Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej alle psy users jeg er ny her så jeg vil starte med at sige hej :D . nå men anyways jeg har lige et spørgesmål ang opium poppies nogle der ved om der er forsent at dyrke nu jeg har været inde på poppies.org men jeg syntes ikke lige jeg kunne finde det svar jeg ledte efter nogle der ved det tak.....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Prøv... Der står april til maj på dem, det er lidt sent, men kan godt være at du kan få nogle små nogle ud af det. Plant et sted med let sandet jord og så meget sollys som muligt, så er chancerne for succes størst :)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg vil da helt sikket lige prøve så. jeg har nogle forskellige sorter den ene står der at den er meget hurtig om at gro i så fald kan den måske når at blive færdig....og tak for svaret

Junior medlem
Brugeravatar

jeg kan lige nævne de forskellige sorter jeg har...papaver s gigantium . papaver s hens and chicks . papaver s persian white . papaver s zahir . papaver s tazmanianwhites/white tazzies . papaver s single lilac. jeg tænkte om der evt var forskel på at dyrke disse forskellige sorter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
aner ikke hvor du har dem der fra, men det lyder som noget fra en special forretning. De valmuer jeg har plantet hedder bare papaver somniferum eller dannebrogsvalmue hedder den vist også. Dem du har der, lyder som nogle hybrider der er lavet for at give dem en bestemt farve eller størrelse måske, men prøv dig frem, plant lidt af hvert...

Junior medlem
Brugeravatar

den der dannebrogsvalmue havde de også der hvor jeg købte mine birkes men fik den ikke lige den med. men tror nu nok der gror forskællige sorter på naturlig vis uden at vide det med sikker hed. men jeg var lige inde på youtube og der fandt jeg bla den der heder gigantium som er kendt for at blive kæmpe store og med pods på størlse med en tennis bold...men det kunne være nice hvis der var nogle som kendte til de forskællige sorter..

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

" dannebrogsvalmuen "/ papaver somniferum er vist den eneste der er nogenlunde sikker at "lege" med...
Altså det er da den der mest er brugt til det så hvidt jeg ved... prøv at skriv papver i søgemaskinen en gang og se hvad der sker...
Men nu ved jeg jo ikke om det er det du vil bruge den til som jeg tror det er :)

Sorry off topic - men jeg så noget interessant på google engang, hvor der stod at havde man et groovroom til hamp, kunne man nemt så dem indedørs, de kræver vist bare en del plads :) det kunne være sjovt at prøve hehe

Junior medlem
Brugeravatar

ikke særligt betryggende hvis de ikke er sikker at lege med fordig ja jeg har skam tænkt mig at trække rå opium på dem og øøøø. og med hensyn til grow room har jeg haft stor suces med at gro skunk under hps lys og det tog kun ca 3 måneder og damn det var godt nok det bedste jeg har prøvet så ja det kunne da godt være man skulle prøve at dyrke valmurer indendørs .... men igen det ville virkelig være nice hvis der var nogle der kendte til de andre sorter vil jo ikke fucke mig selv op

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Jeg kan ikke huske hvad for nogle det er, det har været herinde før på siden, mener der også var snak om en mexicans valmue nogen forsøgte sig med, men den skulle vist varier så forskelligt med potens fra plante til plante at det var for farligt.
Tror det var noget i den stil... nå.. men jeg fandt dette her mht indedørs groow, ret interessant, jeg kan desværre ikke linke da der er forhandler links på sitet... prøv at google lidt så finder du også svarene på spørgsmålet.
Det ser vist ud til at en HPS er heelt fin :)

Hi all,
I'm a long time indoor grower who's recently started growing poppies for fun and beauty. I germinate my poppies in regular seed starter under regular flourescents and it seems to work fine. Upon germination, I place the plants into 5 gallon buckets
and put them in my grow room. The grow room consists of one 1000 W MH lamp and a 400 W HPS lamp; both are vertical and cooled with and intense industrial fan. The plants grow pretty darn fast under these lights.
The medium I've been using is regular potting soil mixed with some sand and perlite or vermiculite (can't remember which). I also put some small rocks in the bottom of my buckets.
My questions are 1) how much "daylight" should I give them to stimulate flowering? I've had the lights at 24 hours now for growth, but the growth seems to have stopped or slowed. Would 12 on 12 off be better?
2) Do these plants have a "set" life period? For instance, if I've been growing these plants for 4 months and they have not flowered, can they ever flower?
Please help if you have any experience in indoor cultivation, I'd appreciate any help on this subject as well as any info on hydroponics and poppies.
Thanks

Junior medlem
Brugeravatar

jeg læste en gang her inde på sitet at mexicansk valmue ikke skulle være så sikker at lege med med så vit jeg har forstået tilhører den heller ikke papaver s racen men har googlet alle de forskællige sorter jeg har og det ser ud til at de alle skulle indholde det samme altså papaverin codein morfin :D osv. så læne det er papaver s racen. men fandt også nogle få tråde her på sitet om feks papaver s gigantium og en hvid en som jeg tror er den samme som jeg har også kaldet china white skulle være en af de bedste :P den mest potente.... og det med at dyrke indendørs skal jeg da lige prøve så kan jeg jo senere lige lave en tråd om hvordan det gået med det men vil da også lige forsøge med nogle stykker udendørs da jeg har fem tusind birkes hehe så der skulle være til begge dele :D vil da lige gå ind på poppies.org og læse lidt om indendørs dyrkning men er der nogle her inde som har haft held med at dyre indendørs må i da meget lige komme nogle fif :tnx:

Medlem

Geografisk sted: Århus
"Papaver Somniferum" - er den eneste der producere brugbart rå-opium. Blå birkes som på rundstykker osv. Så de er ikke svære at få fat i. Den mexikanske har et ry for at være dødsens farlig. Der er vidst et par forum indlæg her inde. Held og lykke!

Moderator
Brugeravatar

Mht. indendørs dyrkning så fik jeg lige hapset det her engang, kan dog desværre ikke huske hvorfra det var:
Citat:
There is one major difference between the life cycles of marijuana and the opium poppy. Marijuana is a short day bloomer. It usually flowers in the fall; hence, it requires a short daylight period and a long dark period for it to bloom. Poppies, on the other hand, usually bloom in the summer and therefore need at least 16 to 18 hours of light in order to bloom and produce pods. You can buy timers for your lighting system that will turn your lights off and on for a set rate of hours per day. When the plants are ready to flower, you should fertilize them with some kind of blossom booster such as the kind used on African Violets.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]