Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bong Tricks?
Junior medlem

Hej psy.
Vi skal ryge i weekenden, og har prøvet flaske bong et bare gange, men tror jeg vil gå mere ind i ''bong verden'' nogle der kan fortælle noge om det vis der er noget, tip tricks?

:gud: Tak :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øh?
Hvad er det lige du vil have?

Stop dit hoved med tjald, hold en lighter for og sug.
Der er ikke så meget hokus pokus der kan ske når man ryger bong.

Køb en billig glasbong hvis du vil lidt mere ind i bong-rækkerne. Det er sundere og langt mere behageligt:)

Junior medlem

jeg bor stadig der hjemme, så at bestille en bong, tror jeg ik lige min mor vil synes om d: men vis jeg en dag falder over en bong køber jeg den helt sikkert :D

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ryg joints i stedet for. Ja lidt flabet kommentar. Men tror mig du vil fortryde det i længden. Hvis du altså har en tindes til at blive et "bonghovede". Du ender hurtigt med at ændre din tolerance til max og du skal have flere og flere bong hoveder for at blive skæv, og så er en joint lige pludselig ikke nok. Jeg kender dig hverken som person eller noget som helst, så jeg vil ikke påstå at det sker for dig! Men blot en warning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Ryg joints i stedet for. Ja lidt flabet kommentar. Men tror mig du vil fortryde det i længden. Hvis du altså har en tindes til at blive et "bonghovede". Du ender hurtigt med at ændre din tolerance til max og du skal have flere og flere bong hoveder for at blive skæv, og så er en joint lige pludselig ikke nok. Jeg kender dig hverken som person eller noget som helst, så jeg vil ikke påstå at det sker for dig! Men blot en warning.

Keep in mind at der også opstår tolerance ved joint rygning :)

Ellers hvis du vil have fuldt udbytte af et hoved på bong, så sug stille og rolig til flasken er helt fyldt op med røg, også når gløden er ved at falde igennem suger du rigtigt hårdt og holder røgen nede i tre sekunder. ( Standard, men måske du ikke vidste det :peace: )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Kristian12 skrev:

Keep in mind at der også opstår tolerance ved joint rygning :)

Ellers hvis du vil have fuldt udbytte af et hoved på bong, så sug stille og rolig til flasken er helt fyldt op med røg, også når gløden er ved at falde igennem suger du rigtigt hårdt og holder røgen nede i tre sekunder. ( Standard, men måske du ikke vidste det :peace: )

Det kan forresten også anbefales hvis du ryger på hjemme lavet flaskebong at du sætter en lokumsrulle på hvor du suger, og ligger lidt toiletpapir inden i. På den måde undgår du vand i lungerne og det smager mildere. Nogle af affaldsstofferne fra tobakken sætter sig også i papiret så du undgår at inhalere det. Nogle mener også at noget af thc'en sætter sig i papiret, men ikke nok til at man kan mærke forskel på virkningen.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er en god idé at tage hele hovedet i ét, og suge kammeret hurtigt. ellers er det i hvert fald min erfaring at røgen bliver nærmest sur og smager ekstremt dårligt. Jeg ved ikke hvor hæfige dine lunger er, men elelrs kan du jo bare stoppe nogle små hoveder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dunlop skrev:
Det er en god idé at tage hele hovedet i ét, og suge kammeret hurtigt. ellers er det i hvert fald min erfaring at røgen bliver nærmest sur og smager ekstremt dårligt. Jeg ved ikke hvor hæfige dine lunger er, men elelrs kan du jo bare stoppe nogle små hoveder.

Hvis du bare tænder op og suger hårdt fra starten af, ryger der mere igennem røret og ned i vandet, end der når at forbrænder. Derfor suger man langtsom i starten også hårdt til sidst.

