Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
har tænkt lidt på om man egentlig bliver mest skæv af at ryge hurtigt eller langsomt... nogen der ved det?

og så har jeg fået fortalt at man ikke bliver mere skæv af at ryge 2 gram i en joint, som man bliver af at ryge 0,5 gram.? nogen siger at man ikke skal putte mere end 0,5 gram i ellers er det spild? passer det? lyder ikke logisk. man bliver jo også mere fuld af at drikke en liter vodka, end en liter øl...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Det er egentlig ikke så svært du, ret logisk:
Du bliver hurtigere skæv af at ryge hurtigt end langsomt, ikke mere skæv, hvis vi altså forudsætter at du ryger samme mængde.

Med hensyn til mængden af hash i en joint, så mener du vel egentlig koncentrationen af hash ikk? Altså hash/tobak-forholdet. Og der bliver man selvfølgelig mere skæv jo større koncentration hash der i jointen, forudsat man ryger et bestemt antal sug. Det dine venner siger lyder som noget værre bavl.

Til gengæld synes jeg det er "spild" at lave joints med stor hashkoncentration, på den følgende måde:
Man bliver skæv af alt for få sug, og det er sværere at ramme den perfekte dosis. Derudover synes jeg at jointen smager bedst hvis der er relativt lidt hash i forhold til tobak, måske 0,2 - 0,3 gram pr. smøg.

Medlem
Brugeravatar

det med spild i en joint TROR JEG er 50/50.
for 1. altså jo mere hash du ryger jo mere skæv blir man jo, ligesom emd alkohol,,
men 2. har læst flere post her inde om at mange af dem der ryger her inde blir skæve at 0.7 g og sådan,, (men det kan måske godt være at de kun har skrevet det når der har været snak om vaporizer)..
for på en vaporizer er det meget mere koncentreret luft, da det kun er thc. og det røgen bliver i det kammer som det er fordampet til.. hvor i mod at på joint "fordamper" der en del når man ikke suger i den..
så det jeg tror dine venner mener er at hvis man nu sugede en 0.5 grams joint i et hvæs (bogstavlig talt) og holdt røgen inde i 3-5 sek og så pustede ud, så vil det nok være det samme som hvis du sidder og nyder en 2 g joint, hvor du slapper af i mens og alt sådan noget ;)
håber du forstår ;)

ret mig hvis jeg tar fejl på noget.
og god ryger :D

Wushu

Medlem

Geografisk sted: Århus
wushu skrev:
så det jeg tror dine venner mener er at hvis man nu sugede en 0.5 grams joint i et hvæs (bogstavlig talt) og holdt røgen inde i 3-5 sek og så pustede ud, så vil det nok være det samme som hvis du sidder og nyder en 2 g joint, hvor du slapper af i mens og alt sådan noget ;)
håber du forstår ;)

Wushu

Hvis du siger til mig at du ryger en almindelig 1 - 2 smøgs joint med 2.0gram hash i så er det fandme ikke hash du har fat i. Har du nogen sinde prøvet at ryge en 2.0grams joint med det vildeste hash så dør du. Det er noget vrøvl og spild af din "hash"... Den store mængde hash giver en ivrig smag på tungen og røgen er tykkere end aldrig før. Der går meget til spilde, du når slet ikke at ryge det hele. Heldigvis gør du som du vil :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvad forhindrer dig i at eksperimentere med dit spørgsmål på egen krop? ;) Jeg har det selv sådan, at når jeg når et vist stadie kan jeg bare ikke blive skævere... Dette stadie rammer jeg allerede ved omkring 0,4-0,5 gram... Derefter handler det så om at bevare den skævhed ved at ryge et par joints når skævheden er ved at aftage en smule.

Medlem
Brugeravatar

Prøver også imorgen, at finde ud af det ved at ryge en med lidt i, og så dagen efter en med meget i... ville bare lige høre hvad i mente.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg synes helt afgjort at der skal 0.5 gram i en joint. Men mindre joints er mere hvis jeg bare vil slappe af.. : ) :joint:

Medlem

eelmand skrev:

Til gengæld synes jeg det er "spild" at lave joints med stor hashkoncentration, på den følgende måde:
Man bliver skæv af alt for få sug, og det er sværere at ramme den perfekte dosis. Derudover synes jeg at jointen smager bedst hvis der er relativt lidt hash i forhold til tobak, måske 0,2 - 0,3 gram pr. smøg.

0,2g til en smøg? En joint med 0,2-3g hash skal der efter min mening max 3/4 smøg, ellers minder det mere om en cigaret med en hash eftersmag. Ja, du bliver skæv af få sug, til gengæld er der ikke ligeså mange hvæs på jointen, så det går da lige op.

Medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
wushu skrev:
håber du forstår ;)

Wushu

Hvis du siger til mig at du ryger en almindelig 1 - 2 smøgs joint med 2.0gram hash i så er det fandme ikke hash du har fat i. Har du nogen sinde prøvet at ryge en 2.0grams joint med det vildeste hash så dør du. Det er noget vrøvl og spild af din "hash"... Den store mængde hash giver en ivrig smag på tungen og røgen er tykkere end aldrig før. Der går meget til spilde, du når slet ikke at ryge det hele. Heldigvis gør du som du vil :)

okay 2.0 g var måske lige i over kanten. ikk lige noget jeg havde tænkt ordentlig igennem xD
men nu var det mere metaforisk talt ;) og ikk som direkte fakta ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Hvad forhindrer dig i at eksperimentere med dit spørgsmål på egen krop? ;) Jeg har det selv sådan, at når jeg når et vist stadie kan jeg bare ikke blive skævere... Dette stadie rammer jeg allerede ved omkring 0,4-0,5 gram...

