Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg sidder bare sådan lidt og keder mig og tænkte om folk ikke havde nogen formidable oplevelser hvor der indgår cannabis som hovedingrediens.. ( ? )

Mit startede hos mig selv.. havde dyrket 5 forskellige planter ( første gang ) indendørs skunk i et stort skab.. Havde udluftning, tidsstyret vandforstøver og vandings mekanisme med en vandbeholder der dryppede et hvis antal dråber i minuttet ned i en fordeler ( dog hjemmelavet, men NICE ), havde brugt bio gødning. Dette blev det bedste resultat jeg nogensinde har oplevet op til den dag idag! jeg havde Stella blue, en eller anden Yoda, Lemon skunk, Purple Haze og den sidste kan jeg desværre ikke huske selvom det var den bedste! Men ihvertfald, jeg havde groet, tørret og delt op.. Jeg og 3 af mine næreste venner sad og savlede over det endeligt rygningsklare skunk in world class. Den første joint vi lavede ,ganske almindelig 2 smøgsjoint ramte os alle som to toge der kollidere.. BANG! Fuck jeg var gone.. Jeg har ALDRIG hallucineret af skunk, pot, ice, hash eller ryst.. men her gjorde jeg. Jeg husker det så tydeligt, som skete det i dette sekund jeg skriver. Jeg sad med ryggen mod døren på mit "underholdningsværelse" med ansigtet mod det eneste vindue i det.. Jeg lukkede øjnene et kort sekund og pludselig hørte jeg et vrinsk - jeg åbnede øjnene og så blå heste der hoppede ind igennem vinduet! Jeg troede i min kæmpe koger de var efter min nykøbte playstation 2! I et desperat forsøg på at få dem skræmt væk kastede jeg en 1½ liter faxe kondi efter dem ( jeg rammer væggen og faxe kondi flyder rundt over hele reolen inkl. playstation og fjernsyn :-/.. Min ene kammerat Thomas hev fat i mig og stak mig et par flade.. det næste bliver lidt tåget, men lidt efter vågner jeg op til en ny pind. Lysten til god mad rammer mig samt alle de andre, som man jo tit lyster :D Min kammerat gik til den lokale og havde købt de nødsagne ingredienser til Stegt flæsk med persille sovs.
Efter vi havde kværnet føde i os kom nogle flere af vores fælles bekendte som gerne ville drikke sig en kæp i øret og havde en lille surprise med i form af Røde Hunde/Red Dawgs xtc.. det var en kanon aften der sluttede i damer, sprut, runde og god røg. Den vildeste aften ever!

Det sidstnævnte af historien har ikke så meget med røg at gøre, men det skulle stadig med ;)
Kom endelig med jeres bedste møder med den kære Mary Jane.
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Min første ryger (og dermed på en måde den bedste) var i selskab med en tidligere ven (udsendt til Afghanistan nu - en noget drastisk drejning i hans ellers fredelige liv. Suk). Husker ikke alle detaljer da det er længe siden, men vi var ude i det blå (eller sorte - det var aften/nat), og vi beslutter at vi skal da lige låne et par random havestole til at stene på. Til at starte med var det hensigten at vi ville aflevere dem tilbage og være gode medmennesker. Det endte dog i stedet med at vi smed dem ad helvedes til ind i en hæk for derefter at pisse på dem. Satme sjovt i situationen, men set i retroperspektiv var det nok en smule umodent og hjernedødt.

Den mest "visuelle" oplevelse på MJ var nok min første troldmand. Også denne blev indtaget med tidligere nævnte ven under vores storhedstid som stoners. Der var (vist nok) tale om en skunk fra staden + en dejlig ~100'er (ingen tobak). Vi røg først ca. halvdelen, og blev uendeligt ristede. Vi sad i ufatteligt lang tid og stirrede på en bestemt stjerne vi mente rykkede sig (var det et fly eller en stjerne?!). Den flyttede sig da også, men det var nok mest fordi vi gloede så længe at jorden havde drejet sig rundt. Senere, da vi flyttede til næste spot, vores "barndomsskole", så jeg mine hænder skifte til forskellige nuancer af grøn og blå.

