Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pause??
Junior medlem

Geografisk sted: 9000 Aalborg baby..
Hey.. Jeg er lige nu i gang med en pause fra tjalden.. - Jeg har røget hver dag i ca. 1 år.. De første par måneder startede jeg med den søde johnny, men efter det begyndte jeg at ryge bong.. - et rimelig 'stort' misbrug, i en lang periode, synes jeg.. Så tog jeg mig endelig sammen til at holde den pause, jeg har villet holde i så lang tid.. Jeg har nu holdt i snart 4 uger uden at ryge, og så ville jeg lige hører nogle af "Eksperterne" om hvor lang tid det tager efter sådan et forbrug at blive '100 %' clean?

- Håber der er nogle der kan hjælpe, og på forhånd tak..

Titel: Re: Pause??
Medlem
Brugeravatar

Ca. 2 måneder så vidt jeg ved

Medlem

Ja hvis man har røget hæftigt er det vidst omkring de 10 uger. Så hvis jeg var dig ville jeg holde en 3-3½ måneds pause.

Junior medlem

Tolerance handler ikke kun om, hvor meget af stoffet der er i kroppen, men hvor meget af stoffet hjernen er i stand til at optage; selve stoffet, THC, bliver nedbrudt i løbet af 4 timer, godt og vel, og omdannet til affaldsstoffer, der også har THC i sin kemiske betegnelse (11-hydroxy-THC; det aktive stof hedder delta-9-THC eller delta-11-THC) men er meget svagere og virker på en helt anden måde end "rigtig" THC og kan derfor ikke være med til at opbygge tolerance overfor "rigtig" THC. Affaldsstoffet er "officielt" ude af kroppen efter 1½ uge (hvilket betyder at man ikke kan testes positiv 1½ uge efter indtagelse) men kan vist nok spores efter 6 uger.

Men tolerance handler også i høj grad om hvor vandt man er til at være skæv; når man har røget et stykke tid, begynder man at vide mere eller mindre, hvad der sker med en, så man får ikke "overraskelsesmomentet" som i begyndelsen. Det kan sikkert tage adskillige år, fuldstændigt at "glemme" hvordan det er, at være skæv..

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Mælkekanden skrev:
Men tolerance handler også i høj grad om hvor vandt man er til at være skæv; når man har røget et stykke tid, begynder man at vide mere eller mindre, hvad der sker med en, så man får ikke "overraskelsesmomentet" som i begyndelsen. Det kan sikkert tage adskillige år, fuldstændigt at "glemme" hvordan det er, at være skæv..

Jeg røg ganske meget da jeg var mellem 15 og 20 år.. praktisk talt hver dag med det resultat, at jeg begyndte at blive skæv på en helt anden måde end i starten.. meget mere stener og slet ikke den vildt seje fornemmelse det var i starten... så besluttede jeg at stoppe og holdt en pause på ca 15 år(!).. da jeg så prøvede igen efter laaang tid håbede jeg lidt på det var som at starte forfra på ny... men sådan var det sq ikke -- jeg startede faktisk bare hvor jeg slap med min stener skævert.. For mig er det ihvertfald sådan at når jeg een gang er blevet vandt til det bliver det ved på den måde.

Så mit råd er at spare lidt på det og ikke ryge for meget. Gem det hellere til en gang i mellem i stedet for at ryge hver dag. Så bliver det ved med at være vildt fedt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]