Ariaji skrev:
Chas skrev:
Masser af vand + is og en god gang høst, bankes rundt en 15-20 min i spanden, når man tager høsten op af vandet igen, er det kun blevet ganske lidt mørkere (ikke meget) men nu er der faktisk intet overhoved i plantedelene der kan gøre en skæv.
Arh! Så burde du virkelig prøve at bruge de samme rester en gang til. Du vil være overrasket over hvor meget du kan få ud af at gøre det 2-3 gange ekstra!
Jeg har prøvet at bore rundt i 20 minutter uden pause, hældt vandet fra, tilsat nyt vand+is og brugt det samme materiale igen. Jeg har prøvet at få næsten lige så meget ud af anden gang, som første gang. Så har man energien og lysten til det, så kan jeg stærkt anbefale at arbejde med det 2-3 gange.
Til trådstarter vil jeg bare foreslå at trække nol på det... Hvis der er noget nol tilbage, jamen så tillykke. Så har I da lidt der kan ryges. Hvis ikke, så smid lortet ud og lad være med at tænke på der er blevet spildt penge. Sådan er det nu engang.
Ariaji????

Du sikker på du ikke er shivas søn???
Som sagt skulle jeg til at lave en klump her igår, og takket være dig, lavede jeg ikke bare den "normale" klump, men dælme om jeg ikke fik
endnu en der var ca halv så stor

Og ja det er fakta lige god kvalivare..
Har godt tænkt på at man nok kunne "trække" mere på det, men der må jeg sige jeg blev pænt overrasket i det jeg regnede med, at man fik godt og vel en 80-90% ud af det i første omgang??
(derfor den lille opskrift til trådstarter)
Men nej, jeg måtte sande fra igår til idag at der tydeligvis er (meget) mere tilbage.
Så til trådstarter..
Jeg fik prøvet at lave en joint ud at nogen ovntørrede topskud der var kommet i kaffegrinderen.
Når jeg satte en håndstøvsuger på og røg den igår (jeg skulle ikke nyde noget) blev den ikke sort på papieret.
Har så taget og gjort forsøget her igen i morges, denne gang med noget der bare havde tørret i nattens løb på noget avispapier over en lunken radiator.
Denne joint svarer meget godt til beskrivelsen af det trådstarter beskrev med sort papir som sveder??
Så så som Ariaji skriver, og i selv har som forslag, træk nol på det og får i noget, tillykke, ellers har han/i jo bare betalt for endnu en lektion erfaring.