Jeg har studeret disse fora i et par uger efterhånden, med henblik på at finde gode retningslinier for "dos and don'ts" når det kommer til oral indtagelse af hampeprodukter, og jeg må sige at siden her har været mig til stor hjælp og glæde!
Jeg har i den sammenhæng også anskaffet mig Gottliebs "Høje kogebog", men studsede over kommentaren i slutningen af bogen, hvor han præsentere læseren for det kedelige faktum, at USA har stået bag flere programmer i Mellem- og Sydamerika, hvis formål har været at ødelægge hampeplantager med sprøjtegifte, heriblandt stoffet "Paraquat".
I denne sammenhæng gøres det klart at paraquat ikke er særligt skadeligt for rygeren af sprøjtet materiale, da det nedbrydes ved den høje temperatur, mens at det for den mere kulinarisk orienterede hampenyder er særdeles farligt (læs DØD OG ØDELÆGGELSE!

).
Havde jeg aldrig læst den efterskrift, havde jeg uden problemer kokkereret løs, men siden den information jeg har kunne google mig frem til har været ret begrænset, tænker jeg at der sikkert befinder sig nogle kloge hoveder herinde, som kan afkræfte min frygt/berolige mit oprevede sind.
Det virker som om at stoffet kun blev brugt i '70'erne, og kun i Mexico og Columbia, men har som sagt ikke kunne finde tilfredsstillende information omkring emnet.
Så:
Hvor bliver hash, solgt i Danmark, typisk importeret fra?
Er der noget incitament for disse lande (hvorfra DK får sit THC) for at prøve at bekæmpe dyrkningen med paraquat og/eller andre farlige stoffer?
Er der nogen risiko for at dansk solgt hash er forurenet med sådanne stoffer?
Jeg har kun spist dansk hash ved et par isolerede lejligheder, og har aldrig haft dårlige oplevelser, det ville bare være så kedeligt hvis man stødte ind i en klump indeholdende utilsigtet habengut af ovenstående kaliber

!
Lige et sidespørgsmål: Med hensyn til hvilken kvalitet hash man bør bruge til sine udskejelser i køkkenet, er der nogen synderlig forskel på standard, og noget lidt dyrere? Kom gerne med personlige erfaringer
Det var vist alt