Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej psy.dk

Jeg er lige skiftede tilbage til joints igår efter at have røget bong i lidt tid. Jeg har læst mange steder nu at bong slår meget strækere og hurtigere end joints og som jeg personligt kan skrive under på eftersom det var super rart at komme tilbage til joints bløde og lange sug kontra bongs hurtige og hårde.

Mit spørgsmål er så... Hvorfor er bong så hårdere at ryge på en Joints? Man indhalere jo det samme bare på en anden måde.

peace out :joint:

Medlem
Brugeravatar

Fordi med bong ryger man det hele. og med joints ryger man kun noget af det. resten går op i røg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Man tager meget større lunger på bong. Man ryger altså mere plantemateriale på mindre tid. Jeg kan ikke se det er så svært at forstå.
Jeg kunne også forestille mig at cannabinoiderne bliver optaget nemmere længere ude i lungevævet (og man tager jo som sagt større sug på bong).

Det er ligesom at shotte sprut i stedet for at drikke øl.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Af samme grund som at det virker stærkere at slamme 4 shots i rap end at nyde et par øl stille og roligt.

Junior medlem
Brugeravatar

takker... Jeg vidste mere eller mindre godt det var derfor, men ville bare lige høre det fra andre også :)

Medlem
Brugeravatar

Det er også god info. Tror godt jeg kan indrømme at jeg ryger bong næsten hver dag, men det er kun fordi det er nemmere med hash. Var det en lidt anden tid på sæsonen var det nok noget andet :P

Det kan så godt være det bare er mig, men syntes ikke det slår ret meget hårdere end en god skunk joint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DanielR skrev:
Det kan så godt være det bare er mig, men syntes ikke det slår ret meget hårdere end en god skunk joint.

Hvis du tager samme mængde skunk og stopper det i et bonghoved tror jeg nok du skal blive rykket mere rundt :D
Rygeredskabet har jo ikke noget med potensen af det man ryger at gøre :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
ryger ikke bong længere men kan godt anbefale rent skunk (altså uden tobak) i bong giver en fed skævert imo og er ikke ubehageligt at ryge som alm bongmix :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig enig.
Jeg mixer aldrig når jeg ryger bong, der bliver kun røget rent. Det giver en meget bedre røg, plus en helt utrolig skævert.

Wiki Admin
Brugeravatar

Ren hash på bong/pibe/whatever er også glimrende. Blander aldrig selv tobak i, da tobak+cannabis=kvalme for mit vedkommende. Og så har jeg allerede været afhængig af tobak én gang, og det gider jeg fandme ikke være igen.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
cake skrev:
DanielR skrev:

Hvis du tager samme mængde skunk og stopper det i et bonghoved tror jeg nok du skal blive rykket mere rundt :D
Rygeredskabet har jo ikke noget med potensen af det man ryger at gøre :P

Hvorfor skulle du blive "rykket mere rundt" af skunk end af hash? Der er en højere thc procent i hash end i skunk...

Wiki Admin
Brugeravatar

Brown skrev:
Hvorfor skulle du blive "rykket mere rundt" af skunk end af hash? Der er en højere thc procent i hash end i skunk...

Ikke hvis man er vant til halvringe gadehash, så er god skunk ofte mange gange stærkere. Men det er klart man kan få hash der er langt stærkere end skunk, men kun hvis man har gode kontakter, betaler en høj pris eller laver det selv.

Medlem

Så må det da også være rigtig dårligt gadehash..

Wiki Admin
Brugeravatar

Eller også er det bare noget dårligt skunk du ryger?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
nej det dårlig gadehash - skunk er godt nok - det smager kanon - men så skæv bliver man jo heller ikke af skidtet - man kan jo ryge hele tiden når man ryger skunk.

Medlem

Drupe skrev:
Eller også er det bare noget dårligt skunk du ryger?

Det er også en mulighed, men mindes at havde læst at thc procent i skunk på 20-30% og hash på mellem 25-60%...
Prøver lige om jeg kan finde det

peace

Junior medlem

Brown skrev:
Det er også en mulighed, men mindes at havde læst at thc procent i skunk på 20-30% og hash på mellem 25-60%...

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aaaarh, plejer man ikke at sige mellem 10-20% THC I Hash? og mellem 15-30% Stykker i skunk? Jeg har godt nok aldrig hørt om hash med 60% THC i.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Punypete: Man laver hash ud af skunk/pot.

Ryst fra planten er det som man laver hashen af - plantemateriale der er rystet - er noget crap at ryge - det virker næsten ikke - ergo - det meste af virkninger må sidde i de forbandede trichomes eller i olien inde i planten - olien kan trækkes ud på mange måder og siden at det meste gode hash - er fyldt med olie og har tendenser til at blive næsten helt flydende ved opvarmning - så har vi altså fat i trichomes og hasholie - resten af planten er der ikke mere.... (eller jo, men det ser ret brugt ud og lugter af hø)

Men der skal 1 kg plante til 100g røg.... Så mon ikke hash er noget mere potent end skunk og pot. Måske bare at folk er vant til noget rigtig dårligt hash.

Når man måler de procenter - så det hvor meget af plantematerialet der er thc - det er logisk at det vil være meget højrer i hash - da hash næsten kun består af de plantedele som indeholder thc.

PLUR

Medlem

Child of Aum skrev:
Punypete: Man laver hash ud af skunk/pot.

Ryst fra planten er det som man laver hashen af - plantemateriale der er rystet - er noget crap at ryge - det virker næsten ikke - ergo - det meste af virkninger må sidde i de forbandede trichomes eller i olien inde i planten - olien kan trækkes ud på mange måder og siden at det meste gode hash - er fyldt med olie og har tendenser til at blive næsten helt flydende ved opvarmning - så har vi altså fat i trichomes og hasholie - resten af planten er der ikke mere.... (eller jo, men det ser ret brugt ud og lugter af hø)

Men der skal 1 kg plante til 100g røg.... Så mon ikke hash er noget mere potent end skunk og pot. Måske bare at folk er vant til noget rigtig dårligt hash.

Når man måler de procenter - så det hvor meget af plantematerialet der er thc - det er logisk at det vil være meget højrer i hash - da hash næsten kun består af de plantedele som indeholder thc.

PLUR

det var også den ide jeg havde... Men leder stadig efter min kilde tidligere kommentar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]