Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 19:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg fik pludselig en idé til hvordan man kan bygge sin egen vaporizer. Det vil sige at jeg stadig ikke er helt sikker på om det vil virke i praksis.

Her er et billede af min teori:
Billede

Mit største problem er at jeg ikke er sikker på om et batteri kan generere nok varme til at opvarme hovedet. Jeg har dog alligevel set vaporizers på nettet der kører på batteri, så det burde kunne lade sig gøre.

I teorien er det egentlig blot en cola flaske, en pc-blæser og et hovede der opvarmer hvad man nu end putter i. Ideen var egentlig bare at kunne bygge en elektrisk vaporizer der kunne transporteres rundt.

Jeg overvejer meget kraftigt at bygge den, men jeg er ikke sikker på om det vil virke. Så hvis nogen har gode forslag, eller fejlkilder ville det være rart med rådgivning.

- Tramper :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hele idéen med en vaporizer er vel at man skal fordampe i stedet for at afbrænde.
Så du skal i hvert fald være sikker på du har 100% kontrol over temperaturen så du ikke ender med at brænde materialet af. Hvilket jeg godt tror kan blive en kende problematisk hvis du kører med en analog batteriløsning.

Så kan jeg sgu lige så godt anbefale den klassiske lightbulb vaporizer eller en i stil med Eagle Bill. De er ganske transportable og man får nok et lige så godt fordampningsresultat ud af at bruge en lighter til manuelt at styre det, som hvis man bruger et batteri og en tvivlsom temperaturstyring.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Det tanke var også i mit hoved. Men jeg så nogen lave noget i samme stil med en lodekolbe, og så tænkte jeg at det ville sikkert virke nogenlunde lige sådan.

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
En varmepistol med termostat + google, så er du i mål ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg sidder lidt og leger med samme idé. :-)
Har en USB-Kaffevarmer, som jeg overvejer om kan bruges til formålet, men er der nogle måder jeg kan checke om den bliver varm nok på, UDEN brug af termometer?

Moderator
Brugeravatar

De usb-kaffevarmere jeg har set har kun kommet op omkring 30-60 grader, jeg tvivler meget på der findes nogen der kommer op på 150-200 grader, som der i hvert fald skal til.

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
En USB kaffevarmer kan jo ikke engang holde kaffen varm, med mindre du bruger en metalkop.
Som skrevet tidligere er en varmepistol MED termostat vejen frem, de kan findes billigt, og kan gå helt ned til 80 grader

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg vil tro at ideen med loddekolben var bedst, problemet med den er bare at den bliver let 300 grader, så der skal bygges lidt på den.

Vil tro at hvis du sat en lyd Dimmer på ledning, til at styre hvor meget strøm kolben får, så burde du jo også kunne bestemme temp.

Fra Sk :peace:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]