Denne slags effekter fra hassen er dog long gone =) Men fandme gode tider!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Jeg synes sgu de fleste har været lige gode, men jeg har en sjov en :) Mig og en ven mødtes med en fyr vi kender og en af hans venner. Fyren kommer så i tanke om at han jo har givet min ven 2 joints i fødselsdagsgave og vi vælger så at gå igang med dem. Fyren (som i øvrigt er noget af en desperat lystløgner og ass-kisser) fortæller os så at han har proppet dem op med pot, cannabis, skunk og oregano (han har åbenbart hørt det giver et godt rus). Vi synes det lyder lidt underligt, men ryger alligevel. Der sker INTET hele aftenen. Intet rus overhovedet. Kun smagen af pizza blev siddende i munden de næste par uger.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Nvm..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg synes sgu de fleste har været lige gode, men jeg har en sjov en Mig og en ven mødtes med en fyr vi kender og en af hans venner. Fyren kommer så i tanke om at han jo har givet min ven 2 joints i fødselsdagsgave og vi vælger så at gå igang med dem. Fyren (som i øvrigt er noget af en desperat lystløgner og ass-kisser) fortæller os så at han har proppet dem op med pot, cannabis, skunk og oregano (han har åbenbart hørt det giver et godt rus). Vi synes det lyder lidt underligt, men ryger alligevel. Der sker INTET hele aftenen. Intet rus overhovedet. Kun smagen af pizza blev siddende i munden de næste par uger.

Hahaha.. Hold kæft hvor er det for fedt skrevet, sad flad af grin da jeg læste det! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Rellek skrev:
Citat:
Jeg synes sgu de fleste har været lige gode, men jeg har en sjov en Mig og en ven mødtes med en fyr vi kender og en af hans venner. Fyren kommer så i tanke om at han jo har givet min ven 2 joints i fødselsdagsgave og vi vælger så at gå igang med dem. Fyren (som i øvrigt er noget af en desperat lystløgner og ass-kisser) fortæller os så at han har proppet dem op med pot, cannabis, skunk og oregano (han har åbenbart hørt det giver et godt rus). Vi synes det lyder lidt underligt, men ryger alligevel. Der sker INTET hele aftenen. Intet rus overhovedet. Kun smagen af pizza blev siddende i munden de næste par uger.

Hahaha.. Hold kæft hvor er det for fedt skrevet, sad flad af grin da jeg læste det! :D

Tja.. :D Situationen er sgu meget sjov at gruble over. Lige udover det sidste der.. :(

