Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I min egen verden
Ok jeg har lige en oplevelse som jeg stadig undrer mig over. Så i får lige historien her.

Min veninde og jeg besluttede os for en måneds tid siden at vi ville lave hash kager og smutte i byen efter indtagelsen.. Ingen af os havde rigtig spist det før, jeg har altid bare røget det.
Men altså vi var begge lidt dumme i låget den aften og havde det lidt for fucked, så vi smeltede bare hele klumpen (jeg ved desværre ikke hvor mange gram det var, men der var for 100 kr) og puttede det i dejen. Da det var bagt færdigt spiste vi en smule, men mærkede ikke rigtig noget (vi var meget utålmodige) så vi kørte ca 3/4 af kagen ned inden for 5 minutter.
Derefter bliver det hele fucked. Det starter med mig (jeg havde det også værst) først fik jeg bare et hysterisk grineflip som efterfølgende slår over i angst. Panikker fuldstændig og går fra køkken og stue en million gange, mens jeg siger til min veninde at jeg har det underligt (hvor pudsigt... )
Jeg får det derefter bare underligere og underligere. Som sagt havde jeg ikke prøvet det før, og stoffer er ikke rigtig noget jeg har rørt så meget af. Jeg mister hele virkelighedsfornemmelsen, hallucinere og er paranoid af værste grad. Jeg kan ikke fokusere på andet end jeg tror at jeg dør og at jeg er blevet sindssyg. Har en følelse af at alt hvad jeg og min veninde siger bliver gentaget, som at jeg er fanget i en film der bliver spolet frem og tilbage. Jeg render rundt og rører ved alting, roder hendes bøger ud af reolen, for at tro på at jeg overhovedet lever. Det ender til sidst med at jeg lægger mig tudende i hendes seng og skriger at hun skal ringe til en ambulance.
Får det ikke just bedre, og lægger mig ned på gulvet for at dø (jeg var 110 % sikker på at jeg skulle det) og falder i en underlig søvn. Ambulance mændene kommer så og jeg kan sagtens hører dem og høre at de siger mit navn, men kan overhovedet ikke vågne. Efter et stykke tid lykkes det så og jeg har en smule mere realitets sans end før jeg "lagde mig til at dø" (haha.. det er altså lidt komisk når jeg ser tilbage på det)
Nå men de får lokket os ned i ambulancen (jeg ville ikke gå længere end til opgangen, troede ambulance manden ville voldtage mig) Og min veninde bliver ved med at spørge hvor publikum er og hvorfor de filmer os (hehe)

Nå, vi sover på hospitalet i 12 timer og bliver derefter smidt ud. Tager på fisketovet, riiiimelig skæve stadig, men dog med god realitets sans. De følgende dage var vi begge to stadig påvirket, men ellers gik det så bare væk af sig selv.

Mit spørgsmål er lidt.. HVAD skete der?! ingen fortalte os noget på hospitalet, ambulancemændene grinede af os (til trods for at jeg tudede lige da de havde vækket mig, fordi jeg jo troede jeg var død og var så lettet over at det ikke var tilfældet) Jeg er udmærket klart over den angst man kan få af hash, jeg har taget efedrin i halvandet år som også har givet mig mange interessante angst oplevelser, men det her var vitterligt stadiet over angst.

Vi har snakkede det igennem med hinanden og grint rigtig meget af det (min veninde rente rundt til folk på hospitalet fordi hun ville vide hvor publikum var henne og hvorfor tv3 filmede os. Og det eneste jeg snakkede om var at jeg ikke ville kunne score mere fordi jeg nu var blevet dum i hovedet) Men jeg forstår ikke hvad der skete med mig.. Det er klart den mest surrealistiske oplevelse jeg nogensinde har haft, specielt følelsen af at havde affundet sig med døden. Da jeg lagde mig på gulvet, nåede jeg helt at acceptere at det var slut med mit liv. Kan huske jeg græd i min søvn lignende tilstand over at jeg ikke fik sagt farvel til min familie og alle de ting jeg ikke fik oplevet. Meget meget langt ude oplevelse...

Håber på nogle interessante forklaringer eller evt. nogle der har haft lignende oplevelser? ikke nødvendigvis ved indtagelse af hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder til at have været et meget slemt bad trip. Grunden til at i oplevede det så voldsomt var nok at i ikke havde sat jer ind i hvordan hash virker oralt. I har højst sandsynligt også overdoseret voldsomt da i ikke havde tålmodighed nok til at vente til virkning fra den første dosis. Men udover en grum oplevelse skal i nok klare den. Det er heldigvis ikke farligt fysisk, men jeg ønsker jer held og lykke med at komme jer over jeres oplevelse. Man må aldrig undervudere urten, den kan især ved oral indtagelse snyde meget groft!

Junior medlem
Brugeravatar

Ja bad trip er også det vi er kommet frem til.
Vi er skam begge kommet over det, ryger også stadig hash, er helt klart over at det hele kun foregik oven i mit eget hovede. :)
Jeg er lidt mere interesseret i bare at forstå bedre hvad der sådan set skete. Kan jeg havde været psykotisk? eller bare et virkelig virkelig bad trip.
I ambulancen og på hospitalet havde jeg det fint (dvs. jeg så ikke ting der ikke var der, film fornemmelsen var væk, og jeg var ikke bange for at dø) Der var vi bare mega mega skæve og trippet. Hvilket er enormt sjovt at tænke tilbage på nu :D I ambulancen sad vi som to zombier og gloede på hinanden, hvorefter jeg peger på min veninde og spørger "har du det også underligt?" og så siger hun "ja.. har du det også underlig?" og så får bare et hysterisk grineflip begge to og fik ambulance mændene til at fælde en tåre eller to af grin også. Jeg prøvede lidt at kommunikere med med manden, men det lykkedes ikke, det eneste jeg fik ud af ham var "du har det bare lidt spacy, det går over om nogle timer"
Jeg bliver stadig flad af grin når lige jeg tænker delen efter min "død" i lejligheden :D Vi har været nogle røv irriterende tøser på hospitalet, godt jeg da får lidt ud af mine skattekroner..

