Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

hey alle sammen.

jeg har fornyligt prøvet DMT og meer ikke at der findes noget federe stof i hele verden så det kunne jeg rigtigt godt tænke mig at tage meget mere af..

er der nogen af jer der kender til evt. bivirkninger af et stort forbrug?

eller er der nogen der kender til de langsigtede virkninger ved at tage det få gange?

mvh. den nyfødte :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da DMT er et ret kraftigt psykedelika er der vel stor chance for psykiske lidelser ved et stort forbrug. Der er selvfølgelig også større chance for badtrip. Ellers er jeg ret sikker på at man hurtig opbygger en kraftig tolerance som ved andre psykedeliske stoffer.

Medlem

der er ingen tolerance på DMT ifølge TIKHAL

Admin
Brugeravatar

Synes ikke rigtig, der er tolerance. Efter en time kan man godt opnå fuld effekt igen, dosen er måske en lille smule højere. Men det er ikke sådan total immunitet vi snakker om.

Men jeg ku forestille mig, det ikke er så sundt for lungerne. Føles ihvertfald ik så rart for lungerne, men nu er jeg heller ikke ryger til hverdag.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
husk at det er en god tommelfingerregel at holde ihvertfald tre ugers pause mellem hvert trip.
hvis du misbruger DMT ender det helt sikkert med at den knepper dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Arthur Spooner skrev:
Da DMT er et ret kraftigt psykedelika er der vel stor chance for psykiske lidelser ved et stort forbrug. Der er selvfølgelig også større chance for badtrip. Ellers er jeg ret sikker på at man hurtig opbygger en kraftig tolerance som ved andre psykedeliske stoffer.

Undskyld for flueknepperi og OT, men en chance er noget man har i lotto.

Risiko!

Til Emnet: DMT og andre psykedelika skaber høj tolerance. I bogen "DMT: The spirit molecule", synes jeg også at kunne huske at det fremgår at der hurtigt skabes tolerance.

Jeg tror næppe det er sundt for hjernen at indtage meget DMT og andre psykedelica i længere perioder ad gangen. Mon ikke man kommer til at forveksle virkelighed og hallucinationer på et tidspunkt?

//blazR

Site Webmaster
Brugeravatar

ketakrigeren skrev:
hey alle sammen.

jeg har fornyligt prøvet DMT og meer ikke at der findes noget federe stof i hele verden så det kunne jeg rigtigt godt tænke mig at tage meget mere af..
er der nogen af jer der kender til evt. bivirkninger af et stort forbrug?
eller er der nogen der kender til de langsigtede virkninger ved at tage det få gange?

mvh. den nyfødte :)

Hvor ofte vil du tage det?

Som med de fleste andre hallucinogener udvikler du lynhurtigt en tolerance. Du får ikke særligt meget ud af at tage dem for ofte, og jeg vil egentlig sige, at jo længere der går i mellem dine psykedeliske oplevelser, jo bedre bliver de.

Jeg har aldrig hørt om nogen psykiske bivirkninger med DMT, andet end hvad der normalt er med andre tryptaminer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Site Webmaster
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Da DMT er et ret kraftigt psykedelika er der vel stor chance for psykiske lidelser ved et stort forbrug.

Billede

Hvis i fortsætter på den måde taber Gryffindor snart The Hogwarts House Cup

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Du citere vidst et forkert stykke tekst rbp? Du sku da ha citeret dig selv, angående toleranse.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8731519

Men ja, det ville være naivt ikke at tro, at et stort forbrug DMT kan lede til psykiske lidelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror også du er gal på den rbp :) Det ville da ellers være underligt. LOL

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg så en gang en dokumentar om Ayahuasca (hvor i det aktive stof jo er DMT) hvor de sagde at der ikke kunne bevises at det gav nogen psykiske mén ved et længere tids forbrug og at der heller ikke dokumenterer nogen tilfælde af folk der var blevet afhængig af det... Ikke at jeg nu mener du bare skal gå amok for dmt kan tage røven på dig rigtigt groft og rigtig hurtigt!