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Der har været så mange gode rygere, men kan tydeligt huske dengang jeg sad på holmen med en god skunk pind. Havde lavet en lang spilleliste med det bedste musik jeg kunne komme i tanke om. Efter jeg havde kogt godt ud til den gode lyd i et stykke tid, slukker jeg musikken og kigger op på himlen, den måge jeg har låst mit blik fast på skifter pludselig form og bliver til et skib, et af de der klassiske små sejlskibe man altid ser på tegninger :) Jeg begynder efterhånden at længes utrolig meget efter at komme derop, himlen er så forbandet smuk! Så stor og fredfyldt. Det lille skib sejler bare videre ud i intetheden helt alene. Pludselig indser jeg hvor stor verden er, og jeg kan mærke en tåre eller to løbe ned af min kind. På trods af at jeg er så rørt, begynder følelsen af, at at jeg er ubetydelig i denne store verden at snige sig ind på mig. Jeg beslutter mig for at sætte noget pink floyd på, og tager derefter hjem med en fantastisk følelse af ro og klarhed :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
uhhh, det må nok være første gagn jeg prøvede at ryge.
en af mine bedste venner og jeg havde gået og snakket om at ryge, men jeg kunne ikke helt blive enig med mig selv om jeg havde lyst. han havde prøvet det et par gange før. jeg havde dyrket 2 somre får min første gang jeg røg
om aften tog vi ned til ham og sad bare og så noget tv og chillede, og så lige pludselig fik jeg bare helt vildt meget lyst til at ryge, selvom vi ikke havde taget snakken op igen. jeg havde ingen kontakter overhovedet, men det havde han (heldigvis, hehe) :)
vi skulle give 25 kr hver og jeg kan huske at jeg bare syntes det var vildt mange penge for at ryge, haha xD. vi gik over for at mødes med ham der havde det, et stille og roligt sted. da vi havde fået den ville jeg bare hurtigt hjem til min ven igen, for jeg havde den vildeste noia. men da vi kom hjem fik jeg kigget ordentlig på klumpen. det var første gang jeg nogensinde havde set hash. jeg lugtede til den og alledere der var jeg solgt. synes det duftede SÅ godt. :)
da hans forældre var gået i seng gik vi igang med at lave en joint, uhhhh hvor var den godt nok grim. haha:) men den kunne ryges og det gjorde vi indenfor på hans værelse. det var dejligt at være indenfor når det var første gang synes jeg. mine lunger var overhovedet ikke vandt til røg da jeg aldrig har prøvet at ryge en smøg. men det var ligesom mine ben knækkede sammen, og jeg bare blev helt afslappet i kroppen som blev fyldt med glæde.
i mange dage efter var jeg stadig "høj" på denne skønne oplevelse, som jeg bare måtte prøve igen.
og det er da også sket må jeg sige. :)
men gid jeg kunne have denne følelse hver gang, men tror at det er fordi den var så ny for mig, for jeg har prøvet at få det sådan ^^ masser af gange. der var bare noget særligt over den første gang. :D

FredeD"

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Hyggelig tråd:)

Jeg synes jo generelt det er ret fantastisk at ryge en god joint, men min bedste oplevelse var for nogle år tilbage, da jeg en ellers ret fredsommelig sommerdag blev skudt meget langt ud i galakserne.
Jeg er ikke en "hard-smoker" og jeg har generelt meget let ved at få stærke trips og visuelle forandringer.

Nå, min absolut mest legendariske ryge-oplevelse må have været en dag i juni tilbage i 2006. Jeg boede dengang hos min bedste ven i hans kollegie-værelse på Amager med udsigt over fælleden.
Dagen startede med at jeg købte ind til årets Roskilde Festival, som var 2-3 dage senere.
Jeg fik købt et gammelt luset telt og en gigantisk pose skunk fra Christiania.
Min ven var på arbejde hele dagen og aftenen, så jeg besluttede mig for at teste mit nyindkøbte tjald. I ved, for lige at sikre mig, at det var værd at slæbe hele den lange vej til Roskilde, ik;)
Jeg begynder at rulle, og som de fleste rygere nok kendere, så når man til et punkt, hvor man skal tilsætte tjalden. Den sjove del. Og man ender næsten altid med at putte lidt ekstra i, og denne gang var ingen undtagelse, bortset fra at jeg virkelig gav den gas. Der var stort set ingen tobak i, og jeg røg generelt ikke særlig meget dengang.

Jeg sætter dejlig musik på anlægget, jeg husker ikke helt bandet, men det var sikkert noget psykedelisk pop af en art.
Jeg tænder op, og jeg mærker allerede ved første sug, at det bliver en vild ryge-tur. Min krop føles ekstremt behagelig og let som en ballon i en lækker forårssol.
For hvert sug, jeg tager stiger intensiteten og jeg beslutter mig for at ryge hele jointen på én gang, selvom jeg egentlig nok havde regnet med at dele den op i nogle flere omgange.
Lidt efter lidt bliver mine tanker utrolig kringlede, men min lethed i kroppen sætter sig også på mine tanker, så alting giver stadig mening for mig. Hvis man havde optaget min hjerne på bånd, ville en ædru person nok synes jeg var rimelig mærkelig.
Altså, spørgsmål om hvordan kosmos og verden er skruet sammen, både politisk, men egentlig mest filosofisk, begyndte at give klar mening for mig.
Jeg begyndte at visualisere alting, og da jeg læner mig op af vinduet med næsen presset op mod ruden, kan jeg med ét præcist forestille mig, hvordan kosmos ser ud. Hvordan den mekanisme fungerer. Det er noget som er helt umulig for mig, at forklare nærmere, men jeg kan stadig nemt visualisere kosmos den dag idag.

