Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, psy-folk.
Jeg har lige et par spørgsmål angående morning glory
.

1. Jeg har aldrig taget deciderede psykedeliske stoffer før, kun hash.
Vil 10 gram MG være okay til en nybegynder, eller i overkanten?
Jeg vejer omkring 55kg.

2. Jeg har læst at mange folk laver kludder i deres ekstrakt af MG og ikke får nogen virkning ud af det.
Hvis jeg nu knuser alle frøene med en morter, ligger dem i et glas vand og drikker de knuste frø samt vandet lige efter, ville det så have nogen effekt på mavepinen og selve trippet?

3. Hvis jeg nu SKULLE lave en ekstrakt, hvordan skal jeg så gøre?
Pulverisere frøene med en morter, lægge 'støvet' ned i et glas vand, lade det stå i 24- eller 48-timer, filtrere 'støvet' fra, og så bunde vandet?

4. Siden morning glory er lovligt i Danmark, både at indtage og at gro, forudsætter jeg at det er lovligt at poste et 'link' til en side der sælger dem.

5. Hvor lang tid varer et trip, og hvordan er det i forhold til et LSD trip på 1½ frimærke?

6. Skal man fæste før trippet, hvis ja, hvor mange timer forinden skal man ikke spise mad?

Mange tak :)

EDIT: Så er frøene blevet bestilt. Glæder mig til at teste dem med en mate, wish me luck!

Senest rettet af Nikolaj214 09 mar 2010 21:28, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

4: synes nu ellers det fremgår tydeligt nok af regelsættet at det ikke er i orden:-)

6) Ingen forhandlerlinks til følgende: Headshops,Growshops og lignende sider med stof relateret tilbehør/udstyr. Lovlige og ulovlige stoffer,kemikalier og lign.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu set et utal af tråde i den visionære sektion, hvor trådstarteren skriver hele url'en til en side med lovlige stoffer, uden at nogen form for administrator er grebet ind.
Men fred være med det, kan bare ikke se hvordan det på nogen måde kan skade psychedelia.dk at linke til steder med lovlige produkter.

Vil du svare på mine andre spørgsmål? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
1. Jeg har aldrig taget deciderede psykedeliske stoffer før, kun hash.
Vil 10 gram MG være okay til en nybegynder, eller i overkanten?
Jeg vejer omkring 55kg.

Hvis du ingen erfaring har, bør du nok ikke tage en højdosis tur første gang... http://www.erowid.org/plants/morning_gl ... dose.shtml

Tag 1½-3g første gang og se hvordan det påvirker dig.
Citat:
2. Jeg har læst at mange folk laver kludder i deres ekstrakt af MG og ikke får nogen virkning ud af det.
Hvis jeg nu knuser alle frøene med en morter, ligger dem i et glas vand og drikker de knuste frø samt vandet lige efter, ville det så have nogen effekt på mavepinen og selve trippet?

Nej det ville formeneligt ikke afhjælpe mavenpinen særlig meget, men det ville sikre dig en hurtigere optagelse.

Det er meget individuelt om man får mavepine og jeg har også hørt om folk der får af ekstrakt. Selv har jeg kun prøvet dem 2 gange, fordi jeg får ondt i mave, lår og fingre... Hvilket ikke er det værd.

Citat:
3. Hvis jeg nu SKULLE lave en ekstrakt, hvordan skal jeg så gøre?
Pulverisere frøene med en morter, lægge 'støvet' ned i et glas vand, lade det stå i 24- eller 48-timer, filtrere 'støvet' fra, og så bunde vandet?

Nej, søg på internettet og find en guide..

Citat:
4. Siden morning glory er lovligt i Danmark, både at indtage og at gro, forudsætter jeg at det er lovligt at poste et 'link' til en side der sælger dem.

Jeg tror ikke der er regler for, hvorvidt man må indtage dem. Men.. Det er ikke det, siden handler om. Det er din egen hovedpine hvordan du finder dine stoffer. Ser du andre poste links til forhandlere, så må du meget gerne skrive til en mod.

Citat:
5. Hvor lang tid varer et trip, og hvordan er det i forhold til et LSD trip på 1½ frimærke?

4-10 timer normalt. Tjaeh, frimærker er meget forskellige i styrke.. såeh.. 10g ville ihvertfald være MEGET stærkere end 1½ af de fleste frimærketyper.
Citat:
6. Skal man fæste før trippet, hvis ja, hvor mange timer forinden skal man ikke spise mad?

Det giver en hurtigere rus, men måske kan det bidrage til maveonden. Spis hellere let inden dit trip.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene.

Siden du nu har lavet et ekstrakt to gange, ville du så ikke være venlig at poste en guide?
Og ved du om den famøse vandekstrakt metode virker, eller om man skal have fat i noget alkohol?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... a+ekstrakt

[google]site:psychedelia.dk lsa ekstrakt guide[/google]

Så lidt :D

Medlem
Brugeravatar

Tak for linkene.

