Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som nogle måske kan huske var jeg begyndt at afprøve Betel -og til jer chillum hjerner der ikke kan huske så langt - så er der et link her Frisk Betel

Nå, jeg har forsøgt mig frem både i den virtuelle og virkelige verden for at skaffe oplysninger om hvad der går for betel.
Da der er et af verdens mest udbredte nydelsesmidler. Godt nok på kraftig tilbagegang, men stadigvæk er der 10% af verdens befolkning der bruger det jævnligt - hvad f... de så mener med det har jeg ikke fundet noget tilfredsstillende svar på - ifølge de nyeste tal jeg kunne finde. De unge ryger mere, for det er der mere status i og der har været et stort push mod de asiatiske markeder fra tobaksindustrien de seneste 20-30 år.

Jeg har lovet mig selv at den her post ikke skulle handle om meget andet end hvordan man bruger betel, selv om emnet er stort og interessant.

Så her mangler en masse liner ordgejl, som måske kan paste's ind i en anden post!

komponenterne til betel bliver brugt til mange ting, men her på forummet er vi mest interesseret i at blive skæve, høje, afhængige eller hvis det ikke er muligt så blive små skidt og få kræft.
Alle disse ting er mulige med betel, så det er jo bare fucking fantastisk!

Her til nogle billeder:

Billede

Der er en flaske med noget honning med lidt krydderier i, den røde flaske er min kalk, så er nogle poser med betel nød i fine strimler og grove strimle, men det smager ikke så godt for de Indiske og Pakistanske købmænd der sælger det har forsmag for kunstige sødemidler og smagsstoffer som smager af alt fra mentol til barber sprit, men det er ok i små mængder til at starte sin paan op med, før man kommer til nødden.

Ok, jeg har valgt at lave to paan en ene er med et stykke frisk nød ca. en kvart. Den anden med tørret nødder stykker der har ligget i blød 24-48 timen så de er knapt så hårde og man kan klippe dem ned til ens favorit størrelse med en alm. saks, der er ca. en halv nød.
Tør nød, nød det har lagt i blød og så et stykke frisk nød:
Lige et tip, flæk din nød (brug en tang) godt inden du ligger den i blød, så har du det meget lettere næste dag.

Så her har vi to Piper betle blade, med meget, meget og jeg skriver meget lidt læsket kalk på, det jeg har brugt her har noget rød farve i for at gøre det hele lidt mere festlig!

Billede

Man kan god undlade kalk men det giver ikke det samme kick og man får ikke så smukke røde spytklatter og tro mig du kommer til at spytte. BÅDE fordi betel tygning giver meget mundvand og fordi MAN MÅ IKKE sluge sit mundvand det vil bare gøre dig dårlig, så vær parat til at spytte konstant!
Det kommer til at se sådan ud!
Billede

Blade med kalk og en klat af den honning jeg nævnte:

Billede

Øverst den ned frisk nød, nederst den med blød nød, grov og fin revet nød og noget krydderier pan masala og lig.

Billede

Og så pakket til at komme i kinden, husk at gumle på dem, ikke tygge! Er der et stykke tør nød knækker din tand sikkert først!

Billede

Og så held og lykke, pas på jer selv.
Og er der noget så er jeg sikker på at i ikke holder jer tilbage for at spørge, vel?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Fed post! Jeg har kun selv prøvet paan / betel i Indien, og tror ikke jeg har mod på at starte min egen produktion op, men det ser fristende ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]