Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia
Jeg har lige arvet en merskumspibe fra 1940 fra min farfar som døde sidste år (gammel modstandskæmper pibe :P)

Så er problemet at jeg lige var så smart at hive den med i byen og begynde at ryge på den da jeg var super skæv (Ryger ikke hash på den)
og da jeg skruede selve halsen fast på hovedet knækket mit merskumshovede der hvor der er gevind.
der er ikke faldet nogle små klumper merskum af men det har bare delt sig i 3 dele og kan sagtens limes

Spørgsmålet her er hvad fanden jeg skal gøre??
Hvordan kan jeg få den fikset? tror i en pibemager kan lime den sammen eller skal jeg selv til at blive opfindsom med noget pulver merskum/lim blanding?.. føler virkelig den er uerstattelig selvom den måske ikke kostede det helt store dengang. :(

(og undskyld hvis jeg skriver usammehængende.. jeg er rimelig skæv)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Gaffa-tape er en sikker redning - hvor kønt det er, er en anden side af sagen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
HopIFjordeN skrev:
Gaffa-tape er en sikker redning - hvor kønt det er, er en anden side af sagen...

Nice advice again, my friend!

Tag ned i en pibe/ryge butik og spørg til råds... Ellers så brug noget lim allah! det man bruger til glas o.lign.

Lyder ellers nice med den pibe, go' ryger! :joint:

Medlem

jeg vil også foreslå noget kraftigt tape af din art. Gaffe er din ven.

Det prøvede min kammeret. og det virker Helt optimalt da hans knækkede

Junior medlem

xD Gaffa... på et merskumsgevind pibe der næsten er 70 år hahahha :p Cartman tak for rådet tror jeg ringer lidt rundt til diverse gamle mænd med fuldskæg der ryger pibe og hvis jeg smider gaffatape rundt om den så ryger værdien rimelig grumt i den :p

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det er fandme ærgerligt at smide gaffertape (sådan staves det faktisk) om en 70 år gammel pibe, det ødelægger både den økonomiske værdi samt den affektionsværdi som Jytte har i forhold til denne pibe.

Jeg tabte engang en pibe på jorden, hvorefter hovedet knækkede i 2 dele, det var jeg ret sur over, men jeg fik den ordnet med nogegt sekundlim. I dag kan det stort set ikke ses at piben har været i stykker.

Medlem

Tror sku ikke på det holder med lidt lim.

Ja kan godt se det er lidt problematisk. Ellers så find noget tape der er gennemsigtig. Så det er fordi gaffa er for grimt :P

Junior medlem

-__- :P får den lavet hos en gammel mand ville bare høre om i ikke havde nogle idéer lim med noget pulveriseret merskum og æggehvide eller lign... den blir sendt op til en gammel pibemager i nordjylland der siger han vil lave hashpiber når det blir legaliseret og han har lavet piber i 37 år :P manden er nok 85 haha

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jytte skrev:
-__- :P får den lavet hos en gammel mand ville bare høre om i ikke havde nogle idéer lim med noget pulveriseret merskum og æggehvide eller lign... den blir sendt op til en gammel pibemager i nordjylland der siger han vil lave hashpiber når det blir legaliseret og han har lavet piber i 37 år :P manden er nok 85 haha

Husk at mind ham om, at det ikke er ulovligt at lave, være i besiddelse af eller sælge hashpiber :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Svend Jolly skrev:
Jytte skrev:

Husk at mind ham om, at det ikke er ulovligt at lave, være i besiddelse af eller sælge hashpiber :)

Nej det er sgu ikke!

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Ja ser ud til æggehvide og sigtet knust kridt kan bruges som lim... mystisk..

Fra http://chestofbooks.com/reference/Henley-s-20th-Century-Formulas-Recipes-Processes-Vol2/Meerschaum.html:

To Repair Meerschaum Pipes

To cement meerschaum pipes, make a glue of finely powdered and sifted chalk and white of egg. Put a little of this glue on the parts to be repaired and hold them pressed together for a moment.

Moderator
Brugeravatar

@Arturo Bandini
Øhh jo det er! Så længe de ikke er brugt til hash, og dermed rester fra ulovligt materiale på.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Arturo Bandini
Øhh jo det er! Så længe de ikke er brugt til hash, og dermed rester fra ulovligt materiale på.

Haha, det ved jeg da godt.
Jeg kom sgu til at glemme at læse et ord, det glemte ord viste sig at være ret essentielt, ordet var "ikke".

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeps, dobbeltbenægtelser er ikke særligt uhæmmende for kommunikationen :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Damn, gaffatape rådet er taget... Det var det eneste jeg tænkte på mens jeg læste tråden ellers =/

Junior medlem

Fedt at du kan få den lavet. Lyder som en rigtig spændende pibe, helt klart et fedt arvestykke at have.

Medlem

Sicomet 63

Det en lim jeg med succes har brugt rigtig mange gange til flækkede bonghoveder.. Den er spalteudfyldene og ok varmebestandig..

Men forsigtig omgang med den superhurtigtørrende lim tilrådes, 2 gange har jeg måtte køre folk på skadestuen fordi deres fingere bliver limet sammen..
Den er stærk som bare sa... når den først gennemhærder...

Ikke helt billig med ydderst velegnet til flækket/knækket merskum....

Men med så gammel en pibe tror jeg du har gjort det helt rigtige og sendt den til en pibemager...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]