Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej psy

Efter et længere dagligt brug af cannabis blev det så min tur til en lang vinter pause. Jeg føler det fylder for meget i min hverdag, og jeg har mistet alt for meget i livet, i for hold til hvad cannabis giver mig tilbage. Jeg er nu på 3 dagen. Det er et rent helvede for mig, svede ture og sind syge humør svingninger hele tiden. Grunden til at jeg skriver dette lige nu, er fordi jeg har et spørgsmål til jer, om hvordan jeg kan få mine tanker på plads, og finde en ro så jeg kan sove. For jeg har sovet 8 timer på 3 dage og det begynder min krop at mærke. Lige så snart jeg ligger mig i min seng, begynder tankerne at myldre sig op. Og jeg kan ikke få ro på det hele efter at have brugt cannabissen som sove medicin. Det skal siges, før mit cannabis forbrug havde jeg ingen søvn problemer overhovedet what so ever.

Jeg mangler noget urte medicin, eller noget andet der kan få mig til at sove! Jeg har læst lidt om Baldrian, nogen der kender eller måske selv har brugt urten. Problemet er at producenterne skriver at det tager 2 - 4 uger før baldrians effekt er aktiv??

Jeg mangler noget lige nu og her, der bare virker. Sove piller og andre receptpligtige piller er udelukket. Jeg har forhørt mig hos en god ven, der i sin tid også havde søvn problemer han brugte noget der hed "Melatonine". Hvad det er og hvordan det virker ved jeg ikke helt præcist, da jeg ikke har studeret stoffet forsvarligt endnu. I første omgang ville jeg høre jer først. Produktet kan købes her og kræver recept hvis det købes i DK, men er fuldt ud lovligt at bestille i udlandet, hjem til DK. Kemisk eller ej, er lige gyldigt. Jeg mangler noget der kan få mig til at sove i de her stramme dage indtil det hele er ovre. Det ikke noget jeg vil bruge fast derefter, da jeg regner med at jeg vil få en normal søvn derefter. Eller er det bare en kold tyrker og ingen søvn i 2 uger ???

Det skal lige også siges at jeg cykler 2x30min hver aften lige inden jeg skal sove, men lige lidt hjælper det mig. Håber virkelig der er nogen derude der kan rådgive mig lidt, samt få læst folks erfaringer. Det eneste der lige umiddelbart hjælper er en sød veninde til at hygge sig med. Men den går ikke hver dag haha.

Hilsen Kristian

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Baldrian virker fint. Det med de 2 til 4 uger er vist bare noget de skriver. Det er ihvertfald ikke min oplevelse. Tager det ikke fast, men det er altid godt mod uro i kroppen.

Edit: Og ja, det er altid sucks med rygestop. God vind. Det skal nok lykkes.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Når jeg har tankemylder når jeg skal sove hjælper det tit hvis jeg bliver distraheret i indsovningsfasen. Dvs koncentrere sig om at se fjernsyn, en film osv. Når du bliver rigtig træt af at se på det, lukker du øjnene og BANG - sov godt.. Virker ofte på mig og jeg har generelt ofte søvnproblemer..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Det er ikke rigtigt til at opstille nogle regler for, hvornår du kan sove igen. Jeg begynder typisk at kunne få min første, ordentlige nats søvn efter en 3-4 dages stop, men det er selvfølgelig meget forskelligt fra person til person. Efter et par dage holder det op med at være svedeturerne, der holder dig vågen og det blivet i stedet et spørgsmål om, at du ikke kan få fred for det "tankemylder", du beskriver. Prøv at øv dig i ikke at forholde dig til dine tanker som problemer, når du først ligger i sengen, og ros dig selv for ikke at have røget hash endnu en dag - den tanke har et beroligende aspekt, synes jeg.

Melatonin har efter min mening ikke de store fordele som sovemiddel i forhold Baldrian - de giver dig begge to en let søvnighed, der kan hjælpe dig med at sove ind, men som selvfølgelig ikke får dig til at sove så tungt, som du havde gjort, hvis du var gået skæv i seng.
Baldrianspiller har jeg ikke megen fidus til, men da jeg holdt pause for 2 år siden, kogte jeg ofte baldriansekstrakt, som jeg drak med sukker og mælk inden sengetid. Det hjalp faktisk. Du skal altså bare købe noget baldrian i din lokale helsekostforretning - så kan du gå hjem og lave et ekstrakt i en gryde. Eneste hage er, at det lugter af fodsved.

Senest rettet af Swedenborgs fly 09 dec 2009 14:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske en lidt åndet ting, som du nok er klar over, men jeg tænker det alligevel ikke skader at spørger, hvis det potentielt kan hjælpe dig.

Din motion før du skal sove, gør du det bogstavligt før du skal sove?
For jeg kan umuligt falde i søvn hvis jeg har udøvet fysisk aktivitet (udover sex) lige inden jeg lægger mig til at sove. Til gengæld synes jeg motion er hammer effektivt som sovemiddel, hvis man er færdig med at udøve det 1½-2 timer før man lægger sig. Så plejer jeg hurtigt at falde i søvn.

Held og lykke med din rygepause og ja... Det er heldigvis kun her i starten det er slemt. Max 2 uger, så burde du være på toppen igen!

Medlem

Hej !

Tak for jeres indlæg. Jeg har nu købt nogen baldrians og humle piller. Ingen effekt igår aften. Igen en søvnløs nat - Jeg prøver igen i aften også må vi se.

Ariaji: Det er ca. 2 - 3 timer før jeg går i "seng", jeg gør det udelukket for at jeg skal glemme røgen, bare i den time det hele tager. Også for at prøve at få min krop udmattet men det ser ikke ud til at virke.

