Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Hey psy har hørt fra en ven som havde hørt fra en ven osv. at mescalin-holdige kaktuser skulle blive ulovlige at købe i danmark fra 2010. Ved ikke om det gjaldt levene kakti eller om det var tørrede "chips". Som i kan læse er jeg meget i tvilv om kildens troværdighed og håber naturligtvis at der intet hold er i det.

nogen som har hørt noget om dette, eller som kan afvise det?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Uden at have den mindste information på området så tvivler jeg på at de gør levende meskalin-holdige kakti ulovlige.
Muligvis kan de finde på at gøre tørret kaktus-kød fra dem ulovlige da de i yderste konsekvens kan anses for værende tilberedte til indtagelse da ingen andre har interresse i at tørre og gemme en død kaktus.
Men det kan jo så igen omgåes ved at købe levende kaktus og selv tørre dem eller lave ekstraktet på dem imens de er friske.
Under alle omstændigheder tvivler jeg på at myndighederne har nok kaktus-kendere til at den gennemsnitslige betjent/tolder vil kunne genkende så meget andet end peyote-kaktus som ser pænt karakteristisk ud.
San Pedro som fx er den der oftest bruges da den vist giver mindre kvalme (har intet link på det udsagn, mener bare at jeg har læst det et sted) og hovedsageligt fordi den gror rigtig hurtigt under de rigtige er ganske let at forveksle med en hel række andre kakti hvis man ikke kender dens karakteristik ordenligt.
Så jeg tror ikke du skal være bange.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror heller ikke at en pansebasse vilde kunde kende forskel på en spids nøgenhat og en karl johan.
Ikke desto mindre er spids nøgenhat forbudt. Og den vokser tilmed i DK :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Glad for at høre at i ikke regner det for noget. Har heller ikke kunne finde noget info om det, så ved ikke hvor han skulle have haft det fra. Og som du også siger LarmerFyr kan jeg sgu heller ikke se hvordan de ville identificere alle de planter som kommer ind i landet.

Blev alligevel lidt nedtrykt af tanken om aldrig mere at følge mescalinens fortryllende fodspor i DK.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]