Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opium i hash?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy!
Jeg snakkede forleden med en kammerat fra Holland omkring hash.. Han fortalte at der "ofte" rblev blandet opium i god hash, for at få det til at få en mere behagelig rus.. har søgt lidt på google, og synes ikke rigtig jeg kan finde noget der bekræfter hans påstand. Derfor tænkte jeg at i måske kunne komme med noget klogt input. :-)
Jeg har da ihvertfald ikke nogen interesse i at gå og ryge opium, uden egentlig at vide det..
:peace:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det gør du heller ikke.
Der bliver ikke blandet opium i det hash der bliver solgt.
Politiet undersøger jo også fra tid til anden den hash de konfiskerer og hvis deres test (som er simpel) slår ud for opiater så er ham der er blevet taget med det betydeligt mere på spanden end han var hvis det "bare" var hash.
Hvis en coffeshop i Amsterdam solgte hash med opium og politiet opdagede det er jeg sikker på at indehaveren og dem der solgte i butikken ville ryge i spjældet og blive sigtet for salg af hårde stoffer.
Med en ganske almindelig drugwipe-test (som der findes mange forskellige versioner af og som kan køber over nettet for få penge) kan man derhjemme på ingen tid teste om hashen er blevet blandet op med opiater og jeg er sikker på at en bruger der fandt ud af det ville gå videre med det.

Jeg er dog sikker på at der er folk der kan finde på at blande deres hash sammen med opium, men jeg er også sikker på at det er til deres egen fornøjelse og at det ikke er noget de sælger/giver til andre uden at sige (prale) med at der er opium i det.
Prismæssigt giver det heller ikke rigtigt nogen mening at spike hash med hårdere stoffer som opium.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Som LarmerFyr skriver, plus at det eftersigende sagtens skulle kunne lugtes hvis der var opiater blandet i. Det er sikkert en røver svagrygere har opfundet som undskyldning når de møder god hash :cool:

Medlem
Brugeravatar

Misforståelsen kunne handle om Nepali Temple Balls, der jo netop hyppigt er i handelen i Holland. Efter sigende skulle Temple Balls traditionelt have været beriget med opium.
Uanset om dette er rigtigt eller ej (og uanset om der i så fald stadigt findes opiumberigede balls eller ej), er der dog ingen tvivl om at du ville skulle lede længe, hvis du skulle finde opium i de "te boller" der sælges fra coffee shopsne - det ville på alle måder være bad for business.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Det lyder lidt skræmmende, så jeg i det mindste håbe at blandingsforholdende er således at man ikke risikere at suge en ubehagelig mængde opium indendørs for folk der slet ikke er vant til det, det er jo ikke helt ufarligt.

Men har også hørt at det thai-stick man kunne købe på staden i en periode var tilført opium, så jeg testede det med nogle buddies. Det smagte meget af muld og effekten var lidt speciel, men gav ikke noget vildt buzz udover det sædvanlige.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror også det er blabber fra børn og noobs, for det første er opium meget meget dyrere end hash desuden ville de kunne og lugtes og smages meget nemt.
Rusen er jo heller ikke særligt lig hinanden, og der er et kæmpe spild hvis du ryger opiummen som var det hash(i en joint etc).
Så den lille mængde de i så fald skulle putte i ville ikke kunne mærkes men gå til spilde.

Moderator
Brugeravatar

Her i Århus var der en hash i udbud, som blev solgt under navnet 'Opiums ryger', jeg fik ikke selv prøvet den, men ud fra beskrivelsen, er jeg ret sikker på at der var opium i. Men tror sku det er mere undtagelsen, end reglen, jeg er i hvert fald hverken stødt på det, før eller siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ja der er mange sjove historier imellem, opium i hash, heroin på frimærker, amf+coke=mdma, ja dumhederne ser ikke ud til at have en ende, desværre.

Insane psychedelia user!

mr.hara skrev:
Jeg tror også det er blabber fra børn og noobs, for det første er opium meget meget dyrere end hash desuden ville de kunne og lugtes og smages meget nemt.
Rusen er jo heller ikke særligt lig hinanden, og der er et kæmpe spild hvis du ryger opiummen som var det hash(i en joint etc).
Så den lille mængde de i så fald skulle putte i ville ikke kunne mærkes men gå til spilde.

Jeg er nu ikke sikker på at det hverken ville kunne lugtes eller smages særlig let.
Røget heroin hverken smager eller lugter særlig markant og hvis det blandes med den kraftige duft og smag fra god hash er jeg sikker på at hashen vil overskygge det.
Dog kan det som sagt på ingen måde betale sig at gøre det - medmindre man siger hvad der er i og sælger det meget dyrere - og dem der solgte det ville risikere seriøse problemer.
Både fra sure kunder og fra politiet som med garanti ville gå amok på dem hvis de gjorde det.
Politiet tolerere jo til dels hash-handelen på Christiania (selvom regeringen pålægger dem at spilde tiden derude kunne de jo godt gå markant voldsommere til værks når der er der, de kunne fx gå efter alle de privatpersoner som de VED har små mængder hash på sig men lader dem gå i stedet) men det ville de bestemt ikke gøre hvis hashen begyndte at blive mikset med hårdere stoffer.