Jeg må da bare bide sammen tror jeg, og overleve. For det kan jeg da, det ved jeg. Også fortsætte med de baldrian piller og måske få lidt virkning, eller bare placebo effekten haha. Tak igen for jeres svar, de var yderst brugbare!

EDIT: Hov ... Go ryger til jer alle! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg har også cyklet meget, men min oplevelse er nu at det ikke giver nær så meget som at løbe. Det kan jeg stærkt anbefale, hvis du har lungerne til det;)

Junior medlem
Brugeravatar

er sq dejligt, når man erfarer man ikke er ene om at svede og mangle søvn ovenpå en kold kalkun mht cannabis :-) jeg har 3 timers søvn på to dage. Men, er også afsted hjemmefra på job. Er jeg hjemme, har jeg god erfaring med aromaterapi til at afhjælpe søvnløshed mv.

Specielt Geranium finder jeg effektiv (i en af mine bøer om aromaterapi og æteriske olier står der om geranium, at den er en god støtte i forbindelse med nedtrapning af medicin mv, hvilket faktisk var den oprindelige grund til jeg i sin tid prøvede denne olie ggg). Så sæt lidt gang i en duftlampe ved sengetid...mærk den blomsteragtige duft sprede sig og så zzzzzzzzzzzzzzzzz :-)

Udover Geranium har en del andre æteriske olier også beroligende egenskaber, så det er bare at prøve dig frem til den du synes dufter og virker bedst :-) Olierne fåes i helsekostbutikker etc og du kan som regel få lov til at snuse til dem inden et evt køb.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lavendelolie skulle også være beroligende i forbindelse med aromaterapi. Har aldrig tænkt over det til nedtrapning, men det giver da egentligt god mening...

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
noname skriver
Lavendelolie skulle også være beroligende i forbindelse med aromaterapi. Har aldrig tænkt over det til nedtrapning, men det giver da egentligt god mening...

jüst præcis :-) lavendelolie skulle faktisk være den mest effektive olie rent terapeutisk mht genopretning af balance i kroppen :-)

I det hele taget er aromaterapi fantastisk, synes jeg :-) bruger olierne i duftlampe, som "parfume" til vasketøjet, da vaskemidlet jo er neutralt i duften hehe, i oliebad med mandelolie som grundolie og evt gerne tilsat lidt advocado-olie :-) og at det alt sammen er planter, frugter, træer...ja ren natur olierne er lavet af, gør bare oplevelsen endnu bedre :-) velvære og god karma er skam ikke at kimse af hehe

så for lige at fange tråden lidt igen, så er der nogle ganske gode afslappende og groundende æteriske olier, der er brugbare mht nedtrapning, kold tyrker mv :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Du kunne også forsøge dig med Phenergan, som kan fås i håndkøb. Nogle bruger det til at sove på, da det for mange har en sløvende effekt.

Junior medlem

En daglig dosis melatonin ville sagtens kunne klare tricket, det er et hormon der hjælper mod en uhensigtsmæssig døgnrytme. Dvs. at man bliver naturligt træt og ikke har problemer med at falde i søvn

Medlem

Hej tak for jeres indlæg endnu en gang. Æteriske olier og aroma terapi er nok lige lidt i over kanten af hvad jeg har lyst til. Men derfor kan det godt være det er godt :) Så tak for infomationen! Baldrian gav mig en OK søvn igår nat. Og jeg kan mærke det ikke bare er placebo. De virker helt sikkert, men slet ikke som når jeg røg mig skæv før senge tid. Jeg holder ved endnu, ingen cannabis indtaget so far ;)

Medlem

du nævnte tidliger at du også havde inkøbt humle. er du gået væk fra det? jeg kan ikke selv bruge baldrian til at sove på men et produkt der hedder go´nat som fås på apoteket og indeholder både baldrian og humle virker tilgængælde ret godt

Medlem

Mine hedder Prosan Go' nat med Humle og Baldrian. Det virker rimelig. Dog er jeg over det værste, og er bare frisk :)

Medlem
Brugeravatar

5-htp kan også bruges som et søvnfremmende middel, det har dog ret mærkbare effekter på serotonin, men det er jo ikke nødvendigvis dårligt :D

Junior medlem

Geografisk sted: København
Prøv med en kop the lavet af perikon, det slukker dine tanker(til en vis grad) ved at forhindre optaget af transmitter stoffet GABA i synapsen og så har det også en sløvende/stimulerende effekt på kroppen.Det virkede for mig når jeg holdt op med at ryge cannabis.Men vær varsom, fordi at perikon kan formindske effekten af mange andre lægemidler, såsom SRRI og benzodiazepiner....

Medlem
Brugeravatar

Så hut jeg visker anbefales det ikke at at få pulsen op 1-1½ time før du skal sove, og jeg synes også det er meget sværerer at falde i søvn hvis jeg fx har cyklet langt og hurtigt hjem..
Jeg vil anbefale at holde op med at drikke the/kaffe hvis du gør det til hverdag, hver gang jeg holder pause fra koffeinen bliver min søvn meget bedre.

Medlem

Hej Mr. Hara

Tak for svaret! Jeg er dog over det værste, og sover næsten O.K igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sku da fedt at du holder en pause. Måske du bliver glad for det og beslutter dig for at stoppe helt :D
Jeg synes det er fantastisk når man lige er stoppet med at ryge hash. Jeg kommer altid i skide godt humør og får et super energi boost.
Det er træls når man skal sove, ingen tvivl. Men det er da til at overleve. Du behøver ikke bruge medicin. Det er jo bare en uges tid hvor du ikke kan sove ret godt. Det skulle da være til at klare :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]