Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp!
Junior medlem

Nu har jeg røget fast hverdag i snart 3.5 år. Er jeg den eneste der ikke syntes jeg kan blive skæv?
Jeg har forsøgt flere gange at holde pause, men det er ikke blevet til mere, end max en uge.

Titel: Re: Hjælp!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Hvor meget kommer i dine joints? Prøv evt nogle andre rygeredskaber.

Eller førsøg at holde flere/længere pauser.

Moderator
Brugeravatar

Højst sansynligt ikke, tollerence opbygges, og jeg er stødt på en del, der hævder de ikke bliver skæve af joints længere.

Pause er som du nok har gættet svaret på at nedbringe tollerencen. Hvad går galt, siden det kun bliver en uge?

Junior medlem

Jeg ryger ikke joint, da jeg ikke mener jeg kan blive skæv. Ryger på tjubang. Startede med at ryge med min far i 2006, men han dør i efteråret 2006, så jeg ryger sorgen væk. Starter så ude hos min mor, og ryger med hende hverdag fra 2006 til 2009. Hun dør i efteråret 2009, og jeg ryger fortsat sorgen væk. Nu kan jeg se, at hvis jeg ikke er skæv, så tænker jeg på mine forældre, og få det er lort. Det skal siges, at jeg har boet i plejefamilie i 16 år, så jeg er altså startet med at ryge med mine forældre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis ikke du selv magter at holde et rygestop, så synes jeg du skal søge hjælp. For det lyder som om du virkelig har brug for det.

3½ års daglig tjubangrygning fører sgu ikke noget godt med sig, nok ligemeget hvem man er. Hvis du har intentioner om at blive godt skæv igen, så synes jeg du skal holde 3-4 ugers pause, for det er helt sikkert tolerance der er skyld i din manglende skævert. Men det lyder altså som om du har brug for en meget længere pause.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg kender folk der bruger sindssyge mængder cannabis i deres joint. Fordi de kun ryger joints i længere perioder uden pauser eller noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Jeg kender folk der bruger sindssyge mængder cannabis i deres joint. Fordi de kun ryger joints i længere perioder uden pauser eller noget.

Fin kommentar

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Germania skrev:
Jeg ryger ikke joint, da jeg ikke mener jeg kan blive skæv. Ryger på tjubang. Startede med at ryge med min far i 2006, men han dør i efteråret 2006, så jeg ryger sorgen væk. Starter så ude hos min mor, og ryger med hende hverdag fra 2006 til 2009. Hun dør i efteråret 2009, og jeg ryger fortsat sorgen væk. Nu kan jeg se, at hvis jeg ikke er skæv, så tænker jeg på mine forældre, og få det er lort. Det skal siges, at jeg har boet i plejefamilie i 16 år, så jeg er altså startet med at ryge med mine forældre.

Det er en meget tragisk historie med dine forældre. Men du må ikke smide dit liv væk af den grund. Du bliver nød til at ligge tjalden på hylden og komme videre! Jo mere og mere du udsætter det, jo sværere bliver det i sidste ende. Jeg er sikker på dine forældre ville ønske det samme for dig. Held og lykke herfra! Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at stoppe med hashen i hverdagene, og går over til KUN joints i weekenderne. Det er en god start og jeg er sikker på du vil få meget ud af det.

Junior medlem

Tak for jeres gode og ærlige svar. Problemet er bare, når jeg ikke ryger, så drømmer jeg om mine forældre, ser ting der ikke er der om natten. Jeg har fast arbejde, men så snart klokken bliver 16 er der kun en ting der står i mit hovede, hash.
At jeg har brug for hjælp det ved jeg, men jeg kan ikke få hjælp, da psykolog hjælp koster for meget. Har fået 50 mg Troxal udleveret om dagen, men syntes ikke det hjælper. Det eneste jeg kan gøre, er at begynde at poppe piller, men det gider jeg hellere ikke. Har bare den følse, at jeg skal være påvirket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du har en hvis portion hash til rådighed hver, så prøv at administrer det således at du istedet for at ryge "lidt hver dag", holder rygedagene nede på et antal af to dage om ugen hvor du så virkelig ryger igennem. Det er sådan en slags weekend filosofi...

Medlem
Brugeravatar

Indtag det oralt ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg vil anbefale dig at henvende dig til en misbrugsklinik af en art. Hvad er noget helt andet er at cannabisnydere fortjener en anden beandhling end andre psykiatriske eller misbrugscentre. der er altså her tale om en helt tredie form for misbrugs center.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jack Pot skrev:
Kristian12 skrev:

Fin kommentar

Ja tak hold kæft den var underlig. Har slet ikke lagt mærke til det. Tror måske det er skrevet under en voldsom hashrus. Jeg kan ikke huske det. Sorry for det...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
Germania skrev:
At jeg har brug for hjælp det ved jeg, men jeg kan ikke få hjælp, da psykolog hjælp koster for meget.

jeg vil råde dig til at gå til din læge, og bliv henvist til en psykiater.
det er gratis og de kan hjælpe dig med rigtig mange ting.
en psykiater er en læge med der har videreuddannede sig i psykiatri. psykiatere kan også ordinere medicin i modsætning til en psykolog, og så kan de også komme på hjemmebesøg.

Junior medlem

Kan kun sige ligesom alle de andre - søg hjælp! Der er ingen grund til at fucke sit liv op fordi man er ked af det! Dermed ikke sagt man ikke skal være ked af det, men søg hjælp for det, i andre former end rusmidler.
Hash skal nydes med måde, ellers er der ikke noget ved det, men det har du vidst fundet ud af.
Jeg er næsten også sikker på at dine forældre ikke ville ønske at du ender med at smadre dit liv fuldkommen.
Jeg håber du klarer dig igennem det, og du må da endelig vende tilbage hvis du evt. søger hjælp, og fortælle om det har hjulpet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]