Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Mig og en kammerat har dyrket en hamp plante i løbet af sommeren, hvorefter vi har prøvet at lave hash ud af den gumby style (http://www.youtube.com/watch?v=rhGNxUgFHcc), det lykkedes også til perfektion, og vi fik nok 4-5 gram ud af det. Problemet er nu at trichomerne er helt umulige at samle til en klump da det overhovedet ikke er klistret. Det lugter desuden stadig meget græs agtigt, og det er ikke særligt potent at ryge, vil skyde på man skal ryge mindst 1 gram for at få den mindste virkning. Hvad kan dette skyldes? Jeg synes jeg har okay styr på alt omkring hashproduktion, er dog aldrig stødt på dette problem før. Kan det være fordi planten har været en del stresset og derfor er blevet en herma? Eller har den måske ikke været helt moden, selvom vi først høstede den i starten af november efter at have sået den helt tilbage i slutningen af marts måned? Eller kan det ligefrem være at vi er blevet snydt og det bare er industrihamp vi har dyrket? Trichomerne er grå, med et hint af grønt. Enlighten me! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvordan er det grønne at ryge fra planten?

Er det ordentligt tørt?

Har i været omhyggelige med at fjerne alt grønt og ikke røre rundt imens?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, vi kom til at røre rundt i det en enkelt gang eller to, men så lod vi det stå og bundfalde i et par timer bagefter. Og jeg ved ikke hvad du mener med at fjerne alt grønt, det var jo kun væske der var til sidst, der var ingen plantedele, og den væske sugede vi så op indtil der kun var det nederste lag af trichomere tilbage. Og det giver absolut ingen virkning at ryge, man føler sig måske høj et par minutter, men det kan ligeså godt være placebo eller nikotin fra smøgerne. Og ja, det er knastørt, men betyder det egentlig noget om det er helt tørt, så længe det kan brænde? Det er vel de samme indholdsstoffer der er i alligevel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du svarede ikke på et rimelig vigtigt spørgsmål han stillede: Prøvede I at ryge af det grønne, inden I lavede hash ud af det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah, ja det gav nogenlunde samme virkning bare endnu mildere, hvorfor vi lavede hash ud af det fordi vi troede vi kunne booste potensen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Well det er nok det der er jeres forklaring, så :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvad det er som er gået galt med vores planter. Jeg var som sådan ikke i tvivl om at vores planter ikke var særligt gode, men jeg ved ikke hvorfor.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan skulle vi kunne gætte det ud fra det du har skrevet? :)
Det eneste du egentlig har skrevet der direkte fortæller noget om dine planter, er at de blev plantet i marts og blev høstet i november.

Godt nok har du også stillet spørgsmålet om det kunne være stress, herma-tendenser, for tidlig høst eller industrihamp. Og ja, det er da alle sammen noget der giver et dårligere slutresultat, men om det lige er hvad der er sket i jeres tilfælde, det kan vi jo ikke gætte os til :)

Gi' os noget konkret info, så kan vi måske hjælpe!

Medlem
Brugeravatar

Det kunne være en hanplante i har dyrket, og plantens pollen I står tilbage med. Eller også har det været en plante der var beregnet til andre formål end rygning. Eller også har I høstet den inden blomstring (usandsynligt hvis den er dyrket fra marts til november).
Det lyder IMO usandsynligt at I har fucket en god plante så meget op i dyrkningen, at den er blevet totalt impotent.
Hvad ved du om de frø I har brugt?

Medlem

:hm: Tror godt jeg kan gætte problemet..
Citat:
Og ja, det er knastørt, men betyder det egentlig noget om det er helt tørt

JA mon ikke.. Se videoen igen og læs teksten godt igennem ved 8:20, den skal være lidt fugtig når du begynder at samle og ælte trichomerne..
Maskestørelsen har også meget at sige i det filter du bruger til at få planterester væk fra vandet, for små huller og du mister mange store trichs med masser af væde i, og for store huller og for meget plantemateriale kommer med i klumpen, hvilket kan være med til at tørre klumpen ud..

