Tror godt jeg kan gætte problemet..
Citat:
Og ja, det er knastørt, men betyder det egentlig noget om det er helt tørt
JA mon ikke.. Se videoen igen og læs teksten godt igennem ved 8:20, den skal være lidt fugtig når du begynder at samle og ælte trichomerne..
Maskestørelsen har også meget at sige i det filter du bruger til at få planterester væk fra vandet, for små huller og du mister mange store trichs med masser af væde i, og for store huller og for meget plantemateriale kommer med i klumpen, hvilket kan være med til at tørre klumpen ud..
(En måde med for store huller i filteret er ikke at tørre planten overhoved efter høst. Plantens/bladenes egen fugtighed gør at bladet ikke går i stykker under den kraftige omrøring..
Og, det han ikke får med i videoen er, at klumpen skal næsten opføre sig som en dej til når man bager boller.
Så æltes klumpen til en blød masse.
I takt med at du arbejder med klumpen fordamper vandet og trichsne går i stykker, de giver så sin væde til klumpen.
Og til det er tålmodighed en dyd der betaler sig..
Er klumpen knastør får man gerne vabler af at stå og nuldre de små chromer, før de går i stykker.
btw.
Prøv og se den her, ca 5 min inde er en rigtig god forklaring til fremstilling af finger hash.
http://www.youtube.com/watch?v=WfpgAcSMomQEr farmand med på ideen, eller har du bil sev??
Så pak trichromerne ind i cellofan fra en smøgpakke, kom lidt toilet papir rundt om, gå ud i garagen og find den lille røde 2½ tons donkraft fra harald, også prøv at løfte bilen midt under den ene aksel, med pakken i mellem bilen og donkraften. Lad hjulene svæve 10 min.
Et skruestik kan også bruges..
Held og lykke næste gang..