Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lys pollen?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
Okay, jeg er ret ny til at ryge hash. Ryger ikke cigaretter, men har røget vandpibe i lang tid, og har også røget hash med vennerne flere gange.

Men nu har jeg ville skaffe mig mit eget, og jeg har fundet en dealer der ikke gør i noget andet end hash og skunk, og som lader til at være til at stole på. Men navnene på det han har forvirrer mig...

Han har semi... dette er vist bare "normalt" hash, right? Ikke god, ikke dårlig kvalitet - så vidt jeg har hørt... Men man ved jo aldrig før man spørger eksperterne! :)
Så skulle han have noget han bare kaldte "masser" - jeg aner ikke hvad han mente - gør i?

Men det vigtigste punkt er at han har noget som han kalder "lys pollen". Både dealeren og en af mine venner som kender ham siger at det er godt - men helt præcist hvad er det, og er forskellen nem at gennemskue for en relativt ny hashryger? Hørte også noget med at det desværre skulle smuldre bare man kigger på det?

Cheers - og tak for hjælpen!
Peezee

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Læs http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/

Her kan du få rimelig godt styr på hvad forskellige former for hash er. Husk dog på at pushere ikke altid er ude på at sælge dig god hash men mere at tjene penge på dig. Altså sælges hash ofte under falske navne. Semi som du nævner vil jeg råde dig til at lade være med at købe. Det er lidt bedre end standard men alligevel ikke god hash. Der er virkelig forskel på om du ryger god hash eller en semi ryger.

Jeg har det sådan at du sjældent får god hash for under 100 kr grammet (måske kan det lade sig gøre hvis du kender din pusher godt ellers kan man jo dyrke selv.)
Da jeg var ny hashryger syntes jeg godt nok 100 kr. var meget for et gram men 1 gram god hash kan altså godt bruges til 4 joints der alle sammen vil gøre dig ca. ligeså skæve som hele den klump semi du ville kunne få for samme pris. Desuden er skæverten også lækrere med god hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal dog lige siges at semi svinger meget i kvalitet, og du kan sagtens få fat i en semi der rykker benene væk under dig da du er forholdvis nybegynder. Men ja, det kan virkelig anbefales at læse hashguiden.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har læst hashguiden, men jeg synes ikke der stod så meget om lys pollen?

Kan i forklare hvad det er - og om jeg skal købe det i stedet for semi?

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lys pollen er oftest slang for koldpresset ryst. Altså lyder det meget sandsynligt det smuldrer bare man kigger på det i og med det ikke er blevet varmebehandlet så det hænger bedre sammen.
Jeg foreslår du køber noget af det eller evt. prøver at ryge med på en pind inden, for lige at teste effekten ud.

Det bedste du kan gøre er 100% at købe det bedste han har. Det kan godt være du ikke får lige så meget af det som du ville få hvis du købte semiryger (hvilket i øvrigt er en betegnelse der kan dække over alt fra standard til nogenlunde rygbart hash), men til gengæld skal du så også ryge det mindre og får en renere rus uden alle mulige tilsætningsstoffer der skal indhaleres.
Selvfølgelig skal du ikke købe det hvis prisen er helt hen i vejret, men jeg vil til hver en tid hellere give 100,- pr. gram for noget god ryger, end 30,- pr. gram for noget lorteryger. Rusen er altså bare så meget bedre, renere og du skal bruge langt mindre så det i sidste ende går op med prisen.
Hvis det bedste han har er den lyse pollen, så er det helt sikkert det du skal købe.

For udover det så lyder det som om det er en standardpusher der tror han har styr på tingene, men i virkeligheden intet ved. Masser? Åndssvagt navn til noget hash der sikkert ikke er pengene værd. Og hans semiryger kan du stikke langt væk hvor solen ikke skinner.

Junior medlem
Brugeravatar

Hans priser var XX kroner per gram for hans "normale" hash - hvilket vidst er hans semi.
Og XX per gram for hans lys pollen. Men jeg kan få hans semi for XX/g og lys pollen for XX/g fordi jeg får det igennem en af mine venner, som kender ham rigtig meget og har gået i skole med ham... Så det er sådan set vennepriser. Kan også få hvad de beskriver som en "rigtig ond skunk" (hvor jeg går ud fra at "rigtig ond" betyder rigtig potent) for XXkr/g.

Tror bare jeg starter ud med 3g lys pollen så. :)

Tak for hjælpen

[Ingen snak om hvad i betaler for jeres hash, diskuter kvaliteten istedet.]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg kigge nærmere på skunken i stedet. Hvis det bare er nogenlunde så ondt som han påstår det er, så får du nok en hel del mere for pengene der, i forhold til hvis du køber hans lyse pollen. Og ikke nok med det, så er du mere sikker på det er rent i forhold til hans pollen som højst sandsynlig er cuttet med en masse skidt.

Prøveryg evt. begge dele for at se om skunken kan måle sig med hans pollen.

Medlem
Brugeravatar

Med mindre du bor i københavn og omegn betyder semi ryger 100% lorte hash, kvalitet fremfor kvantitet er reglen for hash imo.
Heller ryge mindre god hash, smagen er bedre og chancen for at det er fortyndet er imo mindre :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis man bare kalder noget hash for "ryger", hvad fanden mener de så? At det er en god ryger?

Men anyway, tak for tippet. Skal nok holde mig fra semi...
Men behøver ikke ligefrem skunk pt. Jeg bliver mega dank bare af en .25 grams joint med en normal, mørk hash :)

Medlem
Brugeravatar

Peezee skrev:
Hans priser var XX kroner per gram for hans "normale" hash - hvilket vidst er hans semi.
Og XX per gram for hans lys pollen.

WHAT!!!!! køber du fed på Grønland ? :D

Junior medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:
Peezee skrev:
Og XX per gram for hans lys pollen.

WHAT!!!!! køber du fed på Grønland ? :D

Du læste vidst ikke det hele :roll:

Medlem

Geografisk sted: Århus
På Grønland har jeg set et gram hash koste [mange penge]. Som alle andre siger det er svært at fortælle dig om den "Lyse-pollen" nu er god. Der er så mange salgs navne og priser på forskellige kvaliteter. I princippet kan han stå og sælge dig en hel anden hash end hvad det i virkeligheden er. Måske for at snyde og måske er han hel uvidende! Køb altid det bedste...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Han giver vel en fed inden du køber af ham, alt andet er da dårlig stil;)

PLUR

Junior medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Han giver vel en fed inden du køber af ham, alt andet er da dårlig stil;)

PLUR

Tror jeg sgu ikke; jeg får det igennem en ven, så jeg møder ham faktisk ikke :cry:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bed om at møde ham du handler med, du kan jo ikke brokke dig til et mellemled hvis der er noget med kvaliteten - og så sørg lige for din mate ikke scorer 10-15kr pr g på dig for en lille gåtur..... Det ikke så venskabeligt - ikke alle er sådan, men mange er - og desuden er det bedre at handle med kilden selv.

PLUR

Men det min mening

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]