Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 10:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Kære kammerater. Jeg står og er stærkt interesseret i at få mig en bong. Jeg tænker, at jeg ligeså godt kan gå hele vejen fra starten, da den formentlig skal bruge i mange år. Jeg har fundet et brandgodt tilbud. Efter sigende på hjemmesiden, er den nedsat fra 2.300 til 600 bobs. Oveni i hatten er der en 50'er i rabat.

Jeg har også kigget efter den på både tyske og engelske hjemmesider. Der står den til hhv. 700 og 830 kroner, så jeg vil sige, at jeg får den til en ganske lukrativ pris.

Her er et billede af lige nøjagtig den version, der står til salg: http://peecee.dk/upload/view/191513

P.S.: Dette er ikke et forhandler-link - blot et billede.

Lad mig høre, hvad I umiddelbart synes. Diameteren på foden er 18,5 cm., højden er 50 cm. og den kan holde 2,3 liter.

Medlem

Kan der være problemer med at indhalere så stor en volume? Hvad siger jeres erfaringer jer mht. store og små bonger?

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
chill4real skrev:
Kan der være problemer med at indhalere så stor en volume? Hvad siger jeres erfaringer jer mht. store og små bonger?

Det kommer helt an på hvor store lungere du har... Men øvelse gør mester ;)

Medlem

Yes. Jeg har altid været en skide god løber, så går ud fra at mine lunger kan klare det.

Medlem

Kan I eventuelt lave en liste på punkform med pro og kontro når det kommer til størrelsen på bonger?

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
den ser også ud til at have et ret stort kammer, hvilket nemt kan gøre at røgen blivert harsk og meget stærk i smagen... jeg ville hellere købe en mere traditionel smallere bong som begynder bong da de er mildere at ryge på end sådan en silo der..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Den er sgu okay at ryge på :) Det er et fint køb, hvis du går og leder efter en bong.

Til ovenstående - en smallere bong? Har den til at stå og den er altså sådan meget standard-bong agtig. :) Sgu ikke nogen silo. :lol:

Medlem

Geografisk sted: CPH
Jeg syns fordelen ved end stor bong frem for en med mindre rumfang er at du på den lille begynder at få røg i munden inden du har suget hovedet færdigt da den bliver hurtigt fyldt op, en større fyldes piben med røg og røgen skydes hurtigt ned i lungerne når du løfter hovedet. Jeg syns at det er meget nemmere at suge store hoveder på en stor bong.

Jeg vil, som andre herinde sikkert også vil, anbefale dig at anskaffe klassikkeren(går vidst også under navnet VIKING nogle steder. Det er IMO klart den bedste type bong.
Den har et helt enormt træk, ligeså snart mixet er suget igennem slam røret, eller hovedet løftes tømes hele piben for røg med det samme.
Bonger af denne type er ideélle hvis man ryger et hovede i et sug.
Hvis du fortrækker at ryge dine hoveder på anden vis, i flere sug, ville en mindre model med slip hul måske være at fortække, da røgen som det allerede er blever nævnt kan blive harsk hvis den for lov at vente for længe inden den inhaleres.
Hvis du som jeg selv suger mixet igennem hovedet i et og samme sug, vil jeg virkelig opfordre dig til at anskaffe klassikkeren. Den fås også i billige modeller af høj kvalitet.
Jeg har selv lige skiftet slamrør og plastikflaskerne ad H-til, og anskaffet mig en klassiker af mærket Daily Leaf. Den er ingen gang en de rigtig lange sataner, men den ryger helt fantastisk.
Helt enormt træk den har. IMO klart den bedste bong jeg nogensinde har røget, og jeg skal helt klart have en længere en´, når lønnem kommer igen.

Junior medlem

Noget du måske også bør overveje hvis du vil bruge den i mange år. En bong lavet af glas ser ganske vist rigtig nice ud, men der skal sgu heller ikke meget til før den går i stykker, og man ærger sig satme bare hvis man skulle komme til at smadre den.. anyways, jeg synes også at du skulle gå efter en med et lidt mindre kammer.. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Den Paranoide skrev:
Noget du måske også bør overveje hvis du vil bruge den i mange år. En bong lavet af glas ser ganske vist rigtig nice ud, men der skal sgu heller ikke meget til før den går i stykker, og man ærger sig satme bare hvis man skulle komme til at smadre den.. anyways, jeg synes også at du skulle gå efter en med et lidt mindre kammer.. :)

Den holder altså utroligt godt den der bong... Selve bongen knækker altså ikke bare sådan lige.. Desværre kan slamrøret let knække hvis du vælter den... Heldigvis er det bare at købe et nyt magic glass rør til en hund.

Har endda hørt om en idiot, der havde tabt selvsamme bong 2 gange fra scooteren på vej hjem fra butikken - ingen skade sket. Men har godt nok også set nogle andre magic glass sige ordnli flæk :D

Senest rettet af kemal 18 sep 2009 14:06, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er lidt noget fis at glasbonger går meget nemt i stykker. Selvfølgelig er der en høj chance for at det kan ske, hvis de vælter ned fra et bord eller lignende, men den samme risiko er da stil stede for acryl- og keramikbonger.
Selvfølgelig vil de helt billige af slagsen være ret porøse, men en kleppert som Viking er lavet af tykt glas.

Jeg tabte engang min Weed Star på gulvet. Ikke en skramme eller noget. Meget imponerende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Jeg har haft 2 glas bonger begge gik i stykker, den ene blev tabt og den anden gik lidt i stykker. Men den virkede stadig med lidt lim og gaffa.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har banket min "Viking-bong" ind i dørkammen eller ind i vandhanen ved rensning, men lortet flækker sgu ikke.. Og den har jeg efterhånden suget på i over et år nu. Det er verdens bedste bong, sådan en 50-centimeters satan..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]