Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da jeg har købt nogle Hawaiian Baby Woodrose Seeds har jeg læst lidt op på dem, bl.a. i Psychedelias leksikon og blev lidt forvirret da jeg fandt følgende citat:

Citat:
Man taler om at frøene fra denne plante indeholder den såkaldte S9 "stryknin" effekt, nogle grimme kemiske stoffer som findes i skallen på frøene. Disse kan man fjerne ved at lave en ekstraktion af alkaloiderne ved simpel metode

Jeg har så læst om stryknin og der står følgende:

Citat:
Stryknin er en af de kraftigste stimulanter af nervesystemet, fordi stoffet blokerer glycin-receptoren, som er en klorid-kanal centralnervesystemet (rygmarv og hjerne). Derved nedsættes de hæmmende nerveimpulser i rygmarven, så grænsen for stimulering af kroppens store muskler nedsættes. Kroppens muskler går derfor i krampe selv efter minimal stimulering (lyd, lys, berøring). Da musklerne på kroppens bagside er stærkest, står den forgiftede bogstaveligt talt med kroppen i en bue, hvilende på hæle og hoved. Ansigtsmusklerne trækker sig sammen i et djævelsk grin (risus sardonicus). Døden indtræffer efter 1-20 timer, fordi åndedrætsmusklerne går i krampe, så det bliver umuligt at trække vejret. Man behandler blandt andet forgiftning med diazepam, der modvirker kramper. (LD50) på 1 mg/kg.

Det jeg vil spørge om er, skal man lave en ekstraktion for at komme af med stryknin effekten, eller kan man sagtens bare lave en kop te ud af dem og ikke frygte noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dvs. du aldrig har prøvet LSA før?

Men nej, man kan godt lave en kop the med dem i. Forvent dog evt. opkast og mavekramper.
Brug groft salt eller sandpapir til at gnide skallerne af - evt. også en skarp kniv som hjælp. Slib overfladen grundigt, så kommer du af med det værste. Og så enten tygge dem til smadder eller pulverisere dem og smide i din drik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Sørg for guds skyld for at få skrabet skallen ordenligt ren da det er utrolig dårlig karma at knække sig under trippet. IMO bliver brækturen værre og værre for hver gang man tripper LSA uden ekstrakt. En hobbykniv eller skarp køkkenkniv kan gøre tricket for dig. Og vær speciel opmærksom på at hvis du skal op på en højere dose at det bliver rigtig vigtigt at få ALT skralden af da det bliver en meget ubehagelig bræktur, og trælse mavesmerter lang tid inden du skal brække dig. Men trippet er rigtig godt, bare tag tid til at gøre det ordenligt ;)

Junior medlem

Det er de fedeste små frø..bare ikke spis for mange..jeg piller nomalt bare skalden a med fingerne og brænder dem med en lighter i ca 5-10 pr stk..også syntes jeg ellers de virker perfekt..

Medlem

Lav ekstrakt, tror du vil få et bedre trip :)

Og det er jo ikke så svært igen :)

Junior medlem
Brugeravatar

du skulle efter sigende også kunne fjerne skallerne, som beskrevet af de andre og så lægge dem i blød i vand i 24 timer. så smide frøene ud (eller spis dem, hvis du har lyst) og drik vandet :-) Vandet skulle trække de stoffer i hbw frem, som du gerne vil have fat i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
acidaz skrev:
du skulle efter sigende også kunne fjerne skallerne, som beskrevet af de andre og så lægge dem i blød i vand i 24 timer. så smide frøene ud (eller spis dem, hvis du har lyst) og drik vandet :-) Vandet skulle trække de stoffer i hbw frem, som du gerne vil have fat i.

Uden lige at have en tråd eller kilde på hånden, så mener jeg at det har været på tale før. Om så vidt jeg husker var det ikke en god idé, at ligge dem i blød i vand - og så drikke vandet. Tror der går en del LSA til spilde på den måde .. Pil skallerne ordentlig, vær omhyggelig. Brug lidt tid på det! Eller lav ekstrakt - Længere er den ikke! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Nu har jeg efterhånden spist HBW frø mange gange. Jeg har flere gange følt ubehag i maven, men dog aldrig brækket mig af dem. Jeg har altid fjernet skallerne omhyggeligt, også den del af dem der evt. sidder godt fast som et lag maling efter man har fjernet den sprødeste del af dem. Jeg har spist så mange som 9 1. klasses frø (de varierer i potens), uden egentlige mavekvaler, og jeg er efterhånden kommet frem til (bla. også med lidt hjælp her fra forummet) at den bedste måde er således:

1. Fjerne skallerne helt, dvs først kan du pille dem af med dine fingre, og derefter kan du enten bruge en skarp lille kniv til at få det sidste af, eller du kan gnide dem i saltvand, jeg plejer selv at bruge en kniv.

2. Du hakker frøene op i små stykker, pas på i starten, de er meget hårde og kan nemt smutte og ryge ad helvedes til :)..