Medlem
Brugeravatar

hvad er der nu i vejen med at være et bonghoved i forhold til en kæderygene jointryger? syns tit man er stemplet som en "andenrangs" ryger bare fordi man ryger bong...det er SÅ belastene. Det er nærmest som om der blir set ned på os?! altså hvis vi vil fucke vores lunger op så lad dog os om det, men lad vær med at se ned på os fordi vi ryger vores hash på en anden måde end joint...sry for det sure opstød men har haft en ret smertefuld og halv dårlig dag ;)

Medlem

DrGreenThump:

Der er forskel på hvordan man ryger. Bong, joints w/e.

Joints kan kæderyges. Bong kan også kæderyges.
Bong kan misbruges, så ledes joints.

Jeg ville bare pointere at han skal passe på. Fordi bong ændre en tolerance til MAX bare på et par dages bong. Det sker ikke helt på samme måde med joints. Jeg har selv den holdning, jeg ryger bong i sjældne tilfælde, hvis nu en kammerat har fået købt sig en flot ny bong, så tar jeg da gerne et hovede eller to.

Ellers synes jeg det er direkte klamt og ulækkert, at ryge bong hver dag. Side og slamme på bongen, føj det kunne jeg aldrig finde på. Jeg har bare erfaret at (næsten) alle jeg kender der begyndt at suge bong i stedet for joints, sender sin tolerance op på max og de ender ofte med at ikke fortage sig andet en at bong slamme! Du skal ikke fortælle mig at joints forhøjer din tolerance ligeså meget som bong. Du kommer til at savne suset og den hurtige røg der blir blæst ned i dine lunger, tro mig. Du vil ikke kunne blive skæv af joints og skal bare have mere og mere. Du får at se om og når tiden er inde går det op for dig.

Det er blot mine egne erfaringer og u anset hvad du siger så mener jeg bestemt bong er noget værre skidt at ligge sig ud med. Desuden finder jeg det mere stilet (ikke for at være sej haha), hyggeligt, socialt og en hvis normalisering i forhold til en bong. Synes tit jeg får den der fornemmelse at hvis der går for meget bong i det, så er det så usselt og junkie agtigt. Bare min holdning! - Husk nu! Jeg har hverken sagt at du/i/ eller nogen som helst, ender sådan og ej heller at du/i/ eller nogen som helst er junkier, usle eller lign!

Altså, hvis du ryger har du også råd til det. Så hvorfor spare? Dog kan jeg se fordelen ved at ryge rene cannabis produkter på piper el. små "bonger". Det er rent og sundt. Sundere end en joint med tobak i, ja. Men så kunne man jo blive ved, man kunne jo også bare undlade tobakken og fylde rent cannabis i :) Go ryger folkens

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De perioder hvor jeg røg bong/tjubang hver dag, blev jeg mere skæv af at ryge joint. For hver hiv du tager af en joint, holder du røgen nede i 3-5 sekunder. Det virker, trust me.

Moderator
Brugeravatar

@Kristian12
Jeg har nok nogenlunde samme forbrug af bong som dig, da jeg heller ikke er vild med at ryge bong. Jeg synes ikke man kan som du siger, sige at bong fører til misbrug pga. sindssyg tollerence-opbygning. Indtager man samme mængde cannaboid-fyldt røg, så stiger ens tollerence altså det samme. Så er det imo. bare et spørgsmål om at dine kammerater må hanke lidt op i dem selv, og tænke over deres forbrug. Alt med måde. :)

