Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Hej, er ikke helt fremme i skoene med at lave joints. mine cones ser ud til at være fint lavet og det samme med mit mix... men når jointen skal ryges smager den ikke rigtig af noget i den første halve del, først i bunden kan hashen virkelig smages.

Hvad gør jeg forkert? har jeg ikke mixet godt nok eller hvad? på forhånd tak :)

Medlem

sqndergaard skrev:
Hej, er ikke helt fremme i skoene med at lave joints. mine cones ser ud til at være fint lavet og det samme med mit mix... men når jointen skal ryges smager den ikke rigtig af noget i den første halve del, først i bunden kan hashen virkelig smages.

Hvad gør jeg forkert? har jeg ikke mixet godt nok eller hvad? på forhånd tak :)

Før vi kan hjælpe dig, kan du så fortælle os hvordan du mixer og hvor meget du putter i :) ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Nuller din ryger ud meget fint, og sørg for at blande tobakken og rygeren godt. Så får du næsten med garanti en god joint. ;) - ellers brug søge maskinen, der kan du finde svar på en MASSE ting!

Go' ryger :joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Espersen: Hvis nollerne er for små/pulver smager det af mindre og brænder dårligere. Derfor man presser til hash

Jeg gætter på en kombination af ovenstående og ulige fordeling af mixet, hvis du hælder mix i en færdig cone kan hashen godt lide at trille først

Hashens kvalitet spilder selvfølgelig og kraftigt ind på smagen ;)

God ryger

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
Lav en et lags cone og lav små helt runde noller, hvis du smider over 0,6 g i burde det kunne smages. Varm smøgen op hurtigt inden du flækker den i hashen.. :d mix ordentligt rundt, og stamp din joint ordenligt... så kan det sq ikk gå galt..? ;)

Junior medlem

Tvivler meget på at størrelsen af nollerne skulle have noget særligt at sige. Noller som regel ud til bitte bitte små stykker, og de hverken brænder dårligt eller smager af mindre...

Prøv eventuelt at dele smøgen op i 2-3 små bunker, og fordel nollerne lige i disse bunker... Burde sørge for at hashen er jævnt fordelt...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Tak for svarene prøver mig lige frem, men synes at mit mix ser fint ud?

plejer godt nok at smuldre tobakken ret meget? kan det være derfor at hashen ryger ned i bunden af min cone?.

Medlem

sqndergaard skrev:

plejer godt nok at smuldre tobakken ret meget? kan det være derfor at hashen ryger ned i bunden af min cone?.

Efter min mening er det dumt at smuldre tobakken, det er da helt klart bedst at have den normale tobak cut til joints efter min mening :)

Medlem

Akira_Dk3 skrev:
sqndergaard skrev:

Efter min mening er det dumt at smuldre tobakken, det er da helt klart bedst at have den normale tobak cut til joints efter min mening :)

Jeg tror også det der problemet ligger for dig!!!!
Men igen....
Stopper den til ... ???

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Tobak skal IMO kun smuldres til bong, ikke til joint.
Varmemixer selvfølgelig også til bang og chillum, men det er mere pressen sammen end at varmemixe det til små stykker, som til bong, hvis du forstår. Så fik du lige lidt ekstra info med på vejen. :)

Og NEJ det er ikke nogen mærkelig opfordring til at du skal varmemixe dine joints! :) Hold tobakken så intakt som muligt.

God ryger

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
I mine joints sørger jeg altid for at blande ingredienserne rigtigt godt, men det kan bl.a også være diverse utætheder i papiret osv.
Hvis ikke du ruller jointen sammen med ingredienserne (altså putter tobak og det gode i en cone), så er det altid godt at stampe mixet godt igennem, både i bordet og med en cigaret ned i toppen af din cone. Derved får du ikke bare en joint der kan holde i ca. en fin halv time (for en 2-smøgers), men også et jævnt mix.

Noget af det vigtigste er selfølgelig at blande tobak og hash rigtig godt sammen. Når du blander, skal du huske at samle små portioner tobak og hash op, og så vidt muligt fordele det ud over hele resten af bunken. I samme proces kan du nulre store stykker hash og store stykker tobak i mindre stykker. Når hele blandingen så har en fin, jævn duft af hash, så er den faktisk klar.

Husk også ikke at lade blandingen stå for længe i fri luft. Hvis mixet skal gemmes, så kom det i en lufttæt bøtte eller kasse. Dette kan med fordel også gøres med plastikket fra en cigaretpakke og en lighter.

Uanset hvad, så sørg ekstra godt for at der ikke er utætheder i papiret osv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Tror du skal fylde noget mere af det gode i dine joints,
Samtidig tror jeg du skal sørge for at være mere grundig i dit mix

Som sagt før " Prøv at dele dit mix op i 3 bunker"

Medlem

Hej. :)

Jeg ville da lige komme med mit input (Vel bedre end ingenting:

Måske kan du bruge dette tip til, at stampe dine joints bedre (?) i fremtiden.
Men når jeg har fyldt mine cones, så plejer jeg altid, at stampe den nogle gange og 'stryge' fra filteret og op, med tommel, pege- og langemanden (:D).
Derefter ruller jeg den over det hele, med tommel- og pegefinger, og stamper den nogle gange igen - Så bliver den mere stampet som en smøg, så man får udjævnet nogle fllere lufthuller. :)

Out.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]