Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 19:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må indrømme at jeg ikke har den store erfaring med stoffer.
Har røget hash nogle gange og det vidst det.
Alligevel er jeg meget interesseret i stoffer, og deres virkning og har under lang tids søgen kommet frem til disse:

-Salvia Devinorum
-Muskatnød
-Peanut skal (hud?)
-Blå Lotus
-Malurt

Mine spørgsmål til jer på psychedelia er:

-Hvor mange af de stoffer virker faktisk?
-Hvordan indtager man dem (har læst om det, men hvis nogen har erfaringer med andet ville jeg meget gerne høre dem)
-Hvordan "tilbereder" man dem? (det har jeg også læste om, men hvis i har andre forslag ville det være dejligt)

Håber i kan svare på mine spørgsmål.

Mvh. BNB

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Salvia Devinorum virker og jeg tro også det er muligt for dig at finde nogen gode trip reporter hvis du søger herinde..
Jeg har ingen efaringer med noget af det andet du har skrevet

Site Webmaster
Brugeravatar

BlackNBlue skrev:
-Salvia Devinorum(sic)

Det virker, men det er meget voldsomt. Anbefales ikke før du har fået noget erfaring. Desuden er det ulovligt.

BlackNBlue skrev:
-Muskatnød

Hold dig fra det, du kommer ikke til at trippe, men bare opleve en masse fysisk ubehag.

BlackNBlue skrev:
-Peanut skal (hud?)

Virker ikke.

BlackNBlue skrev:
-Blå Lotus

Ingen nævneværdig effekt.

BlackNBlue skrev:
-Malurt

Du kan lave en god snaps med det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Der er en meget god guide her http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf den fortæller om oplevelsen af salvie og måder at intage det på, men rbp siger så skal man havde noget erfaring før man kaster sig ud i det

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes at der er et kæmpe spring fra hash og op til salvia. Intenst og potentielt skræmmende. De andre urter du nævner synes jeg ikke kan måle sig med hash, men det kommer selvfølgelig helt an på hvad du søger. Hvilken slags oplevelse kunne du godt tænke dig?

Masser af urter/planter kan bruges til at brygge te på, så det er én metode. Ellers kan man ryge tørret materiale, men det er jo ikke så sundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har både prøvet salvia og et 6x hjemmelavet ekstrakt, for at opnå en ordenlig virkning er et ekstrakt nødvendigt, vil råde dig til at prøve 5x hvis du ikke har leget med salvia før. Dog vil jeg lige påpege at jeg IKKE mener at du burde lege med salvia da det er et utroligt stærkt stof og som man aldrig helt kan forberede sig til. Hvis du vil lege med nogle af de andre "legal highs" så er drømmeurt helt klart noget som du skulle tage at kigge nærmere på, har set at der findes et ekstrakt af planten, har dog ikke selv prøvet ekstraktet endnu. Har oplevet virkning ved rygning af drømmeurt, skal dog ikke kunne svare på hvor meget af det der var placebo og hvor meget af det der var effekt fra planten, da det er et ret mild virkning, dog lidt i stil med en pot joint.
Pas nu godt på dig selv når du prøver nye ting, sørg for at sæt dig grundigt ind i de forskellige ting, og spørg evt igen ;)

- Velkommen til forresten ;)

Mvh Skou

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for alle jeres svar.
Jeg kan godt se det med salvia, men hvad nu hvis jeg mixede en lille smule af det (altså virkelig ikke ret meget) med noget hash og blå lotus?
Ville det give et fedt "high", eller ville det bare være dumt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
De stoffer du nævner har ingenting med hinanden at gøre, har prøvet at blande lidt alm salvia blade i et par joints, det smager ikke specielt godt, og virkningen af salvia når at aftage inden at du er færdig med jointen. Den gang jeg har fået mest ud af det sad jeg og "syre grinede" i 10 min med en af mine venner.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er ret "vigtigt" at man bryder igennem på salvia, hvis man sætter sig for at indtage det. Jeg har haft et par oplevelser, hvor jeg ikke rigtig brød igennem. Det var to ret skræmmende oplevelser, der fik mig til at føle mig fuldstændig viljeløs, som om alle mine handlinger og tanker var forudbestemt. Det underlige er at der er ret mange der har oplevet noget der ligner mine oplevelser. Det er blevet beskrevet som at sidde fast på en side i en bog, men man kan ikke komme videre til næste side, og det hele bliver bare ved med at gentage sig.

Pointen er at det er noget man helst vil undgå, så jeg vil sige enten eller, når det gælder salvia. Men det er bare mig, og der er nok nogen der oplever det anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Blå lotus er meget behageligt. Men det er en mild rus. Lavede the og og smed det i.

Junior medlem

har kun prøvet hash og salvie men vis man kun tage lidt salvie kan det minde om en meget kraftig gang hash som man har røget meget hurtigt eller spist det men salvie kan også blæse dig fuldstændig ud af den her verden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
hawk111999 skrev:
har kun prøvet hash og salvie men vis man kun tage lidt salvie kan det minde om en meget kraftig gang hash som man har røget meget hurtigt eller spist det men salvie kan også blæse dig fuldstændig ud af den her verden

Salvie kan ikke men salvia kan derimod ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for de mange svar. Tror sgu jeg lukker tråden nu, har fået svar på mine spørgsmål.
Endnu en gang, tak.
Mvh. BNB

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]