Så du siger altså at du ikke ville blive mere skæv af at ryge en joint med fx. 0,7 gram? Og når du siger 0,4-0,5 gram går jeg udfra at det er i joint-format da du jo ville blive mere skæv på bong, derfor rammer du jo ikke et bestemt stadie hvor du ikke kan blive skævere da bong ville gøre dig meget mere blæst

Medlem
Brugeravatar

Jeg bliver næsten ikke skæv når jeg ryger joint... Bruger omkring 0,3-0,4 gram og én ristet smøg. forstår ikke hvorfor. Men i bong efter 7 små hoveder af samme mix bliver jeg helt blæst. Ved godt dét er normalt med bong. Men i joint... der bliver jeg ikke skæv.

Medlem

Kiiaan skrev:
Jeg bliver næsten ikke skæv når jeg ryger joint... Bruger omkring 0,3-0,4 gram og én ristet smøg. forstår ikke hvorfor. Men i bong efter 7 små hoveder af samme mix bliver jeg helt blæst. Ved godt dét er normalt med bong. Men i joint... der bliver jeg ikke skæv.

Du forstår ikke hvorfor? så lad mig forklare dig det. Hvis der skal 7 bonghoveder til at du bliver skæv, er dit hash enten virkelig elendigt, ellers har du ikke andet indhold i livet end at ryge fede. Ligemeget hvad føler jeg med dig.

Medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
Kiiaan skrev:

Du forstår ikke hvorfor? så lad mig forklare dig det. Hvis der skal 7 bonghoveder til at du bliver skæv, er dit hash enten virkelig elendigt, ellers har du ikke andet indhold i livet end at ryge fede. Ligemeget hvad føler jeg med dig.

latterlig kommentar?
syntes jeg har hørt om mennesker der ikke bliver skæv af at ryge pinde,
men syntes da også det lyder underligt der skal lige 7 bonghoveder til du er skæv. tror måske og du ryger lorte hash :whogives:

Medlem

Saliva skrev:
BryGs skrev:
Kiiaan skrev:

latterlig kommentar?
syntes jeg har hørt om mennesker der ikke bliver skæv af at ryge pinde,
men syntes da også det lyder underligt der skal lige 7 bonghoveder til du er skæv. tror måske og du ryger lorte hash :whogives:

Det her forum er efterhånden overrendt af knægte fra misbruger miljøet der hårdnakket påstår at der skal 2-3g hash til en joint, som man så alligevel ikke bliver skæv af, medmindre den er efterfulgt af 15 bonghoveder.. hvor mixet helst består af 1g hash og 4 smøger, "for det bliver man jo ligeså skæv af" ....

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hehe hvorfor der skal 27 bong hoveder til? Tolerance opbygning. Din egen skyld. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Man bliver mere skæv af at ryge hurtigt og sørge for at holde røgen nede i 5sec. Når man får den samme mængde ned hurtigere slår hashen mere intenst. Det er også derfor man bliver ekstra meget skæv af bong. Men i modsætning til alkohol hvor man bare bliver fuldere og fuldere jo mere man drikker, så når man et punkt i ens hashskævert hvor det er svært at blive skævere. Når man er nået der til så skal man sørge for ikke at ryge for at ryge sig endnu skævere da det er spild af hash og man bliver desuden meget sløv af det. Der skal man bare ryge stille og roligt for at holde skæverten kørende. Om man så når det punkt allerede af at putte et halvt gram i en smøg vil jeg dog ikke mene, medmindre det er utroligt stærkt hash du har fået fat på. Det kommer i allerhøjeste grad også an på hvor mange der er om at ryge jointen. 2gram i en joint er absolut ikke spild hvis man er nogle stykker om den. Det er heller ikke spild hvis det er mild hash man putter i jointen. Jeg vil nok mene skævheds grænsen(der hvor man ikke bliver særligt meget mere skæv af at ryge) ligger på omkring 1 gram normalt hash i en solo joint(måske er det bare mig der lidt for tolerant overfor hashen - ret mig hvis i syntes noget andet).

Det lyder som om du ikke har så meget erfaring med hash. Derfor vil jeg anbefale dig at passe på med at komme til at ryge for tit, det er meget nemmere at blive afhængig af hash end alkohol.ryg kun i weekenderne - og ikke hver weekend. Ryg også kun i weekenderne i sommerferien(den er specielt farlig fordi den er så lang - det var i en sommerferie jeg endte som hashmisbruger). Ryg heller ikke alene. Hvis man ryger alene vil jeg mene at man allerede er ude på et sidespor. Den regel hjælper dog heller ikke hvis man altid er sammen med hashrygere, men så vil jeg også mene man allerede er ude på et sidespor der.Ryg kun flere dage i træk hvis du er på Roskildefestival =). Du skulle nødigt ende som de fleste hashmisbrugere- på bistand og næsten altid flad og uden kæreste og med dårligt forhold til ens familie. Af de posts jeg har læst fra dig indtil videre lyder det meget som om du er i farezonen for at blive hashmisbruger. Det er vigtigt at ha respekt overfor hashen. Der er en grund til at det er ulovligt, i modsætning til alkohol.
venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

okay... tak for svar. det skal jeg da tænke over. Jeg ryger hver weekend rimelig meget, og et par pinde i hverdagen, og det har jeg gjort i flere måneder nu mener jeg. og jeg har ingen trang. kun lidt men det er fordi det er hyggeligt og sidde med kæresten og ryge bong og ikke fordi jeg trænger til at være skæv. så derfor tænker jeg ikke så meget over det afhængighed...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]