Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
Vil gerne høre folks erfaringer med ovenstående, har netop fået lyst til at ryge lidt bong igen og min favoritpibe er klart den klassiske 75cm Viking.
Problemet er at jeg ikke umiddelbart kan finde en askefanger der passer korrekt, de er fittet til RooR.

Så hvad gør jeg, nogle der har erfaring med at fitte en askefanger på en highlife med 16mm rør ?

Medlem
Brugeravatar

Køb en weedstar bong med ashcatcher. De koster ik en skid og du får en ashcathcer der er bygget til bongen istedet for et eller andet hjemmefix :D Du kan slf også købe en RooR hvis du vil smide lidt extra gryn efter den.

Junior medlem

Har købt mig en askefanger og har os fået lavet et fit vha en gummiprop, hele tingen var jo netop at jeg ville ha' askefanger på en pyrexpibe.. jeg er slet ik' til de der fesne nymodens piper med iceknobs og alt muligt gejl :)
Alt jeg vil er at få en askefanger da den tjener 2 go'e formål, og det er lidt nostalgisk dobbel barrel bong stil ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Hvordan er trækket i sådan en Viking bong når der sidder askefanger på? Og ryger du med merskumshoved på den der askefanger? for jeg har ikke rigtigt set nogle man kunne sætte merskumshoved i.

Junior medlem

Har intet skidt og sige om vikingens træk med askefætter på.
Og ja jeg ryger på merskum, har bare stukket mit hovede en gummiprop så den passer i fangeren :)

Ashcatcher, hvor har du været hele mit liv !!

Medlem
Brugeravatar

Hvafor en AC har du købt mate :D

Medlem
Brugeravatar

Det er jo lidt vigtigt når man slammer et hoved som man typisk gør med merskum. Det ik såen en med lukket downtube på nogen måde vel? hvis det er du har problemer med at der samler sig skidt og møg i diffuser/downtube til ACen så kan du altid købe en reguler downtube uden noget diffusing halløj ;)

Medlem
Brugeravatar

Nå ja tjek lige nogen af de engleske hjemmesider ud hvis du ik allerede har gjort det, de danske er godt nok dyre syns jeg. og de har altså også super fede bonger i Viking stilen i Borisilicate glas eller hva det nu hedder hvis du går meget op i såen noget ;) altså bare en tube uden noget kammer. Der er en RooR der hedder "Green Machine" prøv at tjek den ud, det er 7mm glas :D

Junior medlem

Har købt den mest basic jeg kunne finde, jeg syns at for mig blir det lidt for fancy't med slider bowls osv... men skal da klart ha' fat en en håndlavet i farvet glas med tiden.
Var inde og lure på den pibe du linkede til, og damn den ser lækker ud i kvaliteten.. men damn over 2500.- for en bong !!
Det er sku' nok mig der er ved at blive gammel, men jeg har været med til at lave en del mundblæste piber tilbage i dagen, så hvordan de kan forlange de priser når de samtidig producere maaaange af dem det fatter jeg sku' ik' lige.
Alt i alt kommer jeg til at lyde som en gammel sur mand, men min generelle mening om RooR er ikke så go... jeg mener når man producere bowl-holdere og ikke mindst cone-adaptor (det må nok være det mest hjernelamme tiltag jeg nogensinde har set) så kan da sku' da ikke være tvivl om at shittet er skat på dumme mennesker !! (en bong til 24.000.- med guld og bling bling..wtf - os skat på Nik & Jay tydeligvis :] )

Sry, men den der cone-adaptor der den tiltede mig sku ;)

Medlem
Brugeravatar

Ja det må være de skøre amerikanere der køber en cone adapter! For jo det er lidt langt ude set med vores øjne XD En ashcatcher jeg bruger tit er den der bare hedder "Colorured ashcatcher" fra weedstar. Den er ret simpel men pisse flot, kun en enkelt stor downtube osv. Den kostede 700 et eller andet herhjemme, men fik den vist for 300kr fra england :D flasher du ik lige bongen med AC og det hele i "flash dit rygegrej"?

Junior medlem

Jo skal nok smide et pic af monsteret ind :)
Og kast mig da gerne et link til den side du har fundet den pris på, og hvordan med fragt osv fra UK ?

Medlem
Brugeravatar

Jeg må ik smide links til forhandlere i forummet ellers havde jeg gjort det, men lidt hurtig leg med google vil hurtig ku finde frem til div store online headshops :D Jeg for dem med som regel med UPS dagen efter jeg har bestilt ( man skal slf bestille inden kl det og det ). Syns ik de danske headshops tager deres kunder seriøst overhovedet. Jeg har bestilt fra samtlige af dem tror jeg og der går en evighed før de gider ekspedere ens ordre og udvalget er til grin, ligeledes er priserene ( for det meste ).

Junior medlem

Hvorfor er en cone adapter så dumt? Det er da meget smart for folk der ryger joints uden filter, så kan de ryge roach'en på bong.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]