Nu ved jeg ikke om du har røget rent dmt eller om du har indtaget det oralt med en mao hæmmer som i ayahuasca..?
Jeg kan huske da jeg først blev introduceret til dmt, det var i form af ayahuasca og påtrods af den grimme smag fik mig og et par venner "smag" for det. så vi havde et års tid hvor vi drak det et par gange om måneden. Men det tog overhånd for os da vi fandt nogen shamaner praktiseret de religiøs acpecter af de ting man kan "opleve" på dmt.

Så mit råd til dig vil være at tage det roligt! Finde en masse info ikke kun om stoffet men også hele kulturen omkring det.

Og forresten! Velkommen til en ny verden

Junior medlem

Ja shamans tager det meget ofte. Jeg ved ikke om vestlige læger ville klasificere dem som psykisk syge, det er der sikkert nogen der ville. Men jeg tror umiddelbart ikke du kan finde noget videnskabeligt omkring det, og jeg ville personligt ikke være bekymret over det. Men hvis du lige pludselig begynder at synes det påvirker dig negativt i din hverdag er det nok på tide at stoppe.

@Spiffeh
Interessant artikel. Jeg tror ikke man som testperson er i tvivl om man får placebo eller dmt :D

Medlem

tak for alle de gode besvarelser..

jeg har planer om måske at tage det én gang om ugen eller noget i den stil.. selvfølgelig vil jeg ikke blive ved hvis jeg får nogle dårlige oplevelser ved det. og jeg vil heller ikke tage det ret ofte i en høj dose. små doser giver mig et kæmpe selvtillidsboost som jeg aldrig har oplevet nogegt før. men de stpre doser kan jeg dog ikke kapere ret ofte.

jeg har også undersøgt en hel masse om stoffet og mener selv at jeg er temmeligt velunderrettet derom.

og ja det er rent dmt som fribase jeg ryger. har ikke lyst til at begynde at eksperimentere med MAOI hæmmere da jeg ikke tror at det er særligt sundt, hvorimod jeg tvivler på at lave doser er synderligt usundt.

efter jeg har prøvet en egodødsoplevelse den allerførste gang på 30 mg rent DMT synes jeg at jeg har fået samlet mine tanker fået nogle realistiske mål i mit liv og for første gang så længe jeg kan huske synes jeg at mit liv kører på skinner. jeg passer mit arbejde som jeg skal og jeg er generelt bare meget bedre tilpas i min hverdag.

mange tak for velkomsten til den nye verden. vi ses i DMT land :)

Medlem

Nu er det ikke for at være kritisk overfor alle dem der kun ryger dmt, men jeg syns at hvis man skal have en rigtig dmt oplevelse så skal det være med ayahuasca. Man for en helt anden oplevelse af det end man gør når man ryger det i fribase form...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Brown skrev:
Nu er det ikke for at være kritisk overfor alle dem der kun ryger dmt, men jeg syns at hvis man skal have en rigtig dmt oplevelse så skal det være med ayahuasca. Man for en helt anden oplevelse af det end man gør når man ryger det i fribase form...

Gider du uddybe det? :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
Brown skrev:

Jeg kan prøve:

Du er alt for ung. Du har for mange ting i dit liv at prøve igen. Du har slet ikke mødt vendepunktet der siger at du skal røre DMT.

Med andre ord: Hord dig fra det et par år enddu. Du skal nok nå det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dengaleremote skrev:
weeerneeer skrev:
Brown skrev:

Jeg kan prøve:

Du er alt for ung. Du har for mange ting i dit liv at prøve igen. Du har slet ikke mødt vendepunktet der siger at du skal røre DMT.

Utrolig informativt må jeg sige -meget belærende.

Hvad bygger du lige det på?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

dengaleremote skrev:
weeerneeer skrev:
Brown skrev:

Jeg kan prøve:

Det kan godt være, Werner er for ung til at tage narko. Men det var ikke en uddybning af Browns kommentar. Tag den over PM måske?

