Men jeg er stadig ening med dig langeland

Medlem

Morpheus skrev:
Jeg har selv ADD og indica domineret er helt klart bedst for mig.. Men nu er ADD og ADHD ikke helt det samme, men stadigvæk.. Elsker også smagen og lugten af indica!

Jeg har også ADD, troede bare ikke i vidste hvad det var :)

Junior medlem

Hey !
Ved godt at denne post er gammel, men må da lige give mit besyv med....

Jeg har ikke selv fået en diagnose stillet af psykiater ,men det har mine to ældste børn og de har begge diagnosen ADHD og får hhv. Ritalin og Concerta.
Jeg har enkelte gange indtaget Ritalin (20 mg/2 piller) og de har den beroligende effekt på mig som på mine børn (får tankerne til at komme én ad gangen istedet for bombardementet)

For 20-22 år siden ,da jeg var 18-20 år røg jeg Hash tit/næsten dagligt har derefter været ude i et ti år langt alkohol helvede (hvor jeg dog kunne passe mit arbejde som murer)
er så clean hvad angår alkohol nu ,har været de sidste 10 år...
Gad egentlig godt vide om vi er rimeligt selvdestruktive som ADHD (ADD) (er nok selv ADD da det hyperaktive ikke ligefrem præger mig)
eller om vi skal kalde det grænsesøgende .......eller er det bare mig ????

Nå men til det væsentlige ,jeg har så fået kontakt til noget hash igen (kunne da være taget på staden men har ikke gjort det) og ryger/indtager det fredag og lørdag aften en times tid inden jeg har planer om at sove
og får derefter den bedste nats søvn man/jeg kan forestille mig ,sover vel ved tolv ,et tiden og vågner ved syvtiden fuldstændig udhvilet....hold dog kæft det er rart...
Nu er det så jeg kommer til at spekulere over ,hvad er forskellen på at bruge indica skunk (har aldrig prøvet skunk) og Hash ? (som jeg desværre ikke har noget navn på ,men det er guf )
Er det ene mere "fordummende" end det andet ? ....synes jo ikke selv at det sløver mig dagen efter at indtage de mængder hash jeg gør.....

Dedikeret medlem

indica domineret tjald giver en mere stenet søvndyssende virkning, hvorimod sativa giver en mere up high psykoaktiv virking..

Medlem

Der er en linie ude kaldet ADHD fra Growdoc, sammensat af hans egen AngelDust og Mummia (Jack H x Rockbud). Good shit.

Medlem
Brugeravatar

vil lige smide et råd til det med at man skal sørge for at have sukker og fedt i kroppen når man indtager thc. det er fuldstændid rigtigt og er fordi thc' en binder sig til fedtet i hjernen så vidt jeg husker.. nogen ret mig hvis det er forkert.

ud over det så har jeg personligt oplevet ikke at blive skæv pga af faste(bruge penge på tjald istedet for mad). det ender altid galt, med enten opkast eller en føelse at aldrig af blive skæv, eller værre man besvimer( tog et glasbord hos en ven i 2004 face first og fik 24 sting flere steder).

har selv venner som har ADHD og de ryger hash og tager ritalin på sammen tid. men har så osse en veninde som gror sit eget dragon haze, hun siger det er det bedste mod hendes ADHD og at hash kun gør tingene værre.

Medlem

Til ADHD og ADD-"ramte" og i alle andre i det hele taget, er det IKKE godt at indtage sukker. Det giver uro, og ødelægger højen, forkorter og crasher den, synes jeg personligt.

Det kan selvfølgelig anbefales at spise lidt god mad, noget tid inden man skal ryge. Selvom det er nu også rart at ryge på fastende mave, det giver en mere klar og frisk høj, alt efter hvad der ryges.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]