Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 90'er ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
er 90'er hash middel? hvordan ved man at det hash man laver er 90'er eller 120'er eller hvad det nu er? er 90'er ikke det der bliver solgt til en halvtredser på gaderne? er det ikke det de fleste ryger?

Titel: Re: 90'er ?
Medlem
Brugeravatar

90'er er et navn det får fordi det koster 90kr grammet.
Dog kan man overhovedt ikke regne med det. Ofte vil du se 90'er til 80 kroner, hvor pusherne bare kalder det 90 så de lyder bedre. De kan jo kalde det lige hvad de vil.
Det altså et udtryk for kvaliteten, men igen kan pusherne kalde alt 90'er.

Det til en halvtredser bliver kaldt standart, og 90'er er for det meste fin tjald. Standart skal man holde sig fra.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er salgsnavne. Hvad én pusher fortæller dig er "90'er" behøver ikke være det samme som en anden pusher kalder "90'er".

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis det bliver kaldt 90´er og du gerne vil give 90kr grammet for det så ser jeg intet problem i at købe det. Om grammet så ville koste mig 130kr så ville jeg vælge det frem for noget der ikke er godt nok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hms117 skrev:
Det til en halvtredser bliver kaldt standart, og 90'er er for det meste fin tjald. Standart skal man holde sig fra.

Det kan du jo ikke sige.. Der er jo INGEN universal regel indenfor røg da det jo ikke er under kontrol på nogen måde. På den måde kan du på ingen måde regne med at noget til en 50er er dårligt eller godt, det kommer jo an på hvem man handler med. Nogle tager 30 kr for okay røg (semi om man vil) mens andre er nogle sviner og tager 60/70 kr for en "semi" røg.

Men igen er det jo på ingen måde til at stole på, køber jeg noget "ryger"- altså noget der er godt, så kan det jo være jeg får noget jeg selv vil vurderer som semi.

Lær istedet at vurdere hashen udfra duft, densitet, bobbeltest evt. . bar husk på man stadig kan blive snydt.

Derfor man bør gro selv hvis man kan :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Eller have nogle ordentlige kontakter :)

PLUR

Medlem

Child of Aum skrev:
Eller have nogle ordentlige kontakter :)

PLUR

Desværre er det ikke alle der er så heldige som os.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit har fandme ikke noget med held at gøre.
Jeg har gode kontakter fordi jeg har arbejdet for det. Jeg kommer fra en skodby med skodhash, så jeg måtte simpelthen finde på et alternativ.

Og nu har jeg endelig fået gode kontakter, plus jeg gror selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mit har sgu heller ikke noget med held at gøre...... Jeg startede med at ryge lortehash og blev snydt ad helvede til med vægten og prisen....

Senere købte jeg det samme skodhash - dog passede vægten og prisen sammen.
God hash var stadigvæk noget vi sjældent så.

Så begyndte der at komme bedre hash - 6 år senere that is - bedre kontakter - men stadigvæk egentligt noget craphash ifht nu. Engang imellem var der dog noget skidegodt shit.

Nogle år efter begyndte jeg at dyrke selv - god god ryger - hashen jeg købt var stadigvæk ringe - medmindre jeg kørte langt efter det.

nogle år efter mødte jeg nogle helt rigtige mennesker og så var den gode hash der pludselig hele tiden...

Et held nej - slid ad helvede til og massere af skodhash... JEPPERDI

PLUR

Medlem

Københavnerne har det ihvertfald rigtig godt :) Jeg selv der er fra Århus har ingen problemer i at skaffe god hash eller skunk. Efter 2 år med joints dagligt kan jeg stortset skaffe lige hvad jeg vil af cannabis her i Århus. Og det ville enhver herfra også kunne hvis man er i det rigtige miljø og derved lære nye folk at kende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Er det jer, der sidder nede ved mølleparken? :P

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
hms117 skrev:

Det kan du jo ikke sige.. Der er jo INGEN universal regel indenfor røg da det jo ikke er under kontrol på nogen måde. På den måde kan du på ingen måde regne med at noget til en 50er er dårligt eller godt, det kommer jo an på hvem man handler med. Nogle tager 30 kr for okay røg (semi om man vil) mens andre er nogle sviner og tager 60/70 kr for en "semi" røg.

Men igen er det jo på ingen måde til at stole på, køber jeg noget "ryger"- altså noget der er godt, så kan det jo være jeg får noget jeg selv vil vurderer som semi.

