Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Stærk bong?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, har lige købt mig en bong.
Første hoved var med tobak der ikke var ordentlig ristet.
Der tog jeg så meget at jeg havde besvær med at puste det ud, og det hele sortnede for mine øjne.

men efter nogle hoveder har jeg tænk lidt; er bong virkelig bare psyko mega stærkt i forhold til din normale flaskebong med toilet papir som filter?

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Har godt nok aldrig oplevet at en købt bong har været "stærkere" end en flaske bong. Er du sikker på at det ikke bare pga. dit mix?
Men det føles bare anderledes fra bong til bong. Bonger med et lille kammer synes jeg imo. kradser mere end bonger med et stort kammer.

Medlem
Brugeravatar

Min erfaring er at "freezer bongs", altså bonger der nedkøler røgen f.eks. i iskoldt, rammer meget hårdere. Dette har ikke noget med røgens styrke at gøre men det bare mere behagelig og lettere at inhalere kold røg imo. Størrelsen på kammeret vil jeg også mene betyder en del. Om det så er også er rigtig fra et videnskabelig synspunkt ved jeg ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da købte bonger ofte har et meget større kammer end en ussel flaskebong, betyder det man kan få meget mere røg i lungerne i forhold til den lille flaskebong.
Mere røg giver et større slag. Så hvis mikset er det samme, vil man altid blive mere blæst af at ta' et kammerfuld røg fra den større bong, i forhold til et kammerfuld fra den lille bong.

Ting som is, percolators, jet-streams, ash-catchers, bubblers osv. gør ikke at slaget bliver mere intenst per se, men blot at man kan ta' mere røg ind uden at føle ubehag, samt at få en renere og langt mere behagelig oplevelse.

Ryger jeg bong ryger jeg kun rent. Synes ligesom hele idéen falder til jorden hvis man begynder at putte tobak i også - det kan man gøre i sine joints hvis det endelig skal være!

Medlem

Få ristet dine smøger ordenligt, lyder for mig som om der stadig er masser af nikotin i din mix. Rist den. Når det begynder og ryge lidt fra tobakken stikker du næse tippen ned og dufter til tobakken. Kradser det i næsen og giver ubehag, skal den have mere! fortsæt til det ikke kradser.

Du kan evt gøre det på et komfur ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rist din mix bedre /
Husk nu den også skal varme ristes'
Og lad være med at suge hoveder
der er større end du magter'

Jeg ryger selv uden sliphul'
Gå stille og roligt igang,
Find din egen teknik, og wola
du slipper for bong problemer'

Shrommyfirst

Medlem

var det meningen det skulle rime, eller? :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
Manze skrev:
Første hoved var med tobak der ikke var ordentlig ristet.
Der tog jeg så meget at jeg havde besvær med at puste det ud, og det hele sortnede for mine øjne.

Det har jeg også prøvet for nogen tid siden, det er dårligt mix eller et for stort hoved..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]