BlackNBlue skrev:
Jeg har ikke helt gennemtænkt det her indlæg, men nu prøver jeg at skrive det alligevel.
Jeg vil lige fortælle lidt om mig selv:
1) Personligt er jeg vild med mary jane, men jeg synes jeg ryger for meget (især i forhold til min alder). Jeg har næsten altid lyst til at være skæv, men det jeg virkelig ønsker er at jeg måske en gang om ugen eller 2 gange om måneden, sætter mig ned med nogle venner eller alene og nyder en rigtig dejlig pind.
2)
Og hvis jeg skal ryge det ofte, vil jeg gerne kunne bruge det i et kreativt sammenhæng, lige nu ryger jeg det bare fordi jeg godt kan lide det.
Sagt på en anden måde: Jeg ville ønske jeg kunne indtage hash lige så tit eller sjældent som jeg drikker alkohol. Altså nogle gange om måneden, og hvis det skulle være oftere skulle det være i et kreativt sammenhæng.
3)
Hvor vidt hash er skadeligt eller ej er der mange meninger og mange forskellige "facts" om.
Jeg har læst at hash gør en mærkelig og at folk der ryger hash bliver indelukkede og dumme etc.
Jeg har også læst at hash på ingen måde skader en.
4)
Min mor, som er psykolog, har naturligvis fået en masse informationer om hash, da mange af hendes patienter er blevet syge efter en hashpsykose har udløst deres (formodentlige) medfødte skitzofreni.
Hun fortalte, at når man ryger hash bliver ens oplevelser gemt i én bane, hvor følelser og billeder bliver blandet sammen, så man får svært ved at skelne dem fra hinanden, og ikke helt ved hvad man følte i situationen. Hun sagde også at hvis man havde et stort forbrug af det, kunne ens hjerne tage skade, så hjernen ville blive ved med at gemme minderne på den måde.
Før i begynder at svine min mor til (hvis det da er forkert hvad hun sagde), så overvej lige hvor mange informationer vi får smidt i nakken om hash. Min mor er bare endnu et "offer" for fejlinformering (hvis det da ikke passer hvad hun siger).
5)
Så er der det om man bliver mærkelig af det.
Jeg ved ikke om man bliver mærkelig af det for at være ærlig..
Har mødt folk med velfungerende liv, der fyrer den fede hver dag, men jeg synes stadigvæk de var mærkelige og underlige at snakke med.
Og tilgiv mig, når jeg siger at Erik Spandmand virkelig er underlig. Ja direkte fucked up. Det er i hvert fald det billede jeg har fået af ham.
Klaus Tuxen er altså også lidt speciel, men det kan også være fordi han er påvirket, når man ser ham.
Og misforstå mig ikke; jeg synes det er fint at være mærkelig mens man er skæv, og dagene efter. Men jeg synes ikke det er fedt hvis man bliver mærkelig selv når THC'en er ude af systemet.
Lige bortset fra det, så ved jeg altså ikke (som jeg sagde før) om man bliver mærkelig af det.
har lige delt op i punkter så min hjerne kan følge med her kl. lort.
1) Man bliver hooked på at være skæv, det er ganske normalt. Så længe du har viljen til at skære ned, så skal det sq nok gå
2) Min kreativitet bliver fremmet betydeligt efter en god ryger, prøv evt. at have noget papir og noget at tegne med tæt ved, eller skaf et fornuftigt musikprogram til din computer. Hvis du vil gøre mere i den slags, så skaf kanvas, pensel og farver i den lokale hobbybiks, så skal du bare se løjer, bare sørg for at dække af så der ikke kommer maling udover det hele

. Hvis du spiller på et instrument, så er det også et godt sted at starte.
3) Meninger om hash er meget delte, min mening er dog: Vi har røget lortet de sidste 12.000 år, der er ingen grund til at stoppe nu.
4) Hjernen tager ikke decideret skade af hash, men der sker nogle ændringer ved et større og længerevarende forbrug. Cellerne bliver som sagt bedøvet og ikke dræbt. Psykoser er dog realitet i og med at det kan få en inaktiv sindslidelse til pludseligt at blusse op, eller sætte gang i ubehagelige minder.
Nogle mennesker kan simpelt hen ikke tåle at ryge hash på grund af en eller begge de to ting.
Det der med hukommelseslagringen er dog i følge egne erfaringer noget værre vås. I faktisk alle tilfælde har jeg kunne huske hvad jeg har lavet på en rygeraften. Desuden varierer virkningen fra person til person, jeg bliver fx. totalt elendig til selv basal matematik efter en ryger. Så det der med at hjernen kommer til at gemme alt i én bane, der må jeg sige at hun lige skal nyde en bette joints først og dømme bagefter.
5) definér mærkelig... Granted, ens personlighed forandres, men det sker jo også når man drikker sig æskelam i sprut. Folk kan godt virke en smule langsomme i deres tåge, men det er nu ikke noget der nager mig...
mht. Klaus Tuxen og Spandmand..... velkommen i klubben, men det er så også en slags kreativitet, ikke sandt?