Medlem
Brugeravatar

Det lyder sku som om du kom ud i noget du ikke kunne håndtere :D
jeg prøvede lignende "tilstande" + en millard andre på et højdosis LSA trip for nogle måneder siden - især den med at dø, hvor jeg senere i trippet nærmest blev genfødt efter nogle minutter/timers gråd og jammer.

iøvrigt tak for en god griner!

Junior medlem
Brugeravatar

ja ja, jeg havde en følelse af at været blevet reddet fra døden da jeg blev vækket af ham ambulancemanden. Jeg tror aldrig nogensinde jeg har været så taknemmelig i mit liv, brød konsekvent bare ud i gråd og krammede ham. Alting var SÅ autentisk, til trods for at jeg troede han var en dr1 vært til at starte med. Specielt fordi min veninde jo hele tiden snakkede om at vi blev filmet.
Aldrig om jeg frivilligt tager til Hvidovre hospital igen, jeg bliver så pinlig ved tanken om hvor latterlige vi har opført os derude :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Hvad der er sket? ...

I vidste ikke hvad I gjorde, og så er I blevet bange fordi I ikke forventede den voldsomme virkning oral indtagelse af thc normalt giver. Måske har du haft det dårligt psykisk. Måske følte du dig ikke godt tilpas der hvor du indtog kagerne. Hvem ved?

Sæt jer ind i hvad i stopper i hovedet. Sådanne historier er guf for medierne, selvom det er uskadeligt og selvforskyldt.

Bedre held næste gang!

Junior medlem
Brugeravatar

yes yes, okay.
tak ;)

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Det er klassikeren når man spiser hash... Efter 5 minutter tænker man "Det virker jo slet ikke -- jeg spiser lige det hele"..

Husk at vente mindst en time før opgradering af dosen -- ligesom svampe faktisk. Og spis hellere for lidt første gang end for meget. Det virker nemlig kraftigt og længe når man spiser det.

Pan skrev:
Kan jeg havde været psykotisk?

Psykose betyder vel egentligt bare, at hjernen i udpræget grad misopfatter virkeligheden. Så ja, det er en midlertidig psykose, men det er vel også det man går efter til en hvis grad når man indtager stoffer. Og så længe årsagen er stoffet i hjernen går det jo væk igen når man lander. Man skal dog være varsom med hvad man udsætter hjernen for, hvis man er disponeret for sygdoms-psykose (dvs tegn som f.eks. angstanfald, tvangstanker og depression over en længere periode).

Senest rettet af grifter 30 dec 2009 00:14, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

grifter skrev:
Det er klassikeren når man spiser hash... Efter 5 minutter tænker man "Det virker jo slet ikke -- jeg spiser lige det hele"..

Husk at vente mindst en time før opgradering af dosen -- ligesom svampe faktisk. Og spis hellere for lidt første gang end for meget. Det virker nemlig kraftigt og længe når man spiser det.

Det er korrekt - Jeg ville personligt anbefale at vente hele 3 timer før man redoserer. Ihvertfald de første par gange.

! Husk at det virker bedre og hurtigere hvis man har tom mave !

Medlem

Arthur Spooner skrev:
grifter skrev:

Det er korrekt - Jeg ville personligt anbefale at vente hele 3 timer før man redoserer. Ihvertfald de første par gange.

! Husk at det virker bedre og hurtigere hvis man har tom mave ![/quote]

Måske virker det bedre på dig på tom mave, men jeg bryder mig generelt slet ikke om at indtage cannabis medmindre jeg har spist og drukket forholdsvist ordenligt.
Skal i hvert fald ikke være sulten og have lavt blodsukker inden!

Det virker sikkert hurtigere på tom mave, men jeg mener ikke det virker "bedre", tværtimod!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Min krop kan slet ikke klare at sulte også ryge/indtage cannabis. Jeg bliver meget sløv og dårligt - Need sugar ! Så jeg tror det er meget individuelt.

Junior medlem

Har en del venner der har prøvet det samme, der er ikke just sjovt at være vidne til :(
De har altid haft mig som deres trip sitter og beroligende kramme bamse om det var cannabis svampe og hva pokker de nu ellers har prøvet.
Sys det nok er en go ide at have en til at "passe på dig" de første gange man prøver noget nyt :)

Du skal bare altid huske du kan ikke blive forgiftet at at spise cannabis og at det kun er midlertidigt(selvom det virker som en uendelighed.) derfor er det godt at have en telefon eller et ur at kigge på eller det er i hvertfald mine erfaringer har kun ædt cannabis og heldigvis aldrig fået nøjern på :D... Husk på historien om haren og skildpaden det er ik altid den hurtigste der vinder :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
For at en dødelig forgiftning skulle kunne opstå igennem en OD af hash, skal man (ifølge min elendige hukommelse) indtage op imod 370 gram over 15 min, hvilket i sig selv er mere eller mindre umuligt.. :hm: Men derfor kan ens hjerne sagtens bilde en ind at man skal dø en noget så pinefuld død.. Uden problemer... En OD af hash er aldrig behageligt, og især ikke når det er indtaget oralt... Derfor at man skal holde styr på doseringerne for ellers kommer den grumme THC og tager én noget så groft bagi... :peace:

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]