Jeg tror nu at jeg bare pulveriserer frøene med en morter og putter det i en omgang yoghurt eller sådan noget :).
Har læst lidt omkring at ekstrahere og at bare indtage dem, og der var en der sagde at han fik mere maveonde af at ekstrahere det, end at indtage dem normalt.

Jeg indtager yoghurten samt de pulveriserede frø, og ryger en joint hvis jeg nu skulle få ondt i maven (som sikkert sker), og så skulle det vidst være klaret.

Medlem
Brugeravatar

... Og så har jeg også læst på Erowid at dosis for et medium trip er 125 til 600 frø, og at det varierer meget.
Vil en dosis på 5g være helt tosset?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pas på med jointen. Er du på vej ud i et kraftigt trip så kan den godt få det hele til at eskalere ret voldsomt. Det er i hvert fald min erfaring.
Så vent med at ryge til du har peaket og ved hvor trippet er på vej hen.

Jeg vil dog stadig foreslå dig at lave et ekstrakt. Laver man det korrekt får man ikke ondt i maven. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Pas på med jointen. Er du på vej ud i et kraftigt trip så kan den godt få det hele til at eskalere ret voldsomt. Det er i hvert fald min erfaring.
Så vent med at ryge til du har peaket og ved hvor trippet er på vej hen.

Jeg vil dog stadig foreslå dig at lave et ekstrakt. Laver man det korrekt får man ikke ondt i maven. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

..Men hvis man laver det forkert, spilder man en masse tid og penge..
Jeg har ikke kunnet finde en ordentlig guide til at lave ekstrakten, gider du at linke mig en, hvis du har en liggende? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er der galt med de to ekstraktionsguides Spiffeh allerede har linket til?

Det er både billigt, nemt og og hurtigt at lave ekstrakt af LSA, så jeg kan ikke se nogen grund til at lade være. Desuden så tror jeg virkelig du undervurderer det maveonde. Det er altså ikke skide sjovt at ligge med intense mavekramper, voldsom opkast og psykedelisk tankegang i flere timer. Og slet ikke når man så tror en joint kan redde det hele og man bliver skudt ud i det værste mareridt man kan forestille sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg kan også kun anbefale et ekstrakt!

For nyligt, indtog jeg ~200 pulveriserede frø, ad to omgange.
T 0:00 ~100 frø
T 3:30 ~100 frø

Er meget glad for at jeg indtog det over to omgange med 3½ time imellem, for "forgiftinings"-symptomerne var forstyrrende nok på trippet, på trods af den relative lave dosis.

Jeg kan bedst beskrive det som at have slem omgang influenza.

Trippet var som sådan fint nok, det var bare synd at det skulle forstyrres så meget af det fysiske ubehag.
Og det tager lige et par dage før man fysisk er helt ovenpå igen, ihvertfald for mit vedkommende.
Så jeg synes du bør gøre dig selv den tjeneste, i det mindste at lave et simpelt vand-ekstakt. Men husk at lade det stå i lang nok tid, gerne et par dage eller mere i køleskabet, og rør rundt i det en gang i mellem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det brude snart forbydes at snakke om LSA frø. Med den mængde af emner der om det, så forbløffe det mig stadig at folk kan finde på at stille de præcis samme spørgsmål som man kan finde på første, anden, tredje, ja sågar fjerde side kan man finde svarene på dine spørgsmål. Men hey man skal jo være på den sikker side. Tænk nu hvis de 200 emner ikke kunne besvare dine spørgsmål, så det jo nemmere at oprette et spørgsmål frem for at man selv undersøger det.

Medlem
Brugeravatar

rootmood skrev:
Det brude snart forbydes at snakke om LSA frø. Med den mængde af emner der om det, så forbløffe det mig stadig at folk kan finde på at stille de præcis samme spørgsmål som man kan finde på første, anden, tredje, ja sågar fjerde side kan man finde svarene på dine spørgsmål. Men hey man skal jo være på den sikker side. Tænk nu hvis de 200 emner ikke kunne besvare dine spørgsmål, så det jo nemmere at oprette et spørgsmål frem for at man selv undersøger det.

Klap lige hesten.
Du ved jo godt, at du ikke får noget ud af det du skriver, så du kan lige så godt lade være.

Kan jeg godt bruge rensebenzin eller husholdningsprit som en substitut til ethanol, og gør det noget om det er denatureret hvis det alligevel fordamper?
Og er husholdningsprit og rensebenzin upolære eller polære? Har hørt at man skal have en af hver til ekstraheringsprocessen, altså en polær og upolær væske.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaeh... for at være helt ærlig.. Måske du burde droppe det? Ekstrakten er utrolig nem, hvis man gider bruge lidt tid på at finde ud af hvad der forgår.

