Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: "kush" ?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: århus
hej :D

Sidst jeg var på staden købte jeg noget "kush" havde hørt at det skulle være rigtigt godt. (det ligner skunk)
det var i en stor pose hvor der stod xxx på.

Jeg synes ikke at jeg blev specielt skæv af det, men kunne det bare være kvaliteten af det jeg lige købte lige der eller er kush bare ikke det helt vilde?

jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad forskellen er på kush og skunk er, eller om det bare er navnet på en bestemt slags skunk :)?

Titel: Re: "kush" ?
Moderator
Brugeravatar

Rittig skrev:
...eller om det bare er navnet på en bestemt slags skunk :)?

Bingo :) Kush er bare én sort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kush er en sort, ligesom skunk er en sort:)

Når du siger du ikke blev specielt skæv af det, så har det nok været kvaliteten, skal du se.
De kush-sorter jeg har prøvet har alle været meget potente.

Moderator
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Kush er en sort, ligesom skunk er en sort:)

Skunk er da ikke en sort! 'Skunk #1', er en sort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

What what!

Hvis det er forkert at sige skunk er en sort, er det så ikke lige så forkert at kalde kush for en sort?
Hvis ikke, vil du så ikke være så rar at forklare mig hvorfor?
For så er der jo noget jeg har misforstået!

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Så vidt jeg ved er skunk en menneske skabt variation/udviklet "sort" fra den normal hampplante/potplante

Medlem
Brugeravatar

Skunk #1 er en sort - Den første skunk sort som blev udviklet.
Kush er også en sort, men så vidt jeg forstår så nedstammer den fra Skunk#1.
Jeg kalder alt grønt (undtagen pot) for skunk, dermed mener jeg at det ikke er en sort, men blot en betegnelse for en masse sorter.

Ret mig venligst hvis ovenstående er noget pladder ;)

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg er helt ening med dig!

Junior medlem
Brugeravatar

okay, kender i nogle forskellige kush tyber ? :D

Moderator
Brugeravatar

Ariaji skrev:
What what!

Hvis det er forkert at sige skunk er en sort, er det så ikke lige så forkert at kalde kush for en sort?
Hvis ikke, vil du så ikke være så rar at forklare mig hvorfor?
For så er der jo noget jeg har misforstået!

Shperma sagde det egentligt.

Der er generelt noget rod med definationen af skunk, men generelt er der enighed om at det en betegnelse for fremavlet pot med høj potens og megen lugt, typisk dyrket indendørs (for kontrolleret avl).
Forskellen ligger i at, alle 'kush sorter' er der krydset sorten 'Kush' ind i, men der er ikke krydset 'skunk #1' i alle skunk sorter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er lige netop noget rod når de fleste folk bruger betegnelsen skunk.
Derfor kalder jeg konsekvent kun sorter der er krydset med skunk #1, for skunk-sorter.
Eksempelvis ville jeg aldrig bruge betegnelsen skunk om et haze-kryds, eller et kush-kryds for den sags skyld.

Så det du bruger som argument for at skunk ikke er en sort, er egentlig bare en løs definition for hvad skunk er.
Og hvis det forholder sig sådan, så er jeg vel i min gode ret til at kalde skunk for en sort, ligesom I er jeres gode ret til at kalde alle de marijuanasorter som I lyster, for skunk.

Og lige for at svare dig, Rittig:
Der er to klassiske Kush-sorter jeg kan anbefale. OG Kush og Hindu Kush.
Hvis man begynder at snakke kryds, så er jeg helt tosset med Purple Kush og Bubba Kush - to kush-favoritter hos mig.
Candy Kush kan være ret lækker hvis den er dyrket af en god dyrker med masser af kærlighed.
Narkush er en af de mest hårdtslående indica jeg nogensinde har smagt. Navnet er passende.
Kushberry er også ret lækker, hvis man kan lide en let frugtig smag :)
Nogle folk fra DCF har også dyrket et Malawi Gold x Hindu Kush-kryds med stor success. Selv har jeg aldrig prøvet den, men dyrkerne taler ret godt om den.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Rittig skrev:

Cali Kush, Purple Kush, O.G Kush, Bubba Kush Billede Er du gal det ser dejligt ud :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
[/quote]
Rittig skrev:

Der kan nævnes en del' :

Hindu Kush
Super Kush
O.G Kush
XXX.O.G Kush
Purple Kush
Caveman Kush
Blackberry Kush
Cottun Candy Kush';

Og det er blot et udpluk'
Der er rigtigt mange,'
Håber det kan hjælpe,

BisMann skrev:
Rittig skrev:
...eller om det bare er navnet på en bestemt slags skunk :)?

Wikipedia - ( Kush Cannabis ) http://en.wikipedia.org/wiki/Kush_%28cannabis%29

Kush refers to a subset of strains of indica cannabis. The origins of Kush cannabis are from landrace plants mainly in Afghanistan and sometimes, Iran, Pakistan, and Northern India,
[1] with the name coming from the Hindu Kush mountain range
[2] "Hindu Kush" strains of cannabis were brought to the United States in the mid to late 1970s and continue to be available there to the present day '

Shrommyfirst'
Go Ryger'

Moderator
Brugeravatar

Tjarh Ariaji, nu hedder betegnelsen jo ikke 'skunk #1', men bare skunk, så der er lidt en forskel der. Men jo du er da i din gode ret til at kalde det lige hvad du ønsker, men du er, tror jeg, vel også klar over at når folk siger skunk, så er der langt fra altid tale om skunk #1 kryds. 'Skunk' er nu en rimelig udbredt betegnelse.

