Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej folkens
jeg har lige brug for hjælp til en hashkage jeg skal lave i aften (var meningen at skrive det tidligere men det skred lidt (gæt hvorfor :roll: :b) )
altså jeg har købt mig noget kage mix AMO chokolade pulver og lidt ekstra chokolade, og jeg har 4 gram hash (ca. semi-god ryger) og jeg har sat mig rimelig godt ind i hvordan man gør :)
jeg har røget siden juni/juli sidste år i starten var det ca. hver 3 uge og så blev det mere og mere mindst 2 om ugen :D
så mit spørgsmål er hvor meget jeg mon skal bruge? og der står at kagen ca. skal have mellem 30-40 min. på 180 grader er det for meget?

håber i kan hjælpe :)

Insane psychedelia user!

Til en hel kage er 4 gram ikke for meget imo.
Med hensyn til bagetiden skal jeg ikke kunne udtale mig - åben ovnen en gang i mellem, og kig, så burde det være muligt at se, hvornår kagen er færdig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Bare bag kagen efter opskriften :)

Er du i tvivl om hvilken dosis du skal indtage, eller er det blot om der kan "proppes" 4 gram i en kage? :)

Junior medlem

altså jeg havde tænkt mig at lave nogle småkager med hash i og så bage resten som jeg kan spise :D og jeg havde tænkt mig at bruge ca. 2 gram fordi så har jeg noget at ryge bagefter også :) men er det for lidt :?: og er i helt sikker på det med tiden fordi jeg vil jo ik lave nogle dårlige bla. fordi jeg er en fattigrøv :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Kagen laver du efter opskriften med den forskel at du smelter smøret sammen med hashen (brug lidt mindre end du plejer at ryge) hvor efter du putter denne blanding i kagedejen og følger opskriften fra din kageblanding eller hvad du bruger.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Cannabisen kan sagtens tåle det, og ja, jeg har lavet det en del gange. Kagen skal jo også være færdig, du kan jo ikke æde en halvrå kage ;)

Det afhænger selvfølgelig af kvalitet, men at spise 2g hash selv, ville man blive rigeligt påvirket af!

Junior medlem

altså det var meningen at lave dem til nogle små "cookies" i stedet for en stor kage og det var meningen at der skulle være til flere omgange + jeg skal spise nogen sammen med en ven imorgen :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja okay. Jeg spiser normalt 1g semiryger, og det slår mig temmelig hårdt, men jeg har heller ingen tolerance :)

Så jeg mener 2g er fint til to mennesker at dele.

Junior medlem

nice tak for svarene ! og nu er min mor lige smuttet så er det ud og bage hehehehe.... xD :D :wink: 8)

Junior medlem

Jeg bagte faktisk sådan en amo chokolade kage med 2.5 g i den anden dag .. Åd den over 2 dage (altså en halv kage om dagen lol) men synes ikke der var det vilde virkning ... Men kagen var da god :D

Junior medlem

Cookies kan varmt anbefales, har selv lige bagt en 40 (noget milde/svage) af dem, brugte ca. 1g gram virkelig god skunk, som var blevet knust til "krystaller" det gav den perfekte smag, og det kræver egentlig ikk mere end 5-6 før at man er dejlig glald :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis det er ordentlig kvalitet så burde et halvt gram være nok til en solid flyvetur, hvis det er provins-kvalitet skal der nok et gram til pr. person.
Jeg ville normalt putte lige så meget hash i som der ca skal i 2 joints pr person da jeg ikke synes at en mild oral hash-rus er rar men bare stenet hvorimod jeg sagtens bare kan nyde 2-3 hvæs af en normal joint.
Putter du normalt 0,25 gram i en joint til dig selv så smid 0,5 gram i smørret til kagedejen.

Husk på at rusen fra hash når det spises er ret anderledes fra den røgede effekt, den er langt mere solid og lægger sig omkring en - næsten som et svampetrip også gør.

Det er mere intenst end rygning hvis man får nok og mærkeligt nok synes jeg ikke det er spændende hvis man får får lidt oralt (så er man bare helvedes sløv) og af samme grund indtager jeg altid en fuld dosis når det er oralt da jeg ellers bare går og er halvtræt hele dagen istedet for at være skæv - og ja, det varer HELE dagen eller aftenen og regn med at være solidt bagskæv dagen efter.

Lad være med at smide hash til 1 person i en fuld kage-portion, så ender du med at skulle side og fylde mavesækken helt op for at få det ned og det vil virke langsommere.
Sørg for at man ikke skal spise mere end 1 skive eller 3-4 småkager for at få en god tur - det giver mere bang-for-the-bucks når man ikke har en fyldt mavesæk som det skal optages fra.

Det tager gerne mindst en time (og op til to) før det virker helt, så pas på med at redosere fordi du ikke synes at det virker - det er en let måde at blive taget i røven på.
Pas også på med alkohol, det bliver forstærket ganske voldsomt og hvis man endelig skal drikke så vent med at starte til hashen virker (og drik moderat) - drikker man sig fuld først og indtager kagerne derefter ender man i et ubehageligt univers der drejer hurtigt rundt og nægter at stoppe i timevis...
Been there - done that, og det var ikke underholdende.

Lykke til, det er en helt fantastisk oplevelse at indtage hash oralt, langt tungere og mere intensivt end det er at ryge det og nogle af mine bedste oplevelser med hash har været med hashkager.

Bare husk på at du ikke er i stand til særlig meget når de først begynder at virke, rusen omfavner en totalt og det er til tider ganske umuligt at ignorere den eller opføre sig upåvirket (+++ på shulginn-skalaen) så sæt gerne en dag eller en hel aften af til det og regn ikke med at stå tidligt op dagen efter.
Lej et par gode film, køb massere af slik og mad og inviter en ven forbi - i får en fantastisk aften med grineflip og latter hvis alt går vel.

Ligesom med rygning er det ret let at få for meget (specielt hvis man blander med alkohol eller ikke er bare lidt erfaren med hash) men husk på at det ikke er farligt medmindre at i decideret har puttet så meget hash i mavesækken at den sprænger så det værste der kan ske er at i får kvalme, brækker jer og falder i en dyb søvn.
Det er ganske ufarligt fysisk men kan godt være lidt hårdere psykisk en det er når man ryger det - som sagt kan det til tider minde lidt om et svampetrip.

Jeg ønsker jer al held og lykke med på turen (hvis i ikke allerede er "taget afsted) og håber at I kan bruge den lange smøre til noget - jeg gik lidt i selvsving.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
LarmerFyr skrev:

drikker man sig fuld først og indtager kagerne derefter ender man i et ubehageligt univers der drejer hurtigt rundt og nægter at stoppe i timevis...
Been there - done that, og det var ikke underholdende.

Hørt! :cheers:

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]