Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Hvor meget tjald ryger du om ugen?
Afstemning sluttede 04 jan 2010 23:13
under et gram om ugen 24%  24%  [ 26 ]
1-2 gram om ugen 17%  17%  [ 18 ]
2-3 gram om ugen 11%  11%  [ 12 ]
3-4 gram om ugen 10%  10%  [ 11 ]
4-5 gram om ugen 6%  6%  [ 6 ]
5-6 gram om ugen 5%  5%  [ 5 ]
6-7 gram om ugen 4%  4%  [ 4 ]
7-8 gram om ugen 4%  4%  [ 4 ]
8-9 gram om ugen 6%  6%  [ 7 ]
over 9 gram om ugen 15%  15%  [ 16 ]
Afgivne stemmer : 109
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
hvornår ryger man for meget hash?
Jeg flytter snart i lejlighed, og er bange for jeg kommer til at ryge for meget. det der med at have en klumb liggende, så kan man ikke lade være med tage den og ryge.

hvis vi nu siger jeg ryger en joint om dagen med 0,5 gram semi hash i... og ca. tre af sådanne joints om dagen i weekenderne. synes selv det meget... er det, det?
eller hvornår ryger man meget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Jeg ryger for meget hash... suk.. igen igen igen.. er oppe på et par gram om dagen hvis jeg kan komme til det ...
Men når man er i pengemangel er jeg nede på 1 om dagen..
Skal dog trappe ned igen.. det blir jeg nød til .. og så stoppe helt..
Det har jeg gjort før så jeg ved det kan lade sig gør igen- det sværeste er sku ikke at falde i igen..

Jeg tror ikke rigtig at andre kan fortælle dig hvornår du ryger for meget- det er op til dig selv -
Altså - jeg ved at jeg ryger for meget når jeg er ved at blive lidt " gak " i låget.. det er jeg fek.s nu :)

Når man skifter personlighed, får svedture uden hashen, blir depri og angst osv... der syndes jeg at jeg ryger for meget ;)
og når jeg fek.s for problemer med normale ting i daglidagen... ting jeg normalt er god til..
Nogle dage ser jeg ikke engang hvad jeg skriver når jeg skriver, og laver 200 stavefejl, og igen ... der har jeg nok røget for meget hash

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Efter min mening er det helt op til dig selv at mærke, hvornår du er for langt ude, det er nemlig ikke altid at folk siger det til dig.
Jeg synes man ryger for meget, når man ikke kan passe sine daglige pligter, har pengeproblemer som følge af rygningen, og vigtigst af alt; når man ikke kan holde sine sociale relationer ved lige.
Det vigtigste for mig er, at man ikke føler sig som en misbruger. Her er lidt om mine tanker om den efterhånden gamle misbruger/bruger-debat, som du kan læse hvis du gider, ellers kan du bare hoppe ned til sidste afsnit af posten.

Da jeg flyttede for mig selv og begyndte at ryge sådan lidt på daglig basis, havde jeg de samme tanker som dig. "Fuck, det er mandag og jeg er ved at tænde en joint!? Og klokken er kun 14.00? Og jeg er i Fakta!?". Ja ok, den med Fakta er måske overdrivelse, men du ved vel, hvad jeg mener? :-)
Efter at have røget næsten hver eneste dag i et par måneder, gjorde jeg status. Hvad går som det skal, hvad går dårligt? Jeg måtte konstatere, at alt gik præcis som det skulle. Jeg havde det rart med mit liv, mine venner og jeg havde det stadig pisse sjovt, og både mit job og mit studie gik som det skulle. Tilmed var jeg meget mere rolig end jeg plejede at være. Det skal så også siges, at jeg ikke ryger mere end MAKS et gram om dagen hvis jeg ryger hash.
Noget der har været rigtig fedt for mig er, at jeg ikke længere gider lægge skjul på at jeg ryger. Hvis folk spørger. Hvis de spørger, så får de et ærligt svar. Der er sgu ingen der skal fortælle mig, at jeg ikke bør ryge cannabis, uden at kunne give mig en helt konkret og personlig grund! Det har været med til at fjerne den der tabuagtige misbrugsfornemmelse, jeg havde i starten. Det gør, at jeg nu (og det sidste lange stykke tid) overhovedet ikke føler mig som en misbruger, men som en helt almindelig fyr, som tilfældigvis er tosset med cannabis. Sikke en sludder for en sladder.

For at svare direkte på dit spørgsmål: Det kan man desværre ikke sige.
Jeg vil vædde med, at Sundhedsstyrelsen mener, at man er hashmisbruger, hvis man ryger på daglig basis, måske endda bare på weekendbasis, men dosis, som du forespørger, tror jeg ikke man kan sige noget om. Der er fyre i min omgangskreds, som ryger 2 eller flere gram om dagen, og som er pisse gode til deres daglige aktiviteter, men hvis jeg selv gjorde det, ville jeg nok ikke være så meget værd. Tolerance er så forskellig fra person til person, at det ikke er til at komme med et helt konkret svar på dit spørgsmål. Føl dig frem, jeg synes ikke dosis er noget du skal gå synderligt meget på i (Cannabis er i øvrigt det eneste stof jeg har den indstilling til!!!).

