Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Paranoia !
Junior medlem

hey jeg er begyndt af få temmelig meget paranoia når jeg er skæv er der nogen der kan hjælpe eller komme med gode råd til at få et til at stoppe uden at stoppe med at ryge ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er jo rent faktisk muligt at der ER nogen efter dig. Hvilke ting får du noia over? Nogle gange kan en lille ting som f.eks. tape på dørklokken, så den ikke larmer så meget, godt virke. Men en pause vil helt sikkert være et godt middel. Pauser er altid gode. Især når det at ryge ikke længere indeholder noget positivt og bare er en vane.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

jeg stoppede af samme grund med at ryge ...men det hjælper meget hvis du kun ryger i tryke omgivelser og med GODE venner du stoler 100% på...jeg røg i 10 år ..de sidst 2 år med paranoia..men når man stopper får man et helt nyt liv tro mig ..på den fede måde

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ingen medicin virker helt ens på folk, nogen får for mange bivirkninger og andre hjælper det godt på. Sådan er det også med stoffer, hvis du ikke får den ønskede effekt eller ligefrem ubehagelige bivirkninger er der normalt kun én ting at gøre: Droppe det

Når det er sagt er det rigtigt at omgivelserne, menneskerne m.m. påvirker ens rus i stor grad, oplever du også denne paranoia hvis du ryger alene derhjemme (trygge omgivelser)

Hvis det fortsætter så stop!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg havde det også en periode, og det var værst hvis jeg havde drukket samtidig. Men det gik over helt af sig selv efter et par uger. Tror faktisk det er en meget sund reaktion, man får renset ud i sindet og reflekteret over nogle ting når det kommer.

Medlem

Har ikke haft det og heller ikke nogen i min omgangskreds har lidt af noget, eller har vi???
Vi har snakket om det at få para når man ryger, snakket meget endda, faktisk så meget at en sagde:

Vores para er, at vi har noia over at få, paranoia.

Også blev der ellers tænkt efter i sømmene.
Med det sagt så:
Citat:
Bubber skrev:

Det er jo rent faktisk muligt at der ER nogen efter dig. Hvilke ting får du noia over?

Har bubber fuldstændig ret! Og som vi gjorde, spørg dig selv indeni??
Vi fandt, at vi var i sidste ende bange over at få noget tilraget os noget via cannabis som vi aldrig nok aldrig fik/får igen?? (psyken er vældig stærk)
Men også det at man måske er "alene i verden", på den måde ment at man ikke er den store sociale udadvendte person, kan tricke et forfølgelsesvanvid. Man bilder sig simpelthen så kraftigt ind at der er nogen efter en, og deraf selv kommer til at tro på det!

Der er en slags paranoia alle cannabisrygere har eller har haft? Paranoia for pansere.

Her vil jeg personlig sige at det er sgu nok aftrækkeren for de fleste "downgoers"?? At man faktisk kun udvikler noget fordi man ryger og man ved "man må ikke"

(1982-85? USA)
"Every 30 sec a cannabis-voilater is jailed, and you wonder why I suffer from paranoia???"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Chas, hvis i er i tvivl om i har haft det, så har i ikke haft det. Det er en meget stærk følelse, nærmest angst lignende hvor man bare ikke kan være sammen med nogen, ikke engang ens nærmeste venner. Eller sådan var det med mig de par uger jeg havde det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]