Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey ville det være muligt at trække olie/NOL på en semi hash.? hvis man gør det fuldstændig til pulver og så laver et hul i toppen på en flaske og et i bunden og putter hash pulveret i, ville man så med en si kunne sortere skod plante materialet fra selve nolen???

Eller er der andre metoder at rense det på?
prøvede med sprit men det blev mega skod fordi jeg ikke ved hvordan :D

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det skulle nok kunne lade sig gøre, men sæt istedet et stykke stof om bunden af flasken, så kan gassen og den opløste nol løbe igennem, men ikke de uopløselige planterester/tilsætningsstoffer. Og husk at gøre det udenfor, pga. eksplosionsfaren.

Junior medlem

ok så jeg skal skære bunden af flasken og sætte en form for klud fast? eller et stykke stof fra en t-shirt og hashen skal bare være fuldstændig pulver?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Just præcis.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej. Må jeg have lov til at spørge om slut resultatet evt. et par billeder. Kunne være spændene og se hvor meget du kan få ud af din semi.

Medlem

hvis jeg var dig ville jeg gøre det med Isopropl alkohol som kan købes i matas det er nemmere at have med at gøre.
bare put hashen ned i et gammelt syltetøjsglas så hæld alkoholden over så det lige dækker det og så skruger du bare låget på igen og ryster i 2 min.
Så hælder du det bare igennem et kaffefilter ned i et fad og lader alkoholden fordampe evt. lav et vandbad til det.

Junior medlem

Så er projektet færdigt (og vellykket).. Tak for hjælpen folkens!

Til projektet brugte jeg cirka 1 gram semi
og for at udvinde det brugte jeg et lille syltetøjsglas med metal låg.. jeg prikkede ét hul i metal låget på cirka 3mm og proppede hashen i som jeg havde nollet ud, som var det til en normal joint (dvs. ikke pulverform men bare meget små klumper).

Så lukkede jeg låget på og fyldte syltetøjsglasset med lightergas så det dækkede 2-3 cm over hashklumperne og fjernede lightergasflasken fra hullet så overtrykket kunne løbe ud igennem hullet foroven. (Hullet til lightergas påfyldningen)

Derefter ventede jeg til det stoppede med at boble og så rystede jeg glasset sidelæns så jeg fik alt med, så skruede jeg låget af syltetøjsglasset og spændte 1 lag stof fra en normal t-shirt stramt ud over glasset og vendte det på hovedet ned over en lille hvid skål.. Skålen blev fyldt med 2 ting.. et lag brun sovs og lightergassen..

Så fordampede lightergassen i skålen og tilbage blev det brune snask lag.. der var noget gult i siden og noget brunt i bunden af skålen som jeg blandede sammen og så formede en lille klump af med min negl..

Ud af 1 gram semi fik jeg cirka 0.4 gram "bubble" hash der bobler helt vildt når det bliver varmet op. Prøvede også lige at smøre noget på enden af en smøg hvilket resulterede i en trippel portion boller i karry haha :)

Junior medlem

Hey PD fik lige lyst til også at tage lidt billeder og en video (dedikeret til dig Kristian12) haha :D

OG FØR I SER TINGENE SKAL I VIDE AT:
Hashen er skrumpet siden de sidste par billeder.. det med de cirka 0.4 gram var et skud i tågen.. tror nok ikke der er mere end 0.2/0.3 gram i alt.. Hashen er bare fyldt med luft før man ruller det til en kugle og det bliver kompakt.. sidder med en kugle mindre end en softgun-kugle nu(6mm er en softgun kugle)!!!..

http://img81.imageshack.us/g/04112009088.jpg/

Link til Billede album (inkl. boller i karry)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det vil være på en plads at komme med en lille advarsel mht. eksplosionsfaren ved brug af lightergas i glasbeholder.

Det er nok meget fornuftigt at undersøge butans (mix af butan/propan) damptryk ved en given temperatur, før man begiver sig ud i at eksperimentere med gas og glas. Så kan man herefter vurdere om det anvendte glas kan holde til et givent tryk - jeg synes sgu det er modigt at anvende det første og bedste stykke glas til butanekstraktion :D

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ellers et sjovt og måske lidt farligt forsøg. Men tak for billederne. Det skal helt sikkert prøves (Dog uden brug af glas) hehe ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Lyder nemt, og effektiv. Det må jeg prøve en dag, men som Kristian12 siger så bliver det uden glas :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]