Jeg begynder at se 4-dobbelt og slør, der bevæger sig, så jeg lægger mig ned i sengen og lukker øjnene.
Her oplever jeg både 3D-computerspil, hvor jeg var alle karaktererne, og disse sports-agtige spil udvikler sig til nogle helt absurde visuals, som i øvrigt fortsatte med åben øjne.
Jeg så hele mit liv omkring mig i et kæmpestort perspektiv - det kørte simpelthen forbi mig på en skærm foran mig.
Alle mine visuals ændrede sig på et tidspunkt til min far, som så ekstremt fjollet ud, nogle gange røg der en lagkage i hovedet på ham. Men det var fantastisk sjovt og mærkeligt.

Jeg røg mere og mere ind i et slags hjul, hvori jeg kørte rundt i min egen krop. Op og ned, ind og ud af mine blodårer, og jeg kunne f.eks. mærke min næse med min storetå. Faktisk kunne jeg mærke alle mine kropsdele med en anden kropsdel. Temmlig syret at mærke hvordan det ville være, hvis mit underben var inde i min gane, eller hvis min tunge var indeni min ryg.
Hjulet kværnede rundt, og det føltes som en blanding mellem en syre-verden, et 3D-computerspil og mig selv på 3 gram svampe. Jeg var overvældet, men til sidst anede jeg slet ikke at jeg var et menneske længere. Jeg var en del af noget meget større, en eller anden form for energi af bevidstheder. Min krop var blot et skjulested for min bevidsthed.
Dette "hjul" eskalerer helt sindssygt, og det er som bl.a. en tunge slikker rundt omkring min mund, samtidig med at jeg får nogle ekstreme associationer, alle tanker forvandler sig på et splitsekund til noget, som har en eller forbindelse til dét, jeg netop tænkte på, og det går virkelig hurtigt. Og det foregår i levende billeder. Som på LSD, faktisk.
Jeg føler at jeg flyver rundt som alle mulige brikker med kameraer som øjne, og de flyver alle sammen ind i min mund, og jeg kan føle, hvordan det ville være, hvis jeg virkelig var inde i min egen krop og fløj rundt og tjekkede alting ud.

Det føles af og til også som om, en motorsav savede mit ben af. Ikke rigtig ubehagelig, men mere mystisk. Sådan helt hurtigt. Haps. Og "hjulet" laver også nogle besynderlige ting med mine tænder; det føles som om de danser inde i min mund.

Efter at have væltet rundt i noget, der føltes som mange timer - eller måske egentlig bare 5 sekunder - min tidsfornemmelse var ikke-eksisterende - rejste jeg mig til sidst op fra sengen. Solen var ved at gå ned, og der var den smukkeste solnedgang udenfor. Jeg stod og kiggede og mærkede en helt speciel energi. En guddommelig energi. Jeg følte faktisk at jeg stod og så Gud (selvom jeg betragter mig selv som ateist, eller i hvert fald agnostiker). Det var helt utroligt.
Min krop og bevidsthed fyldtes med en helt enestående ro og afklarethed med alting.
Jeg stod længe og betragtede verden udenfor, og da solen var gået ned og jeg havde siddet og efter-trippet i en kombination af stor lykke og helt enorm undren over, at jeg kunne komme så langt ud i galakserne ved at ryge en joint, kom min ven hjem.
Vi hygge-snakkede og tog ud og grillede en aubergine og kastede en frisbee på græsset i skumringen.

En fantastisk afslutning på en helt afsindig god ryge-oplevelse:-)

Så jo, man kan godt "se farver" på joints, jeg er et levende bevis.

Glæder mig til at høre flere historier fra jer andre :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]