Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 04:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psychedelia! :)

Har i lang tid fulgt folks indlæg herinde, men det er først nu jeg har lavet en bruger.

Mig og en kammerat besluttede os for et par aftener siden, at vi ville prøve at gro lidt meskalin-kaktusser. Derfor har jeg en bunke spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare:

1. Hvilken art skal jeg få fat i?
2. Hvad, og hvilke omgivelser skal den gro i?
3. Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Det er vores hensigt at indtage det. Hvad vil i hertil foreslå? Skal der koges, tørres, ryges, eller hvad ved jeg?

Håber på en masse gode svar der kan hjælpe en nybegynder på vejen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
1. San Pedro. Vokser hurtigt og meget nemt (af hvad jeg har hørt, har desværre endnu ikke prøvet selv at gro San Pedro), vist noget med 20 cm om året, og i teorien kan de blive helt vanvittigt høje, adskillige meter.
2. Du kan sagtens gro den indendørs. Skal bare have vand fra tid til anden (men kan holde sig i lang tid uden), og så ellers passe sig selv. Kunne forestille mig at sollys er en stor fordel, men kan samtidig heller ikke forestille mig at den vil kunne overleve det danske klima udenfor sommerperioden.
3. Ikke hvad jeg ved af.

Tør det, put det i kapsler, og så ned med det. Har ingen erfaring med rygning

Sorry hvis det blev lidt kortfattet, det eneste jeg ved er fra en kammerat der selv gror San Pedro, så kan godt forstå hvis du ikke stiller dig tilfreds med mit svar alene ;) Har dog selv stærkt overvejet at begynde, tror bare ikke jeg har tålmodighed til at vente - og det er jo nederen at tænke på, at man lige nu har muligheden for at stoppe den ned i gabet, men om et år er der hele 20 cm mere.

Junior medlem

Tak, mange tak! Hvad skal det gro i? Jord? Sand? Blanding?

Og hvor langt skal frøet ned?

Hvis du ved noget om det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
50/50 pottemuld/sand, og så med masser af pimpsten skulle være fint - det vigtigste at det er og holder sig tørt, så kaktusrødderne ikke rådner. Fandt det her, ved ikke om det kan hjælpe:
http://www.ehow.com/how_4905514_own-cac ... -soil.html

De skal bare lige ned under overfladen, 1 cm jord over sig eller noget i den dur. De dør for nemt hvis de kommer langt ned.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]