Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia, jeg har været ude for noget meget ubehageligt. Mig og nogle gutter tog ind på staden for vi der efter røg en lille joint for lige at slutte aftenen af. men på vej hjem begyndt mit syn af flimre og alt blev sort i 5 sek. Hvad skete der, nogen der har prøvet det før. Det var anden gang jeg prøvede, første gang havde jeg ikke engang drukket.

Håber i kan hjælpe ;)
Thanks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
blev du ikke bare træt og to en lille morfar?
du kan også sagtens have været ved at dehydrere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Er det ikke bare fordi du kom til at rejse dig hurtigt op, så blodet løber væk fra hjernen? Det sker tit for mig, både påvirket og upåvirket.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
du fik for meget blod til hovedet.. chill..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det sker tiere under rygning end før/efter. Jeg tror personligt det er de udvidede blodårer der gør udslaget sammen med hurtig oprejsning. Når jeg oplever det er det altid efter et par timer ligge ned eller sidde og rejse sig alt for hurtigt for nu skal der ske noget.

Husk ikke at "træde speederen i bund" når du går fra helt afslappet til "løb", det er ikke så mærkeligt kroppen brokker sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
jeg har godt nok ikke oplevet at det blev sort for øjnene, men jeg har da oplevet at synet blev lidt sløret engang imellem mens jeg røg. Det har altid været pga væskemangel, da et glas vand eller to satte en stopper for det.

Man skal for alt i verden ikke anstrenge sig for meget mens man er skæv, ligesom Xpert nævner. Det kan blive rimelig ubehageligt hvis man pludselig begynder at løbe eller bære tunge ting inden kroppen lige er kommet i gang. Siden hjernen har for travlt til at suge dejlig THC til sig, så kan den ikke altid regulere puls og blodtryk hurtigt nok til at man undgår svimmelture eller det du har oplevet.

husk den simple ligning: pot = chill

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Vatoslocos: THC udvider blodkarrene og sænker blodtrykket. Sommetider kan det godt give en svimler :) Hvis det er noget, der bliver ved og ved, så overvej at få tjekket dit blodtryk hos lægen. Jeg har oplevet at folk med for lavt blodtryk kan besvime af en god griner (uden at der er hash involveret).

Medlem

Jeg var til en Gnags koncert for nogle år tilbage, hvor jeg stod og røg en joint. 5-10 min efter begyndte lyset at blive kraftigere og kraftigere og til sidst kunne jeg ikke se noget overhovedet. Det varede et kvarter til 20 min. Det var meget specielt for kan huske det meste og hørelsen var helt fin. Jeg opførte mig godt nok underligt og sprang rundt selvom jeg var "blind", men da jeg kom ned og sidde i en 5 min kom synet tilbage og jeg kunne lige få de sidste numre med:)
Tror i det har noget med udvidede blodårer at gøre? Jeg havde jo stået op længe og jeg var jo os blind forholdsvis lang tid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Roland skrev:
Jeg var til en Gnags koncert for nogle år tilbage, hvor jeg stod og røg en joint. 5-10 min efter begyndte lyset at blive kraftigere og kraftigere og til sidst kunne jeg ikke se noget overhovedet. Det varede et kvarter til 20 min. Det var meget specielt for kan huske det meste og hørelsen var helt fin. Jeg opførte mig godt nok underligt og sprang rundt selvom jeg var "blind", men da jeg kom ned og sidde i en 5 min kom synet tilbage og jeg kunne lige få de sidste numre med:)
Tror i det har noget med udvidede blodårer at gøre? Jeg havde jo stået op længe og jeg var jo os blind forholdsvis lang tid.

det har ikke altid noget med det at gøre, det kan også sagtens være fordi man står stille for længe så blodet løber væk fra hovedet.
Til min egen konfirmation var jeg næsten ved at besvime i kirken (det var inden jeg kendte til hash, men på dagen havde jeg hverken fået morgenmad eller -drikke) fordi præsten tog en helvedes tid med fadervor og whatnot, plus at mig og de andre konfirmander skulle stå op mens det hele stod på (som sædvanligt). Så det er ikke nødvendigvis altid hash eller blodtryk, men at man bare står (relativt) stille i lang tid.

Medlem

Jeg besvimede jo ikke og det "eneste" specielle ved den dog kraftige rus var, at jeg mistede synet. Havde heller ikke stået op længe og i hvert fald ikke stille ligesom du formodentligt gjorde i kirken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg tror Malkavian har fat i den lange ende. Jeg oplever det tit selv når jeg er skæv, og har altid tilskrevet det mit ekstra-ordinært lave blodtryk. Min løsning er en kop kaffe sammen med pinden, det plejer at hjælpe.

Junior medlem

Hey har prøvet præcis det du beskriver utallige gange. og hemmeligheden bag at undgå det er FRÅDER!!!
Du skal bare have sukker i blodet.. jeg har været indlagt på riget 1 gang fordi jeg troede det var en pille overdosis. men pillerne var ikke i mit system på det tidspunkt og fik at vide af lægerne det var sukkermangel. jeg drak cirka 1 kande saft og blev udskrevet en halv time senere.. sukker.. sukker.. sukker, jeg plejer personligt ALTID at have en iste på mig fordi du kan bælle den hurtigt hvis det er ved at komme da det er uden brus i modsætning til cola som man ikke lige bæller :D

Men husk det.. SUKKER

har prøvet det mange gange.. i metroen fra christianshavn til nørreport og på nørreport st og i nørreport st' elevator (der hvor jeg blev hentet i ambulance p.ga mistænkt overdosis)

Det er jo igen det, at hashen påvirker forskelligt fra person til person.. inkl bivirkningerne.... kan jo være du har det ligesom mig?
Æd altid noget inden du ryger der er sukker holdigt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]