3. Du lægger frøene i en skål med rensebenzin (kan købes i f.eks. matas eller lign for næsten ingenting) i 1-3 timer (1 time er i virkeligheden tilstrækkeligt, efter min oplevelse)

4. du hælder rensebenzinen fra (ikke i afløbet, men spørg mig ikke om hvor ellers) og lægger de hakkede frø på en avis.

5. På avisen lader du dem ligge og fordampe i 24 timer. Selvom man ikke længere kan lugte rensebenzinen efter 1 times tid, er det godt at være på den sikre side, benzin kan give lungeskader osv.

6. Hæld de hakkede frø op i et glas/fad/en skål/whatever - vand og lad dem trække i mindst en time. Jo længere tid jo bedre, men selvfølgelig skal det ikke begynde at rådne. Lad os evt. sige at 24 timer er grænsen. Planen herfra er så at du drikker vandet, men smider frøene væk. Selv efter bare 3 kvarter - 1 time er det meste af indholdet i frøene sivet ud i vandet. Efter 1 times tid vil du begynde at kunne mærke effekten, som ofte er lidt hård i starten - du bliver evt. helt dvask i kroppen, og skal måske ligge ned. Ca. 2 timer efter indtagelse plejer trippet at sætte ind, eller det er hvad jeg oplever personligt.

Nogle foreslår at man kan Lave en ekstraktion med Isopropylalkohol. Dette er sikkert også udemærket, men generelt har jeg hørt at trippet ikke bliver helt lige så psykedelisk hvis man gør det. Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige. Sidst jeg indtog frøene, havde selv tænkt mig at gøre det - jeg havde remedierne men droppede det alligevel. Hvis du alligevel vil lave en ekstraktion så gør det på følgende måde:

Gennemgå trin 1-6 og slut så af med at lægge de hakkede frø i Isopropylalkohol i stedet for vand, og smid det i køleskabet. Her skal de så ligge i minimum en uge, så vidt jeg husker. Herefter skal du tage væsken ud af køleskabet, fjerne de hakkede frø (frø-resterne) og lade Isopropylalkoholen dampe af så du ender med lidt snask eller evt. fugtigt pulver. Jeg synes det fungerer fint uden ekstraktion, men her er begge muligheder ihvertfald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tak Hardts, det prøver jeg næste gang!

Men er der ikke nogle kemiske affaldsbeholdere nogle offentlige steder? Apotek? Genbrugsplads?

Hvad skal man ellers gøre med rensebenzinen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Selv tak, ja jeg ved det sku ikke helt. Jeg plejer bare at hælde det i afløbet og kigge den anden vej med dårlig samvittighed; evt. bruge så lidt som muligt i den forbindelse. Alternativt kan du sætte det udenfor til at fordampe, hvis altså ikke du som mig - bor på 5. sal.....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
AFAIK, vand-delen af ekstraktionen skal helst foregå i meget koldt vand, så brugen af et køleskab er sandsynligvis at foretrække. Udover dette er det også en god idé at bruge en smule bomuld og kaffefilter til at filtrere vandet fra frøresterne (ikke kun kaffefilter).

Dette er fra DMT-Nexus:

69ron skrev:
Grind a few doses of the seeds to a fine powder. Mix them into 1 cup of ice cold water (not water from the faucet, it must be ice code to start with) and let it sit in the refrigerator overnight. DO NOT ADD ACID OF ANY KIND. The next day, while ice cold, filter it through a cotton ball placed in a funnel (ABSOLUTELY DO NOT PRESS ANY WATER OUT OF THE COTTON AFTER DONE), and then filter through a coffee filter. Then drink (or use it to make LSH).

That method makes A BIG DIFFERENCE. Most people don’t like HBWR because they don’t perform a proper extraction on them.

If you use warm water or room temperature water, oils will come out of the ground seeds which are said to make you feel really sick.

Idéen med at bruge bomuld, er at det bedre fanger olierne.

69ron skrev:
The cotton ball has a ton of fibers present to grab onto the oils. It’s think so the oils have a lot further to go to get through the cotton, and so most of it gets stuck to the cotton rather than passing through it, even the slightly water soluble oils tend to prefer sticking to the cotton than passing through it. The cotton acts sort of like a mini chromatography column catching a lot of stuff that is not so water soluble, while a coffee filter just filters out solids. At the end of filtration, DO NOT SQUEEZE THE COTTON BALL, just discard it.

Senest rettet af Bærnelin 20 dec 2009 16:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hardts, efter frøne er tørre kan man så smide dem i en zip-bag til senere anvendelse?

Junior medlem

hejsa :mrgreen:

har et spørgsmål, kan man bruge frøene til at så en ny plante? og hvis ja hvordan griber man det lige an?
på forhånd tak :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
MoneyMakers
Opret dit eget topic :offtopic:

Cannabis entusiast

Junior medlem

okay, beklager er ny herinde ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Helt i orden.. Velkommen til ;) Sorry for OT!

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]