Jeg skal ikke ku udtale mig om forskellen, da jeg kun har prøvet at ryge det selv. Synes bare det er lidt mere at gabe over. Man er trods alt påvirket i en del længere tid og man skal holde øje med, hvad man æder når man tager en MAOI. At ryge det er så ligetil. Man kommer hurtigt op og hurtigt ned. Synes også det lyder rimelig hidsigt, hvis man blir så blæst når man spiser det, som når man ryger det. Røget DMT har en tilpas varighed :P

Medlem

weeerneeer skrev:

Jo selvfølgelig, til en hvis grad! Jeg mener ikke man for den samme oplevelse ud af at ryge det, som man gør hvis man drikker det som ayahuasca. Det skyldes flere ting, blandt andet at der er en del ritualer forbundet med at drikke det, for det kræver sin mand at kunne klare at drikke en stor kop af noget der smager så grimt som ayahuasca! Der er også de religiøse ting forbundet med at drikke det og kaste det op igen... Ved godt det lyder mærkeligt, men det er en total fed oplevels man for af at stå ud i skoven og tvinge sig selv til at drikke så meget som muligt inden man kaster op for så at gøre det igen. Som en shaman jeg har talt med sagde: for at noget åndeligt kan komme ind må der også komme noget ud så der er rent...
Men selvfølgelig vare trippet også en del længere og det kan være med til give de helt store "livændrende" opleveser, der er stor forskel på hvordan man oplever et trip hvis det kun vare i en times tid i forhold til hvis det vare i 12 timer eller 24 timer for den så skyld...

Jeg syns også det er alt nemt at opnå total ego død ved rygning af DMT imodsætning til hvis du drikke den hellig drik... Og jeg syns ikke at DMT er noget man skal tage for let på eller gøre det for nemt med. Det kræver en del træning at kunne forstå et DMT trip ordenligt og ikke mindst at kunne forstå hvad man kan bruge det til.

Mit råd til dem der intresseret ville være at finde en masse læse stoffe om de forskellige religioner der er om omkring hele DMT oplevelsen f.eks. Santo Daime som nok er den mest kendte... Nogen vil måske syns det virker for lamt eller plat at skulle lave sine egne ritualer eller ceremoni, men er man først igang så giver det nogen bedre trip og sjove oplevelser!

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brown - Se det er information man kan bruge til noget - tak for det! Med hensyn til alt det religiøse synes jeg ikke det virker spor plat eller lamt - jeg synes tværtimod at det er rigtig spændende! DMT er heller ikke noget jeg har fået lyst til fra den ene dag til den anden.. Jeg har gået med tanken om at prøve det i snart et års tid. Jeg har snakket med en masse mennesker om det, og læst så meget som jeg nu kunne om det - hørt på terence Mc. Kennas fortællinger om hans erfaring og oplevelser osv.
Lige meget om folk siger at jeg er gammel nok eller ej, så har jeg tænkt mig at prøve det til sommer - og jeg har tænkt mig at lægge de helt rigtige rammer for oplevelsen - godt varmt vejr, godt humør, musik, og så må jeg ellers se hvor trippet bærer mig hen.
Spørgsmålet er om man nogensinde bliver "gammel" nok til DMT - Jeg tror nu mere det handler om mental tilstand og selvkontrol - og så selvfølgelig tidligere erfaringer. Men omvendt så kan man spørge sig selv om DMT bliver gjort mere skræmmende end det egentlig er - folk med ingen erfaring for psykedeliske substanser tager ned til f.eks. Brasilien for at opleve DMTs magi, for bagefter at fortælle at det var deres bedste oplevelse, med forbedret livs kvalitet, og en form for afklarethed osv.
Jeg tror det handler om at gå ind i trippet med det rigtige mental stadie - hvis man er bange inden, så skal man lade vær.

En af mine kammerater har forresten lige skrevet sin SSO opgave om shamanisme, og psykedeliske substansers betydning hertil - som jeg glæder mig meget til at læse :D

Det var alt hvad jeg lige kunne finde på her og nu - God jul og godt nytår. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]