(En måde med for store huller i filteret er ikke at tørre planten overhoved efter høst. Plantens/bladenes egen fugtighed gør at bladet ikke går i stykker under den kraftige omrøring..

Og, det han ikke får med i videoen er, at klumpen skal næsten opføre sig som en dej til når man bager boller.
Så æltes klumpen til en blød masse.
I takt med at du arbejder med klumpen fordamper vandet og trichsne går i stykker, de giver så sin væde til klumpen.
Og til det er tålmodighed en dyd der betaler sig..
Er klumpen knastør får man gerne vabler af at stå og nuldre de små chromer, før de går i stykker.

btw.
Prøv og se den her, ca 5 min inde er en rigtig god forklaring til fremstilling af finger hash.
http://www.youtube.com/watch?v=WfpgAcSMomQ

Er farmand med på ideen, eller har du bil sev??
Så pak trichromerne ind i cellofan fra en smøgpakke, kom lidt toilet papir rundt om, gå ud i garagen og find den lille røde 2½ tons donkraft fra harald, også prøv at løfte bilen midt under den ene aksel, med pakken i mellem bilen og donkraften. Lad hjulene svæve 10 min.

Et skruestik kan også bruges..

Held og lykke næste gang.. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke særligt meget om dem. Ham jeg fik den af kaldte det grønlænder pot, men tror mest det var fordi han fik det af en grønlænder der ellers er helt normal dansk, har ihvertfald aldrig hørt om grønlandsk pot før :) Og det er ikke en hanplante da der kom frø på den.

Og jeg havde faktisk oprindeligt rullet det til en klump, men tænkte det ville tørre hurtigere hvis jeg smuldrede det. Og tvivler ærligt talt på at den ville kunne forblive en klump efter tørring, nu hvor der slet ikke er noget olie i. Og da vi tog planten op ad vandet lagde vi det i et viskestykke og vred vandet ud af dem, ved ikke om det har nogen betydning? Tvivler. Hele metoden går jo ud på at trichomerne er tungere end plantedelene og dermed falder til bunds, mens plantedelene ikke gør. Og hvad mener du med at trichomerne går i stykker?

Medlem

Morten på 14 skrev:
Jeg ved ikke særligt meget om dem. Ham jeg fik den af kaldte det grønlænder pot, men tror mest det var fordi han fik det af en grønlænder der ellers er helt normal dansk, har ihvertfald aldrig hørt om grønlandsk pot før :) Og det er ikke en hanplante da der kom frø på den.

Og jeg havde faktisk oprindeligt rullet det til en klump, men tænkte det ville tørre hurtigere hvis jeg smuldrede det. Og da vi tog planten op ad vandet lagde vi det i et viskestykke og vred vandet ud af dem, ved ikke om det har nogen betydning? Tvivler. Hele metoden går jo ud på at trichomerne er tungere end plantedelene og dermed falder til bunds, mens plantedelene ikke gør. Og hvad mener du med at trichomerne går i stykker?

Ja men det er først når vandet er roligt de falder til bunds.. (men det ved du kan jeg lige læse....)
Hvad jeg mener at de går i stykker kan du se i videoklippet ca 6 min inde.
Da du faktisk oprindeligt havde rullet det til en klump skulle du bare blive ved og ved og ved med at ælte.
Dér ligger selve tricket - Tålmodighed med at blive ved med at ælte klumpen. (tænk på de gange du har haft fat på "pollenryger" (hvis du har) en lille klat spyt/vand/the, og/eller bare en kraftig æltning og du har en lækker blød mørk klump hash)
Det er det klister de har på hænderne, det er fra når trichsne går i stykker og det er dét du skal have fat på ved at ødelægge nogle af trichromerne via æltning eller kraftigt pres (2½ T donkraften??).
Klisteret gør at bolden bliver en sammenhængende klump der kan holde til en transport fra f.eks Himalaya til feks den russiske grænse på hesteryg, og stadig beholde en god styrke når den når f.eks til staden....

Vandet vil uanset fordampe med tiden og efterlade en klump der minder meget om pollenrygeren.

