Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 13:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Paraquat pot
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har studeret disse fora i et par uger efterhånden, med henblik på at finde gode retningslinier for "dos and don'ts" når det kommer til oral indtagelse af hampeprodukter, og jeg må sige at siden her har været mig til stor hjælp og glæde!

Jeg har i den sammenhæng også anskaffet mig Gottliebs "Høje kogebog", men studsede over kommentaren i slutningen af bogen, hvor han præsentere læseren for det kedelige faktum, at USA har stået bag flere programmer i Mellem- og Sydamerika, hvis formål har været at ødelægge hampeplantager med sprøjtegifte, heriblandt stoffet "Paraquat".

I denne sammenhæng gøres det klart at paraquat ikke er særligt skadeligt for rygeren af sprøjtet materiale, da det nedbrydes ved den høje temperatur, mens at det for den mere kulinarisk orienterede hampenyder er særdeles farligt (læs DØD OG ØDELÆGGELSE! :shock: ).

Havde jeg aldrig læst den efterskrift, havde jeg uden problemer kokkereret løs, men siden den information jeg har kunne google mig frem til har været ret begrænset, tænker jeg at der sikkert befinder sig nogle kloge hoveder herinde, som kan afkræfte min frygt/berolige mit oprevede sind.

Det virker som om at stoffet kun blev brugt i '70'erne, og kun i Mexico og Columbia, men har som sagt ikke kunne finde tilfredsstillende information omkring emnet.

Så:
Hvor bliver hash, solgt i Danmark, typisk importeret fra?
Er der noget incitament for disse lande (hvorfra DK får sit THC) for at prøve at bekæmpe dyrkningen med paraquat og/eller andre farlige stoffer?
Er der nogen risiko for at dansk solgt hash er forurenet med sådanne stoffer?

Jeg har kun spist dansk hash ved et par isolerede lejligheder, og har aldrig haft dårlige oplevelser, det ville bare være så kedeligt hvis man stødte ind i en klump indeholdende utilsigtet habengut af ovenstående kaliber :( !

Lige et sidespørgsmål: Med hensyn til hvilken kvalitet hash man bør bruge til sine udskejelser i køkkenet, er der nogen synderlig forskel på standard, og noget lidt dyrere? Kom gerne med personlige erfaringer :)

Det var vist alt :cheers:

Junior medlem
Brugeravatar

Hvor bliver hash, solgt i Danmark, typisk importeret fra? Marokko det meste. Også en smule fra Nepal og Afghanistan, måske endda fra Libanon eller Pakistan hvis du er heldig.

Er der noget incitament for disse lande (hvorfra DK får sit THC) for at prøve at bekæmpe dyrkningen med paraquat og/eller andre farlige stoffer? Det har jeg bestemt ikke hørt om, men du kan jo prøve at søge noget info fra Marokko.

Er der nogen risiko for at dansk solgt hash er forurenet med sådanne stoffer? Det tvivler jeg på, men undersøg det selv. Om ikke andet, kan meget af det hash der kommer fra Marokko af dårlig kvalitet, være cuttet med alt mulig sjovt, for at øge vægten og dermed profitten. Ting som du ikke vil have dine opskrifter til at smage af. Tænk på, hvor mange hænder hashen kan pasere, på sin vej gennem europa, til lille Danmark. Alle disse hænder skal have lidt profit, og lur mig om nogle af dem ikke er fristet til at cutte produktet op!

Køb den bedste standard hash du kan komme i nærheden af. Jo renere klump du får, jo mindre "gennemtrængende" er smagen af grønt/hash når man bager.

Check hashguiden, hvis du vil lære at skelne mellem god og dårlig hash.

Eller endnu bedre: Dyrk dit eget, økologisk! :joint: Det er den eneste måde du 100% kan kende det produkt du indtager. Det sorte marked er som regel sælgers marked.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]