Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nu har jeg igennem længere tid røget hash, og har nu fundet ud af at jeg nok ikke får den optimale virkning ud af det.
Lad mig forklare - jeg er en halv stor gut - 100-110 KG - og ryger hash i et mix af bong/joints - så det er lidt forskelligt hvad jeg ryger.
Men da jeg har astma, kan jeg næsten ikke suge et hoved i en bong - men joints kan jeg godt klare.

Så, når jeg har røget - bliver jeg bare svimmel. Og ligger mig under en dyne og har den følelse som lige før man sover.
Jeg kan da godt grine helt vildt, men det er vel mest fordi de andre er så skæve at de nok gør noget latterligt? :D

Har også 2 gange hvor jeg fik kvalme og sad i et stykke tid og havde det dårligt - og så begynder det pludseligt at kradse i halsen og så ved jeg at nu kommer maden op igen. Jeg ryger aldrig på tom mave, så det er ikke derfor.

Og det er ikke fordi jeg ryger noget ringe kvalitet.
Jeg har en pålidelig dealer, og den eneste gang hvor jeg havde lidt virkning var med superryger.

Nogen der har forslag til hvad det kan være?

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Manze skrev:
Nu har jeg igennem længere tid røget hash.

Tolerance, måske det er der dit problem ligger? :wink:

Medlem
Brugeravatar

hej manze :D når du siger du bliver svimmel og for en følelse som lige før du skal sove, så lyder det da som om hashen ihvertfald virker på dig og bu bliver skæv, måske bryder du dig bare i virkligheden ikke særlig meget om rusen hash giver. altså når man ryger hash skal man selfælgelig ikke kun blive svimmel og søvnig, det skal jo føltes rigtig dejlig og rart, hvis det ikke gør det er det eneste jeg kan komme i tanke om at du måske bare ikke kan lide at ryge hash?

det ihvertfald mit gæt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor stærke er dine joints og mix?
Den med superryger.. ja, altså hvis ikke du har noget at sammenligne den med er den sikker super, men tvivler stærkt på at det er superryger du ryger. Det med at få kvalme er meget normalt for folk som ikke har opbygget tolerance. Du har kort sagt røget mere end din krop kan holde til når du får det dårligt. Og er et at tegnene på at man er skæv ikke at man kan opleve en "svimmelhed" ?
Det med at det kradser lidt i halsen er der ikke så meget at gøre ved, du kan evt riste smøgen bedre eller købe 20 grønne cecil og "voldtage" din hals. Så burde joints ikke være lige så slemme bagefter 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arh, skou du har misforstået det - Det kradser i halsen når jeg har kvalme. Som om det kilder. Ikke når jeg har røget men når kvalmen kommer. Selfølgelig kradser joints og bong jo, men det er en anden måde, som vi alle kender :)
Men det har været super - det har jeg så kun prøvet en gang, men var næsten sikker på det var super for det 3 gram og det slog ihvertfald mig lidt ud og ven var helt ude og flyve.

Men mit bongmix er 2g pot/ 1 smøg-
1 g super/ 1 smøg.
og joints er 0,8 gram/1 smøg.
ca.

-haaning- det er en mulighed, det skal jeg ikke kunne sige. Altså jeg er ihvertfald i trygge omgivelser, og ryger altid altid altid med de samme 3 personer, og nogengange med min storebror.
Så det er ikke fordi jeg ikke vil lade rushen tage over eller noget.

xtreme - arh, det er kun en måned eller 2 jeg har røget hvor det har været meget, så det tror jeg ikke. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
mht svimmelheden, ku det sagtens være, at det er nikotin der gør udslaget... Grydemix ftw når vi snakker bongfed=)

Medlem
Brugeravatar

Citat:
den eneste gang hvor jeg havde lidt virkning var med superryger.

- skaf dog superryger igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja eller prøv hold en uges pause og begynd at ryge skunk eller gode pot-topskud, evt. rent på bong eller i pibe. Så skulle den gerne være der ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hr waal - så mange penge har jeg dog ikke ;D

InnerNetexplorer - Tja, kunne man jo prøve, og det ligger da også godt op til det for nu har jeg ikke røget i 3 dage pga sygdom.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du alligevel ikke kan mærke når du bare køber din standart tjald, så hellere "spare op" og gemme pengene til noget der rent faktisk kan mærkes.
Hvis du holder dig til det über gode hash, så har du heller ikke råd til at ryge så ofte, og du burde derfor blive lidt mindre resistent! - to fluer med et smæk! ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Det siges at hvis man har røget hash inden for de sidste 1-3 dage, skulle pot og skunk give en dårligere virkning ( ved ikke hvorfor) Har hørt det en del steder efterhånden, ved dog ikke om det er rigtigt.

