dennis... skrev:
HALLO og godmorgen.
For at sætte lidt gang i boadet herinde har jeg lige et spørgsmål, som nogle af de gamle og vise mænd/kvinder forhåbenligt har et videnskabeligt eller lomme-filosofisk svar på.
I mine unge dage, da jeg var 13-15 år, røg jeg en del med mine gamle venner i weekenderne. Jeg nød det generelt og havde det som oftest godt og sjovt. Medmindre vi blandede alkohol ind i mixen, så kunne det godt være lidt svært at forudse virkningen.
Jeg mistede senere hen kontakten til de fleste af disse venner, og samtidig også mit forbrug.
Fast forward til idag.
De sidste par år har jeg ved hvert et forsøg på at ryge oplevet ubehag i form af kvalme, paranoia osv. Dette sker uanset min tilstand før indtagelse. Og da hash/pot/skunk/osv. nok er det stof man som oftest har lettest adgang til, kan det ved lejligheder hvor alkohol ikke er at foretrække, godt være lidt af en belastning.
Nu til mit endelige (meget ligetil) spørgsmål:
Hvorfor kan jeg ikke tåle at ryge?
Ps. er cigaret ryger og har været det i mange år.
Jeg har ikke noget imod cannabis eller derhen af.
Jeg havde det nogenlunde på samme måde i mange år og jeg "nød" ikke hashen så meget som mine nærmeste. Det tænkte jeg ikke så meget over og så hver gang der blev røget joints så tænkte jeg også:" tjah hvorfor ikke ryge med så ". Det resulterede så i at jeg røg mere og mere og det kunne jeg åbenbart ikke holde til for jeg fik paranoia på arbejdspladsen og det har så resulteret i at jeg har fået diagnosticeret angst som jeg må kæmpe med for tiden.
Mit råd, hvis du bliver ved med at ryge så læg ekstra mærke til hvad du går og tænker (både under rusen og ædru) jeg fik selv paranoiaen mens jeg ikke var påvirket. Jeg lagde ikke mærke til det kom snigende og gjorde ikke noget ved problemet. Jeg anede ikke det havde noget med hashen at gøre, men langsomt fandt jeg ud af det.
Så du står overfor nogle valg:
Bliv ved og løb risikoen.
Skær ned.
Stop helt.
Nu har jeg advaret dig..
PS: Der er _mange_ som sagtens kan ryge den fede hver dag uden problemer, det er nok dem der er lidt mere care-free som HopIFjorden så godt udtrykker

Men det er så det jeg vil mene du skal finde ud af, og for at være ærlig så lyder det til du er ved at løbe af sporet hvis du får det ringe hver gang du ryger.