Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Vi sidder med et kulfilter og tænkte på om nogle af cannabinoider bliver filtreret fra, når man ryger igennem?
Jeg har hørt om et organisk kulfilter, er der forskel på kulfilter og hvilke et skal man bruge hvis man vil ryge sit cannabis igennem det?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej.

Jeg tror kun det er smagen/duften.

Hilsen Kristian.

Medlem

et organisk filter til en maske kan jo tage maling og giftige dampe.. der derfor vi søger svar på dette.. da jeg arbejder et sted hvor jeg kan få begge dele ville det være best vis vi viste hvilke filtre det sku være.. altså om det bare skal være fra et alm støv filter eller om det kan være fra et organisk filter. :)

Medlem

I kan købe dem færdig lavet på nettet, så er i da sikre på at de virker? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Akira_Dk3 - Hvorfor skulle de dog det, hvis de kan få dem gratis på deres arbejde?

Medlem

Rellek skrev:
Akira_Dk3 - Hvorfor skulle de dog det, hvis de kan få dem gratis på deres arbejde?

Ja det vil 1 være billigere og 2 med den danske lovgivning for sikkerhed ang filtre tror jeg mere på arbejdsgiverens grej er bedst..

Et filter det tager giftige dampe, eller en gasmaske fra anden verdenskrig vil ingen effekt have overfor THC brændt af i gasform..
Kulfilter næppe heller, da kulstoffet kun vil reagere med et organisk element. (duftpartikler i luft eller kalk og lign i vand.

Et rigtig fintmasket røggasfilter derimod er designet til at optage røggasmolekyler, men igen det er designet så eks et alm tåregas eller sennepsgasfilter vil højst sandsyndligt lade THC gasserne passere sammen med ilt molekylerne og fange de molekyler det er designet til...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker mange gange for svarene. Et nyt spørgsmål popper op, for hvordan er kulfilter kontra intet kulfilter? Binder forbindelser som benzen, formaldehyder og DDT'er sig til kulstof-molekylet og dermed bliver filtreret fra røgen? Ideen er nemlig at mindske de giftige, mutagene og kræftfremkaldene stoffer uden, selvfølgelig at filtrere cannabinoiderne..

Medlem

Psycheholic skrev:
Jeg takker mange gange for svarene. Et nyt spørgsmål popper op, for hvordan er kulfilter kontra intet kulfilter? Binder forbindelser som benzen, formaldehyder og DDT'er sig til kulstof-molekylet og dermed bliver filtreret fra røgen? Ideen er nemlig at mindske de giftige, mutagene og kræftfremkaldene stoffer uden, selvfølgelig at filtrere cannabinoiderne..

Det du leder efter, som jeg kan forstå, er dælme en hel videnskab i sig selv..
Det jeg langede ud er fra noget kursus om personlig sikkerhed ved arbejde med epoxyharpikser og 2 komponentsmaterialer..

Også med bagtanke på hvad disse special filtre koster er det møj billigere at købe en vaporizor leder man efter ren "røg"..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, du har ret, det bliver nok en videnskab i sig selv. At cannabinoiderne ikke bliver filtreret er vidst svar nok i sig selv (:

Det var nu mere fordi da gasmaske-ryge-instrumentet blev lavede, så vi at der lå kul i filtrene. Til at starte med var det jo en meget god ide hvis det kunne filtrere nogle af de giftstoffer som bliver dannet under pyrolysen, men vi var bange for at cannabinoiderne også ville blive filtreret med.

Men hvis der er nogen som ligger inde med information som kunne gavne, vil jeg da blive glad for, hvis de ville dele oplysningerne med os andre.

Citat:
...da kulstoffet kun vil reagere med et organisk element

Nu da jeg lige er vågnet og læser indlægget igen, så siger du at det opfanger organiske elementer. Cannabinoider er organiske da de indeholder et kulstofatom, så det må jo gælde for cannabinoiderne?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]