Du siger du ikke ryger, på tom mave. Men hvis du ryger lige efter du har spist, skulle virkning ikke være lige så stærk. Jeg venter altid med at ryge til ca. 1 time efter jeg har spist. Det afhænger dog af hvor meget jeg har spist

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Weed Is Almighty skrev:
Det siges at hvis man har røget hash inden for de sidste 1-3 dage, skulle pot og skunk give en dårligere virkning ( ved ikke hvorfor) Har hørt det en del steder efterhånden, ved dog ikke om det er rigtigt.

Du siger du ikke ryger, på tom mave. Men hvis du ryger lige efter du har spist, skulle virkning ikke være lige så stærk. Jeg venter altid med at ryge til ca. 1 time efter jeg har spist. Det afhænger dog af hvor meget jeg har spist

Jeg er ganske enig med at man ikke skal fyre op for ryger lige efter man har spist, hellere lade maden synke lidt mens man stille og roligt ruller en joint (og evt. ser noget tv samtidig med). Bare tag den helt med ro indtil en ½ til 1 time efter du har spist og så fyr op for jointen/bongen.

Hvis man ryger en joint lige efter man har spist et måltid, så koncentreres kroppens blod primært omkring fordøjelsessystemet for at trække alle de gode ting ud af dit ædelse og hjernen er mere eller mindre låst fast på at behandle maden så din krop kan bruge det.

Sidst, men ikke mindst kender jeg en del folk (primært kvinder) der får det ultradårligt af at ryge hash, den slags kan også ske for mænd. Det er for det meste et spørgsmål om at bygge lidt tolerance op. Jeg har aldrig selv haft problemet, så jeg kan ikke sige meget mere om det.

Moderator
Brugeravatar

Når jeg har rygeraften, har jeg da altid en joint liggende til efter maden, det er da det bedste, man slapper virkelig af, og det virker nærmest som om det hjælper fordøjelsen, synes jeg. Har man overspist i bedste julefrokost stil, er en joint meget lettende på situationen. Forstår ikke hvorfor, det skulle hæmme optagelsen af cannaboider, går det ikke direkte i blodet, fra lungerne? Det skal da i hvert fald ikke igennem fordøjelsessystemmet, og tror nu blodet kan multitaske mere end som så. Jeg mærker ikke nogen forringelse i rusen, nærmere tvært imod.

@Ontopic, er jeg helt enig med Hr Waal, forstår ikke, hvordan du kan have råd, til at købe hash du ikke rigtig får en positiv rus af, men ikke har råd til at købe hash der rent faktisk virker for dig. Virker lidt som spildte penge. Men pause er altid en god ting, at få tollerencen ned, ved lige at holde en måneds tid, engang imellem. Jeg gør det selv, selvom jeg "kun" er weekend-ryger.

Medlem

vil også give bismann ret. Jeg synes da ikke på nogen måde man for en mindre rus af joint efter aftens maden, tværtimod, føler en pibe hash eller en smøg hjælper hvis jeg har fået lige i overkanten.

Synes dog at hvis jeg ryger en joint og er blevet godt skæv. Og jeg så spiser et herre måltid, så ryger lidt af skæverten.

Just my 50 cent,.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
What Bismann said... I øvrigt er det din hjerne der driller når du tror du ikke har råd til god hash. God hash vil altid være billigere end dårlig hash med mindre du bliver taget i røven af din pusher. Du får meget mere ud af den gode, plus at 1g 50% rent hash normalt aldrig vil slå ½g 100% rent hash. Dette skyldes for det meste at dårlig hash ikke tørres, opbevares og fremstilles under forhold der bevarer THC'en. Dvs. væk fra lys, luft og varme. Resultaten er en hash med den primære effekt at gøre en sløv, ugidelig og umotiveret (som hvis man var træt) fordi indholdet af bla. CBD, CBN o.a. er meget højere end korrekt opbevaret hash der har begge sider.

Sammen med et heftigt forbrug stiger tolerancen overfor den høje virkning og stener-effekten dominerer mere i rusen, hvilket kan gøre bongrygning af skod-tjald til en belastende affære for ens liv og velvære. Det er simpelthen ikke det værd!

Mit råd til dig er at holde en lang pause med at ryge og få tolerancen ned. Spar penge op imens og køb noget rent hash som du ryger en gang i mellem med min. 2 dages mellemrum. Du vil bruge MEGET meget mindre på det og få nogle fede oplevelser i stedet for at spilde din tid med det lort. Det er ikke meningen man skal få din effekt ud af rygning :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]