Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: HBWR. LSA ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
godaften

Jeg sidder og skal til at bestille nogle HBWR frø, men bliver i tvivl om de indenholder LSA.
Der står: Hawaiian Baby Woodrose Seeds (India)

These organic untreated seeds are imported directly from growers in India; the place where Hawaiian Baby Woodrose plants originated. Not quite as high quality as our organic Hawaiian seeds, but we still guarantee 50%-60% germination. These are indeed A. nervosa seeds, but are a slightly different strain, have a darker appearance, and are smaller than the prized seeds from Hawaii. Sold by weight, not by quantity...numbers may vary. Properly cultivated this plant would still make an extremely interesting addition to any garden, though.

Strictly NOT for human consumption and sold for cultivation only.

Ved i om de indenholder LSA ? Kan ikke se der står noget om det. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
De burde indeholde LSA. Kan ikke lige se hvorfor de ikke skulle. Hvis jeg kigger på den samme side som dig, står der under HBW Seeds (Ayurvedic) at nøjagtigt disse frø ikke indeholder LSA. Og det står ikke under dem du omtaler. Hvis du er helt i tvivl, kan du tage kontakt til hjemmesiden jo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Lad vær med at køb dem fra Pakistan fra den hjemmeside. IMO virker de frø ihvertfald overhovedet ikke.

Medlem
Brugeravatar

Kan ikke se nogle fra Pakistan fra den hjemmeside jeg har købt dem. Kan kun se Hawaii, India, Ghana og Ayurvedic. IMO ?? Virker de far Pakistan ikke, eller dem fra India ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har arbejdet i Ethnoplanet for nogle år siden, der solgte vi både pakistanske, indiske og afrikanske frø. Så vidt jeg husker var dosen på de pakistanske ca. det 3-dobbelte af andre frø.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Weed Is Almighty skrev:
Kan ikke se nogle fra Pakistan fra den hjemmeside jeg har købt dem. Kan kun se Hawaii, India, Ghana og Ayurvedic. IMO ?? Virker de far Pakistan ikke, eller dem fra India ?

Vil råde dig til, hvis du vil ha et godt trip, så at købe nogle lidt dyrere frø, fra en hjemmeside som ikke har 400 andre ting til salg, men derimod kvalitetsvarer ;)

De eneste frø som jeg har haft et godt forhold med har været de frø som kommer fra Hawaii, da deres klima ikke findes mange andre steder i verden.

Dextrose skrev:
Jeg har arbejdet i Ethnoplanet for nogle år siden, der solgte vi både pakistanske, indiske og afrikanske frø. Så vidt jeg husker var dosen på de pakistanske ca. det 3-dobbelte af andre frø.

Kan kun nikke genkendende, 10 frø gav ingen virkning overhovedet, prøvede med 13 på et tidspunkt, og den fedeste virkning fra den aften var de joints jeg prøvede at starte det igang med.

Medlem
Brugeravatar

Vil jeg prøve næste gang :P

Men ved i hvor stor chancen er for at blive taget i tolden ? og hvor meget jeg så skal betale hvis jeg nu bliver taget ? har prøvet at google, men fandt ikke noget ordenligt.

Senest rettet af Weed Is Almighty 03 nov 2009 19:18, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for det hele
Weed Is Almighty skrev:
Strictly NOT for human consumption and sold for cultivation only.

Den her sætning gør mig lidt utryk. Jeg har læst (et eller andet sted) at nogle frø tilsættes et stof, der gør dem giftige.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
We offer only the freshest seeds, certified free of any harsh chemicals that can dramatically reduce germination rates. These untreated seeds are just as nature intended. Our stock is always rotating, so no seed will ever be more than a few months old, ensuring the best chances for success with your own Shaman's Garden. We're even here to help you with planting questions, whenever they may arise.

Tror det er noget de skriver, for at folk ikke skal spise dem. Der står ikke noget med at man ikke må spise dem, på dem uden LSA :)[sub][/sub]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NORTH skrev:
Den her sætning gør mig lidt utryk. Jeg har læst (et eller andet sted) at nogle frø tilsættes et stof, der gør dem giftige.

Det ville da være usandsynligt dumt at tilsætte et giftstof til frø man sælger. Not likely.

Desuden advares der højst sandsynlig mod både de psykedeliske effekter og især de negative giftstoffer der allerede findes i frøenes skaller. Hvis ikke de bliver behandlet ordentligt, så kan et HBWR-trip hurtigt gå hen at blive meget ubehageligt i starten med mavekramper og opkast.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for det hele
Ariaji skrev:
NORTH skrev:

Det ville da være usandsynligt dumt at tilsætte et giftstof til frø man sælger. Not likely.

Desuden advares der højst sandsynlig mod både de psykedeliske effekter og især de negative giftstoffer der allerede findes i frøenes skaller. Hvis ikke de bliver behandlet ordentligt, så kan et HBWR-trip hurtigt gå hen at blive meget ubehageligt i starten med mavekramper og opkast.

Jeg vil ikke sprede falske rygter, jeg mener bare at have læst det et sted.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har læst det samme, men jeg mener det hovedsageligt var i forbindelse med Morning Glory, der, er min opfattelse, i større grad forhandles som prydplante, end tilfældet er for HBWR. Det er vist så igen et fåtal af forhandlere der gør dette, og vistnok hovedsageligt aktuelt i forbindelse med større supermarkeder o.l. i USA.
Om det er for at forøge holdbarheden af frøene (f.eks. fungicid), eller for at forhindre indtagelse ved jeg ikke.

Medlem
Brugeravatar

Så er frøene ankommet :D

Har læst lidt om hvordan man fjerner skalden. De fleste siger at de skal lige i vand i 20 min, og der efter pille dem af.
Citat:
LSA er rimelig ustabilt, og bliver let nedbrudt af lys og varme, så en tur på panden vil helt sikkert smadre LSA'en.

Nogle som kan bekrafte dette, ?

Mine frø har ikke en behåret skal, men de har en brun overflade og er lyse inden under. Mener dog stadig jeg skal skralde det brune af, er det korrekt ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Af med lortet :D

Medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar.

Glæder mig til at prøve det, da det er mit første rigtige psy trip :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Weed Is Almighty> Du skal bruge en meget skarp kniv og meget tålmodighed for at få dem gjort helt rene ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]