Medlem
Brugeravatar

På det område blir vi nok ikke enige Kristian...slet ik. Jeg kender sku mange der ryger MEGET mere fed end mig og de rør aldrig en bong. Det kommer sku også an på hvad du selv gør det til, sider du med en klam lille beskidt flaske bong, ja så vil jeg give dig ret i det er klamt og ulækkert, men sider du med en pinlig ren fed bong på bordet går bumse effekten altså af. Jeg tror du er en af dem der opvokset i en ryger kreds hvor ( bare et forsigtig gæt ) hvor man altid har set ned på bong som en måde at ryge sit hash på. Det er ærgeligt da det er min opfattelse at du kan komme lige så langt ud i dit hash forbrug med joints som du kan med bong. Jeg kender nok over 20 mennesker der aldrig ryger bong, og ser du på dem og mig ryger de for det første MEGET mere hash end jeg gør og for det andet har jeg et arbejde jeg passer selvom jeg ryger bong hver dag fra morgenstunden ( det er mere end hva men kan sige om mange af mine jontrullene homies )...så kom nu ind i kampen og drop din gammeldags forestilling om en sterotyp bongryger...Jeg tror ikke jeg skriver mere i den her tråd, kan mærke på mig selv jeg blir stødt og sur indvendig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
På det område blir vi nok ikke enige Kristian...slet ik. Jeg kender sku mange der ryger MEGET mere fed end mig og de rør aldrig en bong. Det kommer sku også an på hvad du selv gør det til, sider du med en klam lille beskidt flaske bong, ja så vil jeg give dig ret i det er klamt og ulækkert, men sider du med en pinlig ren fed bong på bordet går bumse effekten altså af. Jeg tror du er en af dem der opvokset i en ryger kreds hvor ( bare et forsigtig gæt ) hvor man altid har set ned på bong som en måde at ryge sit hash på. Det er ærgeligt da det er min opfattelse at du kan komme lige så langt ud i dit hash forbrug med joints som du kan med bong. Jeg kender nok over 20 mennesker der aldrig ryger bong, og ser du på dem og mig ryger de for det første MEGET mere hash end jeg gør og for det andet har jeg et arbejde jeg passer selvom jeg ryger bong hver dag fra morgenstunden ( det er mere end hva men kan sige om mange af mine jontrullene homies )...så kom nu ind i kampen og drop din gammeldags forestilling om en sterotyp bongryger...Jeg tror ikke jeg skriver mere i den her tråd, kan mærke på mig selv jeg blir stødt og sur indvendig...

:gud:

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Nu prøver jeg lidt forsigitgt og uden fordomme at og komme med mit bud på hvorfor bong ikke altid er så acceptere i vise kredse, det skal lige siges at jeg er hverken for eller imod bong, for min skyld må folk "fixe" som de lyster og jeg ryger slv på hvad der nu er. Men jeg tro at det med at nogen ser ned på folk der ryger bong kan have noget at gøre med at det er sådan der oftes ryges i fængslerne...

Medlem
Brugeravatar

Min egen fordom/aversion mod bong, stammer fra mine helt unge dage (jeg er en gammel mand i forhold til mange herinde, tror jeg). Dengang røg jeg ALT for meget tjald (aka en håndfuld gram dagligt), og ligeså gjorde alle jeg hang ud med. De fleste røg sur flaskebong der først blev rengjort når vandet var tyk som øllebrød, og der ikke kunne komme luft gennem slangen mere. De enkelte der havde akryl- eller måske endda glasbonger, var ikke flittigere med rengøringen - finere men nøjagtigt ligeså klamme bonger. Det VAR sgu både grimt, klamt og narkomanagtigt, og fordi det er den slags bongerfaringer JEG har i tasken, er det den slags associationer jeg får, når jeg tænker bongrygning.

Dette betyder dog ikke at jeg ikke kan se det på en anden måde, og i virkeligheden vile jeg jo VILDT gerne prøve at ryge noget lækkert på en seriøs high-end bong. Jeg ville sikkert være ret vild med det, men ville samtidigt sikkert også DESVÆRRE føle mig tilbage i en tid, som jeg ikke ønsker at komme tilbage til.

Medlem

BisMann:
Når du suger i en bong, blir røgen blæst lige ned i lungerne rigtig hurtigt. Det er den bong følelse de fleste bonghoveder savner. Og derved kan det ikke blive tilfredsstillet af jointen pga. det hele kommer langsommere end i bong. Kraftig rygning af bong i lad os sige et længere dagligt forbrug, leger mere med din psyke. Du skal ikke komme og sige mig, at hvis du bong slammer 10 hoveder om dagen, gør dig mere kvik og sundere sind, end 4 - 6 joints pr. dag? Det rammer da en pladask og du røre dig ikke ud af sofaen de næste 2 timer; hov jeg skal da lige have et hovede mere. Også du tilbage.