Christianitterne har allerede 1 gang (tilbage i 70'erne) lavet en junk-blokade og smidt alle pusherne der solgte hårdere stoffer ud (de satte sig ned ved siden af dem i store grupper og nægtede at gå flytte sig fra dem før de gik deres vej og sørgede for god afvænning af narkomanerne og det virkede pænt godt) og jeg er sikker på at de ville gøre det igen.
At Christianitterne tolererer at deres fristad bliver brugt til salg af hash (som de støtter) betyder ikke at de vil tolerere at der bliver solgt hårdere stoffer samme sted - de har jo allerede lavet en regel imod svampe af samme grund.

Der er ingen der har grund til at være bekymret over hash der er spiket med opium eller andre opiater, det sker bare ikke - og hvis det endelig sker kan I være sikre på at sælgeren vil sige at der er opium/heroin/whatever i hashen og sætte en ret høj pris - men det sker sgu heller ikke normalt.

Jeg ville være meget mere bekymret over om hashen fremover begynder at blive blandet med nogen af de nye syntetiske cannabinoider som jwh-018/075/250 (eller nogen af de andre) som der allerede har været rapporter om fra UK.
Det ville være en "fiks" ide fra pushernes side da jwh-018 både indtages i meget små doser og er ufatteligt billigt.
10-20 mg af det blandet i et gram hash af virkelig dårlig kvalitet vil lige pludselig give et gram "hash" der i virkning minder om et gram kashmir eller anden hash af høj kvalitet og det vil være svært at finde ud af om det er spiket eller ej (hvis det da er lavet ok, fx kan man blande bivoks i hashen for at få den til at blive blød ved håndvarme selvom den er svag) da de nye syntetiske produkter ikke har en særlig markant smag og man kun skal bruge et par mg af dem for en voldsom rus.

Der vil dog desværre altid være fjolser der påstår at den hash de røg indeholdt hårdere stoffer fordi de ligepludselig var blevet mere skæve end de normalt bliver eller fordi de ikke har prøvet kraftig hash før.
De vil typisk hårdnakket blive ved med at påstå det og samtidig ikke have andre kilder at bevise det med end at de "blev totalt voldbaskede af det" og at det derfor med garanti har været opium eller heroin.
Ligesom med alle de båtnakker der render rundt og påstår at ecstasy-tabletter indeholder LSD, heroin og rottegift.
Der er sikkert også pushere der påstår at deres hash indeholder opium for at prøve at sælge den til idioter der ikke ved bedre - og de idioter vil så sprede rygtet om at man kan få hash med opium bagefter og igen få andre pushere til at påstå at deres plade indeholder opium.
Hvis vi nu tog og legaliserede og regulerede ville de fleste af disse fjollede vandrehistorier langsomt forsvinde og kvaliteten af de forskellige stoffer ville blive langt bedre (læs: sikrere).
Ifølge de undersøgelser der er blevet lavet igennem tiderne vil det ikke engang give en stigning i forbruget pånær i den første korte periode hvor en del flere vil prøve det fordi det netop nu er lovligt - men det vil stabilisere sig ganske hurtigt til det gamle niveau eller under.
Det er ihvertfald hvad der er sket i holland og flere andre steder hvor man er begyndt at gå i den retning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder til der er blandet meninger om det. :-) Men tak for svarende, så blev jeg det klogere.
Lyder ikke til det er noget jeg skal gå og frygte når jeg køber hash..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg har selv fået sort hash med opium her i Danmark.. Op til flere gange enda..

Insane psychedelia user!

Og det er med garanti også blevet solgt som værende blandet op med opium.
Hvis det endelig bliver lavet (hvad er sjældent) er det ikke noget der bliver solgt som normal hash.
Det er fint at der er nogen der skriver at de har fået det, men de burde også påpege at det ikke er blevet solgt som værende normal hash og ikke har været på staden (eller andre normale steder) men igennem andre kilder.
Det bliver ikke blandet i hash for at forstærke hashen uden at det bliver sagt, det kan ikke betale sig og opium er i forvejen ikke noget der er kæmpe overskud af i Danmark - så dem der har det blander det sgu ikke i hashen uden at fortælle det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det har du fuldstændig ret i "LarmerFyr" Jeg har faktisk både fået noget hvor det har været iblandet uden jeg vidste om det(sort) og hvor jeg har vidst det var i..

Medlem

Den sidste hash, der var her med opium i, skulle være den sorte k'er, k12. Fik dog aldrig selv smagt den.
Engang imellem er der også nogle danskere, der blander dansk opium med hash, og sælger det i små mængder, ½ kilo fx.
Man kan dog være ret sikker på, at hvis der er opium i, er pris og rygte løbet det i forvejen. Det smager også kraftigt igennem imo, og andelen vil ofte være uendelig lille.
Det sagt, er jeg nødt til at sige, at doserings gabet mellem god rå opium og hash er så stor, at skulle man være så heldig, skal doseringen tages ret alvorligt, især hvis det ryges på instrument.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]