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har stemt 7 - 8 gr da det er ca. mit forbrug om ugen. Jeg synes ikke det for meget lige nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kender kun problemet alt for godt.

Noget som har virket for mig er at kun ryge når jeg har "rigtigt" har lyst, ikke bare ryge for at nå op på det antal joints jeg har sat mig for at ryge en weekend. Lad gerne en enkelt dag være åben til noget andet end at ryge, og sæt forhåbningerne ned om hvad du skal nå at komme igennem.

Find et naturligt indtag som passer sammen med den dagligdag. Består din den kun af at ryge så ryg noget mindre og lav noget andet.

Medlem
Brugeravatar

Før min studiestart på 1. semester røg jeg mere eller mindre hver dag. Mængden var meget forskellig. Besluttede mig for at stoppe helt med hverdags røg efter min uni start, hvilket ikke rigtig blev til noget. Jeg tænkte, at jeg ikke ville kunne begge ting på samme tid. Den første måned gik det dog overaskende godt så længe jeg bare gik tidlig nok i seng! Jeg blev ved et par måneder med også at ryge på hverdage (røg ca. 5 ud af 7 dage). Det gik rigtig godt, og jeg fulgte meget med - havde også den aftale med mig selv at jeg først måtte ryge efter lektierne ;)

Senere på semesteret begyndte opgaverne så småt at dukke op. Var træt om morgen og min koncentration var ikke lige så god som den havde været pga. det ekstra pres hvilket gjorde at jeg kom for sent i seng. Jeg fandt hurtig ud af, at morgen træthed og pot ikke er en god blanding så det blev en weekends ting (fredag, lørdag og søndag). Har ingen problemer haft med at overholde dette, plus at jeg får en meget bedre ros end ved at holde en pause på 5-6 dage. Har nu besluttet mig at holde pause til jeg skal til eksamen, hvilket også går fint!

Er af helt samme opfattelse som Dagny. Mit liv gik skide godt. Masser af hyggelig stunder med vennerne, studiet gik som det skulle og passede mit arbejde godt. Har venner der aldrig ryger men som til gengæld går i byen hver weekend, der klarer det meget dårligere end mig (som om der skulle være en rigtig måde at "klare" livet på).
Citat:
Det gør, at jeg nu (og det sidste lange stykke tid) overhovedet ikke føler mig som en misbruger, men som en helt almindelig fyr, som tilfældigvis er tosset med cannabis. Sikke en sludder for en sladder.

Præcis!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min basale definition er enkelt. Det er som med en hammer. Den kan bruges til at slå søm på hovedet med, og så bliver dagens arbejde udført. Misbruger man hammeren og vil smøre leverpostejsmadder og i øvrigt svinge den tankeløst rundt i lokalet, så er det ikke så i orden

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
jaaa, det er ca 4-5 gram om ugen.
synes selv det er alt for meget, og min plan er faktisk også fra idag af at holde lidt igen. :D

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hvorfor kan man vælge at man ryger 1-2 g om ugen og samtidig vælge over 9 g om ugen....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja, den er godt nok svær hva^^

Edit: Du har 2 stemmer . det er jo ikke sikkert, at du ryger lige meget hele tiden...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i kan ryge så meget. Jeg ligger på under et gram pot om ugen, og synes alligevel jeg ryger rigelig meget i øjeblikket. Kunne ikke ryge 9 gram i løbet af en uge, om der så stod en rocker og tvang mig til at inhalere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Så er afstemming jo total ubrugelig...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er den sgu da under alle omstændigheder...

Medlem

HopIFjordeN skrev:
Det er den sgu da under alle omstændigheder...

Jeg tager hatten af for ærlighed :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Bubber skrev:
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan i kan ryge så meget. Jeg ligger på under et gram pot om ugen, og synes alligevel jeg ryger rigelig meget i øjeblikket. Kunne ikke ryge 9 gram i løbet af en uge, om der så stod en rocker og tvang mig til at inhalere.

Haha, det er sgu ikke noget problem.. ;)
Tror nu nok du skulle kunne ryge 9 gram på en uge hvis det var, så sygt er det jo heller ikke. ;)

Junior medlem

Cooker skrev:
Bubber skrev:

Haha, det er sgu ikke noget problem.. ;)
Tror nu nok du skulle kunne ryge 9 gram på en uge hvis det var, så sygt er det jo heller ikke. ;)

9 gram ice.. mmmmm.. ice

Medlem

Geografisk sted: Århus
I min omgangs kreds, om den er sund eller usund er ikke pointen. Vi ryger sagtens 4 - 6 joints hver med mindst 0.5 ryger/skunkie hver aften. Vi arbejder, har familie. Passer vores daglige pligter. Vi er veluddannede (Næsten os alle) - Der findes folk der kan fungere på sådan en måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]