Godt trænings tip:
Nøjes med ca ½ til et helt gram "tørt støv" ad gangen også prøve sig frem til man ved man kan lave en god stor 5-10 Gs klump.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay tak for tippet, jeg vil da prøve at se om det har nogen effekt.

Medlem
Brugeravatar

Det har jo allerhøjst effekt på det med at få substansen til at hænge sammen. Det får det naturligvis ikke til at virke bedre, og så kan man sige at det måske er ret ligegyldigt om det hænger sammen eller ej - det vil stadigt være lige værdiløst. Der er ikke andet at gøre end at smide det væk, og så glæde sig til næste sesson, hvor I selvfølgeligt sørger for at få fat i frø I VED er gode.

Chas skrev:
...den skal være lidt fugtig når du begynder at samle og ælte trichomerne...

Citat:
...Vandet vil uanset fordampe med tiden...

Man skal nu altså passe ret meget på med at samle hashen mens den er våd. Alt efter mængde, kraften man presser med og måden man gør det på, er det netop IKKE sikkert at vandet bare vil fordampe med tiden. Derimod vil der være fare for at klumpen rådner op indefra, hvis der er vand i den.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ohhh det minder mig om kammerat der i sin tid lavede det mest potente bubble hash jeg nogen sinde har røget før. Self. tørrede han den desværre ikke godt nok. Og der gik mug i klumpen (80gr) og næsten det hele gik til spilde. Damn hvor er det synd, så pas nu på!

Men det lyder nu også bare til, at i desværre ikke har fået fat i en særlig potent plante. Om det er jeres skyld, strain eller w/e. ved jeg ikke. I kunne købe et lille gram af noget slasket stads, også blande sammen. Så har i i hvert fald en klump der virker, også den "halv hjemmelavet" hehe.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Lad være med at gro frø der kaldes "grønlænderfrø".
Problem solved. :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis i ikke bliver særligt skæve af potten er det jo fordi der ikke er særligt meget guf på den, hvilket jo også forklarer hvorfor jeres "gumby" blev så dårligt.
De gange jeg har prøvet hjemmelavet hash fra danske pot planter har det været rimeligt dårligt og slet ikke kunne måle sig med en god marok.
Jeg ville til hver en tid trække nol på pot, imo er ice og ryst på pot spild af tid.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg og tre kammerater gjorde os besværet at lave en masse tør ryst på 4 sorte sække pot fra Djursland for mange år siden. Synes da resultatet blev OK, dog ikke det bedste (Smagte af pot ala købe-hash, dvs. en meget kedelig smag) samme var potensen. Kedelig. Vi trak nol på hele skidtet efterfølgende og fik blandet det i. Det gav en bedre aroma og gemt til jul blev det en rigtig saftig plade vi fik lavet os. Dog fandt vi det ikke besværet værd.

Junior medlem

Hey - Jeg er helt enig i, at frøene, som oprindeligt er dyrket er den største årsag til upotent weed. Dernæst kommer dyrkningsbetingelserne - hvis planten var flot, sund og rask, vil jeg mene at "Grøndlandsfrø" ikke lyder som nogle frø, jeg gad bruge tid på at dyrke.

Når dit marijuana er høstet er det vigtigt at det tørres langsomt, køligt og tørt. Hvis man tørrer marijuana hurtigt smager det af græs.
ALT marijuana, hash osv. skal opbevares køligt for at bevare THC - det nedbrydes relativt hurtigt til CBN som har en væsentligt mere sløvende effekt end THC. Når man opbevarer hash og pot køligt sløver man processen væsentligt.

Hvis du har dyrket dine planter udendørs er det MEGET vigtigt at du bruger frø fra sorter som er beregnet til at dyrke udendørs på vores kanter, da eksotiske sorter ikke når at blomstre færdige før frosten sætter ind.

Jeg vil til enhver tid foretrække at lave udtræk af hasholie fremfor at lave hash. Når du laver udtræk får du meget mere THC ud af dit marijuana. Her trækker du også THC ud af selve plantematerialet og ikke kun fra harepiksen (trichomerne). Ved primitiv hashproduktion smides en stor procentdel af THC ud sammen med plantedelene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]