Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
har anskaffet mig, på trods af advarsler, en hel uforståelig mængde kæmpevalmue frø. ville have købt den ægte vare (papaver s.) men de er ikke at opstøve i omegnen:)

jeg har forstået at kæmpevalmuer indeholder en lille mængde alkaloider, og det må derfor være muligt at lave et brugbart produkt.

har også læst mig til at disse stoffer skulle være vandopløselige, så ville det være muligt at destillere vandet med "opiumserstatningen" i og derved få et produkt med lammepotentiale???

uanset hvad har jeg tænkt mig at forsøge, men det kunne være rart ikke at skyde i blinde :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Frø? Birkes?

Efter hvad jeg har hørt er indholdet af alkaloider i birkes forsvindende lille, køb dig 1g Papaver s. frø og dyrk i stedet, får du langt mere udaf

Om du kan lave et ekstrakt af fx. 100kilo birkes skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det lyder som en ret dyr/svær affære

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe:)

har købt masser af birkes, som skal bruges til at PLANTE en masse kæmpe valmuer, som eftersigende skulle have et lavt (0,3%) indhold af alkaloider, som jeg ikke kan huske navnet på.. tænkte om man kunne destillere den ringe råopium man fik ud af det, hvis de aktive stoffer var opløselige i vand?

fuck it, prøver..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

taget fra sten larris bibel:

KÆMPEVALMUE
Papaver orientale

Kæmpevalmue er en almindelig prydplante. Det er en stor staude med en
kæmpestor (ca. 10 cm bred) valmueblomst, der blomstrer allerede om
forsommeren. Blomsten kan være rød, lyserød eller hvid. Kapslen er kun lidt
mindre end kapslen fra opiumsvalmue, mens dens nære fætter, Papaver
bracteatum, har en meget størrer kapsel.
Man kan fremstille en udmærket opium ved at snitte
kapslerne, eller man kan tørre bladene og ryge dem.
Virkningen er opiumsagtig, dvs. beroligende, men
desværre synes den slet ikke at være
bevidsthedsudvidende. Hvis planten spises, kan den
have andre medicinske virkninger på kroppen,
forstoppelse og måske krampe, så far med lempe.
Alkaloidindholdet i valmuen er størst lige efter
afblomstringen: Opium 30%, blomster og kapsel o,35%,
blade og stængel o,1%, rod o,3% (rod vinter o,15%).
Hovedalkaloidet hedder isothebain.

formoder at fremgangsmåden er den samme som ved udvinding af papaver somniferum??

nogle som kan bekræfte stens udsagn??

svar belønnes med 100 kg opium

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Smut i brugsen og køb blå birkes. De står sammen med krydderierne.
Det er den ægte vare.
http://www.havenyt.dk/forum/koekkenhaven/648.html

Hilsen Flimmer

Junior medlem

Altså hvis man bare kan bruge dem man kan købe i brugsen, altså de blå valmuer, hvorfor er der så så meget snak om "papaver somniferum".?
Og det lyder jo som det absolut letteste at gøre det så? Men der må jo næsten være en ulempe i forhold til papaver somniferum, er det manglen på den bevisthedsudvidende ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
JesperL skrev:
Altså hvis man bare kan bruge dem man kan købe i brugsen, altså de blå valmuer, hvorfor er der så så meget snak om "papaver somniferum".?
Og det lyder jo som det absolut letteste at gøre det så? Men der må jo næsten være en ulempe i forhold til papaver somniferum, er det manglen på den bevisthedsudvidende ;)

Hvad? Jeg forstår ingenting af hvad du skriver.

Men ja, du kan godt få alkaloider ud af det, start med 150 gram birkes og doser op derfra. Men det er nu ikke det stor, plant dem hellere ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
And skrev:
JesperL skrev:

Kom ud af tågen og læs den igen :?
Han spørger hvorfor folk snakker så meget om papaver s. når man bare kan bruge blå birkes. Og siger at der må da være en eller anden forskel på dem, som fx. mængden på alkaloider.

Medlem

Xtreme skrev:
And skrev:
JesperL skrev:

Kom ud af tågen og læs den igen :?
Han spørger hvorfor folk snakker så meget om papaver s. når man bare kan bruge blå birkes. Og siger at der må da være en eller anden forskel på dem, som fx. mængden på alkaloider.

Han har vidst meget at lære :D

Junior medlem

Jamen det er jo også fordi jeg har meget at lære, jeg i det hele taget er herinde :O. Og vil ikke til at sidde og æde 150 gram birkes. Havde forestillet mig at plante nogle valmuer og så udvinde noget råopium. Og så skulle jeg jo lige vide hvordan og hvorledes :s. Og så er det jeg spørger om: "Hvad er fordelen ved "papaver somniferum" fremfor den blå valmue som man kan få i brugsen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Blå birkes kommer fra Papaver somniferum :cool:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Xpert skrev:
Blå birkes kommer fra Papaver somniferum :cool:

Jeps

Junior medlem

Så det er opiums valmuer jeg har købt nede i min brugs?? Kanon. Hva så nu, kan de plantes i potte?? Men er det ikke noget med at de har pælerødder? Så de går vel forholdsvis langt ned?

