Nu har jeg efterhånden spist HBW frø mange gange. Jeg har flere gange følt ubehag i maven, men dog aldrig brækket mig af dem. Jeg har altid fjernet skallerne omhyggeligt, også den del af dem der evt. sidder godt fast som et lag maling efter man har fjernet den sprødeste del af dem. Jeg har spist så mange som 9 1. klasses frø (de varierer i potens), uden egentlige mavekvaler, og jeg er efterhånden kommet frem til (bla. også med lidt hjælp her fra forummet) at den bedste måde er således:
1. Fjerne skallerne helt, dvs først kan du pille dem af med dine fingre, og derefter kan du enten bruge en skarp lille kniv til at få det sidste af, eller du kan gnide dem i saltvand, jeg plejer selv at bruge en kniv.
2. Du hakker frøene op i små stykker, pas på i starten, de er meget hårde og kan nemt smutte og ryge ad helvedes til

..
3. Du lægger frøene i en skål med rensebenzin (kan købes i f.eks. matas eller lign for næsten ingenting) i 1-3 timer (1 time er i virkeligheden tilstrækkeligt, efter min oplevelse)
4. du hælder rensebenzinen fra (ikke i afløbet, men spørg mig ikke om hvor ellers) og lægger de hakkede frø på en avis.
5. På avisen lader du dem ligge og fordampe i 24 timer. Selvom man ikke længere kan lugte rensebenzinen efter 1 times tid, er det godt at være på den sikre side, benzin kan give lungeskader osv.
6. Hæld de hakkede frø op i et glas/fad/en skål/whatever - vand og lad dem trække i mindst en time. Jo længere tid jo bedre, men selvfølgelig skal det ikke begynde at rådne. Lad os evt. sige at 24 timer er grænsen. Planen herfra er så at du drikker vandet, men smider frøene væk. Selv efter bare 3 kvarter - 1 time er det meste af indholdet i frøene sivet ud i vandet. Efter 1 times tid vil du begynde at kunne mærke effekten, som ofte er lidt hård i starten - du bliver evt. helt dvask i kroppen, og skal måske ligge ned. Ca. 2 timer efter indtagelse plejer trippet at sætte ind, eller det er hvad jeg oplever personligt.
Nogle foreslår at man kan Lave en ekstraktion med Isopropylalkohol. Dette er sikkert også udemærket, men generelt har jeg hørt at trippet ikke bliver helt lige så psykedelisk hvis man gør det. Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige. Sidst jeg indtog frøene, havde selv tænkt mig at gøre det - jeg havde remedierne men droppede det alligevel. Hvis du alligevel vil lave en ekstraktion så gør det på følgende måde:
Gennemgå trin 1-6 og slut så af med at lægge de hakkede frø i Isopropylalkohol i stedet for vand, og smid det i køleskabet. Her skal de så ligge i minimum en uge, så vidt jeg husker. Herefter skal du tage væsken ud af køleskabet, fjerne de hakkede frø (frø-resterne) og lade Isopropylalkoholen dampe af så du ender med lidt snask eller evt. fugtigt pulver. Jeg synes det fungerer fint uden ekstraktion, men her er begge muligheder ihvertfald.