Hej
Her engang i sidste uge blev mig og en kammerat busted i at ryge
Og lige siden har vi herhjemme haft skænderi efter skænderi..
Jeg prøver selvfølgelig at forklare min mor om de gode ting ved cannabis, og hvad planten kan bruges til.
Det kan hun godt se logiken i!
Men hun er fyldt op med fordomme som ''hash gør dig dvask og dum at se på'' Og har den seneste uge prøvet at få hende overbevist om at hash slet ikke er så farligt som alle går og tror..
Det har så resulteret i at jeg ikke må have kontakt til mine venner og jeg skal komme direkte hjem fra skole og blive hjemme i weekenderne.. Og udover det vil hun slet ikke snakke om det mere

Så det er lidt svært at få hende overbevist!
Men jeg giver ikke op!!
Det er nu kommet til, der er 3 ting tilbage.. Nemlig den med indlæringsevnen, korttidshukommelsen og risiko for skitzofreni og andre psykiske sygedomme..
Ved at:
Det med at man ikke kan fungere i skolen er individuelt og nogle kan have lettere med det end andre!
Ved ikke så meget om det med nedsat korttids hukommelse

Her må i lige hjælpe mig! Ved dog kun fra egen erfaring at min korttids hukommelse er blevet en smule svækket.. Men det er ikke noget man lægger specielt mærke til!!
Og ved også godt at dem som for skitzofreni af hash rygning ville have fået det alligevel længere henne i livet!
Problemet er bare jeg ikke kan komme i dialog med hende om emnet og hun er fastsat på, at det for jeg bare ikke lov til!
Udover alle de fordomme er hun heller ikke så glad for det, fordi hun mener det var sådan min afdøde far startede hele hans misbrug.. og hun vil ikke have et sker for mig.
Har forklaret hende hvorfor jeg gør det.. Og hvad forskellen på forbrug og misbrug er.
Hvad ville i gøre vis i stod i min situation?