Medlem

JesperL skrev:
Så det er opiums valmuer jeg har købt nede i min brugs?? Kanon. Hva så nu, kan de plantes i potte?? Men er det ikke noget med at de har pælerødder? Så de går vel forholdsvis langt ned?

Jeg så engang et afsnit med søren ryge og valmuer :lol: Kan være du kan finde det afsnit og se det :?:

Junior medlem

Haha. Det havde også bare vært kanon. Ville Elske og sidde og blive fodret med viden om at dyrke planter til at, blive skæv og høj af den gode Søren Ryge ;) :D

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
JesperL skrev:
Haha. Det havde også bare vært kanon. Ville Elske og sidde og blive fodret med viden om at dyrke planter til at, blive skæv og høj af den gode Søren Ryge ;) :D

han dyrker også blå tragtsnerle i drivhuset! jeg har selv dyrket birkes fra brugsen, og bliver skæv i 4 timer af the fra 25 kapsler, jeg har også dyrket nogle udenlandske solgt som " afghani opium puppy" den eneste forskel er størrelsen på kapslerne ( de er desuden aflange-æggeformede! ) kæmpevalmuen orientalis er INTET værd som lamme-urt

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
enig med cloud9

Junior medlem

:life:
Ja det er et dejlig nemt emne du har slået dig på der, for det har været dyrket og forbedret gemmen 2100 år mindst, så her er gode analer at søge i.

Lidt lang,men læs det og slip for yderlige bavl

Det her er tænkt start hlælp, til en tænkt fantasifigur, du sikkert vil skrive om eller sådan noget, forestiller jeg mig ( naive mig ).

Der var gang en amatør-opiofærg der gik i Irma og købte tre paker a´500g birkes frø ( for han viste at de har lav spirings grad når de er solgt til bagning)de var mærket papave sominferum nigra.
store flotte blomster med dybt lilla farve, frøne er meget mørke sorte med grå støvet overflade, men blå birkes er også gode blomster, de lyse birkes han også kendte fra bageren, er ikke vær at bruge tid på viste han.

De dyrkes meget nemt, det ved Søren meget om, men amatøren viste også at nogle ting var vigtige ved dyrkningen for godt resultat, nemlig i faldende række følge, varme, lys. fosfor, andre gødnings stoffer, vand.
Varme forskyder indhold fra papaverin til codein og vidre til morfin.

Så nu var amatøren klar til dyrkning.
planterne kan bruges som de er, men kan snittes i overfladen af kapslen for tre gange så høj udbytte, men uden snit så har man jo bare planter i haven.

Mens han ventede, så lærte han sig at bruge planten til noget fornuftigt.
Så han lærte at vaske alkaloider ved hjælp af syre/base vaskning i polære/non polære opløsnings middeler
det lyder advanceret men er rimmeligt nemt, der findes gode opskrifter på internettet og så øvede han sig på kaffebønner af de bilige uden tilsætning, for han viste også at rubusta kaffe er dem med mest koffein.

Nu var han så kommet til sin høst tid, han tog 2/3 af planterne noget før frøne var modne og tørede ( for her har de mest af det majo majo gode i )og den sidste 1/3 da frøne var modne, så han havde ny frø til året efter dem trørede han også.
Da de var tøre så befriede han dem alle fra frø og malede så planterne ned til noget meget småt og kogte dem så i vand med lidt syre i (let sur opløsning) ud skifte vandet tre gange for største udbytte og inddampede så vandet fra de tre udkogninger ved lav varme til noget sort kaffe lignede noget og så var han klar til udvaskningen.
Og på den måde fik han noget der ligner noget meget fint opium der kan bruges til det hele, det er fin blandning af papaverin,codein og morfin + ganske lidt andet uden betydning for brugen.

Han gik også rundt og drømte om dimethylmorfin og diethylmorfin men det er en ganske anden og advanceret historie.

Mvh ham der electro lyse fan´en

Senest rettet af electrolyse47 02 maj 2009 23:31, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
enig med cloud9

Kaktus bare det var mig der havde fantasi og edb kundskab nok til at lave den der avatar der, Hitler der står der og rocker til Neger musik 24 timer i døgnet rundt, han vender sig i graven den skiderik ! :wink: :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvor lange bliver rødderne på de her sataner? Jeg har skaffet mig en masse sække med plantejord og overvejer at så direkte i poserne? Hvilken slags jord egner sig bedst til dette?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]