Junior medlem
Brugeravatar

tak tak :)

og ja den plante ser ser vidunderlig ud :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Tjarh Ariaji, nu hedder betegnelsen jo ikke 'skunk #1', men bare skunk, så der er lidt en forskel der.

Betegnelsen for kush hedder jo heller ikke "hindu eller afghan kush" når man snakker kryds, men bare kush.
Så nej, jeg kan ikke rigtig se forskellen.

BisMann skrev:
Men jo du er da i din gode ret til at kalde det lige hvad du ønsker, men du er, tror jeg, vel også klar over at når folk siger skunk, så er der langt fra altid tale om skunk #1 kryds. 'Skunk' er nu en rimelig udbredt betegnelse.

Jo, det er jeg klar over. Og det er lige det jeg mener.
Skunk er blevet en betegnelse for al cannabis der er mere potent end normal pot. Hvilket jeg i bund og grund godt kan forstå, da det er ret forvirrende med alle de forskellige sorter der findes og alle de mærkelige kryds. Den almene cannabis(mis)bruger er vel ligeglad med hvad det hedder. I deres verden er der bare hash, pot og skunk. Måske også olie og ryst, men det er så også det.
Og derfor brokker jeg mig heller ikke når folk bruger skunk som betegnelse for mange andre sorter end sorter der har krydset skunk #1 i. Men jeg mener også at det er ganske korrekt at kalde skunk for en sort, ligesom kush er en sort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Skunk er ikke en sort, skunk #1 er en sort.

Skunk-begrebet dækker over forædlede planter dyrket af mennesker. Men hvilke planter er ikke det? Pot er også forædlet igennem tiderne, krydset og krydset så de burde også hedde skunk?
Nogen bruger skunk om alle indendørs, men hvad med udeskunk?
Andre bruger styrken til at definere hvad der er hvad, selvom en god pot sagtens kan overgå en dårlig skunk. Andre siger pot smager dårligt, skunk smager godt. Mon ikke bare det er skod-pot og god skunk de har røget? Der er så meget forvirring.
I Danmark er det der kaldes pot generelt sativa-dominante sorter der er tilvænnet dansk klima, med semi- eller autoblomstrende kvaliteter. Dansk pot, elsket for god høj virkning og god smag. Men men men... De fleste af disse sorter er kryds på kryds på kryds og ville af andre få betegnelsen skunk... Det hænger ikke sammen
Hvis man krydser en pot og en skunk, hvad får man så? Totalt tåget..

Skunk burde udryddes som betegnelse, det hele skulle kaldes cannabis eller noget helt tredje.

Nu vil jeg ryge nogle cannabis-blomster uden at tænke mere over dette emne, da det begynder at give mig hovedpine. :)

/edit: Den kush der er billede af, er det en Katsu Bubba Kush?

Moderator
Brugeravatar

Ariaji skrev:
BisMann skrev:
Tjarh Ariaji, nu hedder betegnelsen jo ikke 'skunk #1', men bare skunk, så der er lidt en forskel der.

Betegnelsen for kush hedder jo heller ikke "hindu eller afghan kush" når man snakker kryds, men bare kush.
Så nej, jeg kan ikke rigtig se forskellen.

Skulle det være det samme, så ville skunk #1 være et kryds imellem 'skunk' og '#1' (hvorimod det er et kryds mellem 3-4 sativa dominerede sorter). Afghan Kush, er jo rent faktisk et kryds mellem 'Afghan' og 'Kush'.
Jeg forstår bare ikke hvorfor et stabilt kryds, lige pluselig skal have egen betegnelse, bare fordi det er krydset med flere andre sorter. Hvad med de andre sorter der indgår i krydset? Hvorfor betegner du f.eks. ikke 'Afghan Kush' som Afghan?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Skunk burde udryddes som betegnelse, det hele skulle kaldes cannabis eller noget helt tredje.

Nu vil jeg ryge nogle cannabis-blomster uden at tænke mere over dette emne, da det begynder at give mig hovedpine. :)

Jeg er enig... Jeg er ved at være træt af den betegnelse...
Det her er også hovedgrunden til jeg ikke plejer at diskutere det med folk. For det ender altid i en eller anden mystisk debat.

BisMann - point taken. Især fordi jeg selv har tænkt den tanke du stillede mig som et spørgsmål (hvorfor hedder det eksempelvis kush hvis det er en blanding af afghan og kush).
I øvrigt troede jeg egentlig afghan kush bare vare en afghan der var dyrket i Kush-bjergene og derved havde fået betegnelsen. Ikke at det var et decideret kryds. Det var derfor jeg nævnte den sammen med hindu kush da jeg troede det var en stabil, original sort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]