Hvis du bare ønsker at stoppe noget i ansigtet for at blive lam, er et LSA ekstrakt ikke vejen. Det er noget du laver, fordi du vil interessere dig for det. LSAs virkning er efter min mening(!) heller ikke mere interessant, end det er noget man gør en enkelt gang eller 2... I forhold til andet psychedelika har det en lang række minusser...

Det virker i lang tid - Ikke det rareste hvis man ikke er vant til at trippe
Maveonde, kan være meget slem. - Nogen siger det er uspecificerede giftstoffer som er med i frøene, men LSA er i sig selv heller ikke særlig "venligt" i forhold til så meget andet.
Man oplever vasokonstriktivitet. Altså sammentrækning af ens små blodåre. Det kan give smerter i lår og blå fingre.
Det er koster mere end lsd og svampe (lad vær med at kommenter, vi diskutere alligevel ikke priser herinde..:)
Du kan ikke være sikker på hvor potente dine frø er.
Grim smag

I forhold til at anskaffe sig nogle svampe eller lignende, så forstår jeg ikke hvorfor det er at der er SÅ mange som vælger LSA som første gangs stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fordi at LSA er lovligt og lettilgængeligt!

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Tjaeh... for at være helt ærlig.. Måske du burde droppe det? Ekstrakten er utrolig nem, hvis man gider bruge lidt tid på at finde ud af hvad der forgår.

Hvis du bare ønsker at stoppe noget i ansigtet for at blive lam, er et LSA ekstrakt ikke vejen. Det er noget du laver, fordi du vil interessere dig for det. LSAs virkning er efter min mening(!) heller ikke mere interessant, end det er noget man gør en enkelt gang eller 2... I forhold til andet psychedelika har det en lang række minusser...

Det virker i lang tid - Ikke det rareste hvis man ikke er vant til at trippe
Maveonde, kan være meget slem. - Nogen siger det er uspecificerede giftstoffer som er med i frøene, men LSA er i sig selv heller ikke særlig "venligt" i forhold til så meget andet.
Man oplever vasokonstriktivitet. Altså sammentrækning af ens små blodåre. Det kan give smerter i lår og blå fingre.
Det er koster mere end lsd og svampe (lad vær med at kommenter, vi diskutere alligevel ikke priser herinde..:)
Du kan ikke være sikker på hvor potente dine frø er.
Grim smag

I forhold til at anskaffe sig nogle svampe eller lignende, så forstår jeg ikke hvorfor det er at der er SÅ mange som vælger LSA som første gangs stof.

Fordi jeg har forgæves ledt efter svampe i 5 måneder, min kære ven.
Hvis du gad at svare på hvilke polære og upolære væsker jeg kan bruge, kunne jeg komme i gang med ekstrakten.
"Kan jeg godt bruge rensebenzin eller husholdningsprit som en substitut til ethanol, og gør det noget om det er denatureret hvis det alligevel fordamper?
Og er husholdningsprit og rensebenzin upolære eller polære? Har hørt at man skal have en af hver til ekstraheringsprocessen, altså en polær og upolær væske."

Men tak for dit svar, og dine advarsler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan ikke bruge rensebenzin i stedet for ethanol, men du skal bruge rensebenzin i første del af ekstraktionen... Rensebenzin(N-heptan) er upolært og ethanol polært.

Husholdningssprit er ethanol.. og det kan vidst godt bruges. Jeg tror dog hellere jeg ville bruge isopropanol da det fordamper hurtigere.. men det er vidst en meningssag.

Husk at dine solventer skal fordampes fuldstændigt før du indtager det...

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak, det er sådan et svar jeg har ledt efter :)
Nu er et nyt problem dog opstået..
Jeg har umiddelbart intet sted at ligge nogle LSA-holdige frø udbredt på en avis, da jeg stadig bor hjemme hos mutter og fatter.. Nogle forslag til et alternativ?
Hvis jeg lægger det ind i et skab, kommer det så ikke til at lugte meget?

Og angående trin 8 i guiden du linkede, skal hælde væsken og de knuste frø over i en skål, ligesom når man sier noget?
Og så det, der bliver tilbage i sien, er det man skal indtage?
Ethanolen/husholdningspritten, skal selvfølgelig smides ud, og det der er i frøene skal fordampes, ikke?
Kan man bruge et kaffefilter til at filtrere, og en morter til at knuse frøene, da jeg ikke har nogen 'kaffeknuser'?

Medlem
Brugeravatar

Hov ja, og hvor meget går der til spilde ved ekstraheringen?
Hvis jeg nu skal lave en dosis til 3 personer, hvor vi hver skal have 175 MG frø (altså 525 i alt), hvor mange skal jeg så putte i, før jeg påbegynder ekstraheringsprocessen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]