DrGreenThump:
Jeg synes ikke det dur med bong i længden! Det er klamt. Du skal absolut ikke føle dig stødt på nogen som helst måder. Jeg har hverken snakket grimt, eller sagt hvad du er, eller stødt dig på nogen måder. Jeg synes bare det er klamt. Godt vi har ytringsfrihed jo :) Hvis du virkelig mener at det er bare fjong med bong, ja så klø på! Nu har du fået min warning.

Brown:

I det her tilfælde har det slet ikke noget med fængslerne at gøre. Bong er bare ikke toleret, eller det er det bare til en hvis grænse i min omgangs kreds. Vi ryger joints.

I min yngre dage kendte jeg mange mennesker. Alt for mange, og nogen gange nogen rigtige hårde typer. Det er dog fortid nu. Jeg har selv set med mine egne øjne, at "de" her folk direkte ville klappe dig en ordenlig en og sige du var en fucking junkie hvis du sad med en bong.

Dog ikke de holdning jeg har. Jeg er freeminded, dog til en hvis grænse. Go ryger folkens :)

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Kristian12 skrev:
Brown:

I det her tilfælde har det slet ikke noget med fængslerne at gøre. Bong er bare ikke toleret, eller det er det bare til en hvis grænse i min omgangs kreds. Vi ryger joints.

I min yngre dage kendte jeg mange mennesker. Alt for mange, og nogen gange nogen rigtige hårde typer. Det er dog fortid nu. Jeg har selv set med mine egne øjne, at "de" her folk direkte ville klappe dig en ordenlig en og sige du var en fucking junkie hvis du sad med en bong.

Undskyld hvis jeg misforstår dig...
Hvad mener du med at bong er bare ikke toleret, eller det er det bare til en hvis grænse...
Er det ikke en selv modsigelse?

Hvorfor skulle jeg klappes en, fordi jeg kommer med et bud på hvorfor jeg tro at der er nogen der ser ned på bong rygere?

Grunden til jeg mener at det har noget at gøre med at det ofte er den måde der ryges på i fængsler, er at de folk der bliver nødtil at ryge i fængslet ofte er junkier og narkomaner...

Medlem

Brown skrev:
Kristian12 skrev:
Brown:

Undskyld hvis jeg misforstår dig...
Hvad mener du med at bong er bare ikke toleret, eller det er det bare til en hvis grænse...
Er det ikke en selv modsigelse?

Hvorfor skulle jeg klappes en, fordi jeg kommer med et bud på hvorfor jeg tro at der er nogen der ser ned på bong rygere?

Grunden til jeg mener at det har noget at gøre med at det ofte er den måde der ryges på i fængsler, er at de folk der bliver nødtil at ryge i fængslet ofte er junkier og narkomaner...

Undskyld, det var heller ikke ment at den skulle være direkte til dig eller nogen andre, det var blot en lille historie. Havde da også lavet et mellem rum men... kan godt se det nu. Ingen skal klappes en, hvad mener du.

Så lad mig omformulere det. Bong er tolereret til en hvis grænse. Nu gider jeg ikke det her mere :) :peace:

Junior medlem

Slap af jeg lavet den ik for i skulle skændes :D
jeg er bare ''forelsket'' i den måde med at røgen forsvinder sygt hurtigt :D og jeg kan os god lide det stoned trip man får.. jeg har røget meget, den sidste styk tid, men da jeg er ret lille af bygning skal der ik så meget til ved en joint :D så der spare jeg men problemet er at når vi har en rigtig rigtig god røg og fyre den af på en joint sys jeg bare ik jeg bliver skæv nok, hvor de gange jeg har slammet lidt på en bong har jeg sys det var meget bedere. jeg elsker joint, men vil dog os gerne prøve bong lidt :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]