Lær istedet at vurdere hashen udfra duft, densitet, bobbeltest evt. . bar husk på man stadig kan blive snydt.

Derfor man bør gro selv hvis man kan :D

Nej det ved jeg godt :) ville bare ligesådan give ham en ide om hvordan det tit er.

Medlem

Khazim skrev:

Ikke mig i hvertfald :P

Junior medlem

Kristian12 skrev:
hvis man er i det rigtige miljø.

Man kan jo så undre sig over om det virkelig er det rigtige miljø at være i..

Medlem

PsychoDrugz skrev:
Kristian12 skrev:

Jeg snakker ikke om grimme gadepushere, skumle lejligheder med mug på vægene og usle hashomaner der sidder dagen lang nede i "klubben". Jo de findes fandme, men det er slet ikke det miljø jeg hentyder til her. Veluddannede folk der enten selv dyrker, eller importere lidt større mængder hash ind af gangen og sælger så derfra til dem de nu gør det til. Hvis man er i det rigtige miljø, kan man få alt. Om det er det rigtige eller forkerte miljø at være i, kan man jo undre sig over.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Khazim skrev:

Der kan man da ihvertfald få god hash ellers har jeg ihvertfald ikke prøvet noget rigtig godt endnu men det virker ihvertfald rigtig godt på mig det jeg har fået derfra. Syntes det virker som om at de ikke bare tager røven på dig dernede.
Desuden er det mange rigtige hyggelige mennesker og specielle personligheder man finder dernede.

P.S. ved ikke om det her er for tæt på at fortælle om forhandlere men folk skriver jo også tit om staden så det er vel fint.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
PsychoDrugz skrev:
Kristian12 skrev:

Jeg snakker ikke om grimme gadepushere, skumle lejligheder med mug på vægene og usle hashomaner der sidder dagen lang nede i "klubben". Jo de findes fandme, men det er slet ikke det miljø jeg hentyder til her. Veluddannede folk der enten selv dyrker, eller importere lidt større mængder hash ind af gangen og sælger så derfra til dem de nu gør det til. Hvis man er i det rigtige miljø, kan man få alt. Om det er det rigtige eller forkerte miljø at være i, kan man jo undre sig over.

Øeh jeg føler det lidt som om du mener man SKAL være veluddannet for at komme i et miljø som ikke er smadret. Det miljø du snakker om findes skam også blandt folk uden nogen særlig form for uddannelse og personligt synes jeg det er lidt af vise svag karakter at dømme folk og deres attituder udfra uddannelse - du har ikke set ret meget af Danmark kan jeg høre - det du snakker om findes i alle sociale lag.

Så ja, det rigtige hashermiljø er rigtig fedt - men det klart at pushermiljøet hvor der også florere andet end hash - ikke altid er så fedt igen.

PLUR

Medlem

Child of Aum skrev:
Øeh jeg føler det lidt som om du mener man SKAL være veluddannet for at komme i et miljø som ikke er smadret. Det miljø du snakker om findes skam også blandt folk uden nogen særlig form for uddannelse og personligt synes jeg det er lidt af vise svag karakter at dømme folk og deres attituder udfra uddannelse - du har ikke set ret meget af Danmark kan jeg høre - det du snakker om findes i alle sociale lag.

PLUR

Jeg tror du har misforstået mig lidt. Det var slet ikke min mening at udtrykke at man skal være veluddannet før det ikke er et smadret miljø. Min pointe var at adskille det meget grotesk og firkantet for at opnå lidt forståelse. Samtidig for at "forsvare" mig igen ligesom jeg gør lige nu på et debat forum ;) Jeg har set massere af Danmark, også andre steder i verdenen, set miljøer du slet ikke kunne forestille dig om.

Child of Aum skrev:
Så ja, det rigtige hashermiljø er rigtig fedt - men det klart at pushermiljøet hvor der også florere andet end hash - ikke altid er så fedt igen.

PLUR

Ja præcis det rigtige hashermiljø er rigtig lækkert. Det var og er dog også kun salg af hash jeg hentyder til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kender vi hinanden siden du ved jeg ikke kan forestille mig de steder du kender til?

Ved du ikke at det er latterlig dumt at bruge et angreb som argument? - eller rettere du kommer med et postulat istedet for et argument - normalt så besvarer man postulater med argumenter og argumenterer videre med argumenter indtil man kan konkludere noget ud fra det - det der med at komme med nye postulater midt inde i det hele, det holder altså ikke - slet ikke når det går hen og bliver personligt - selvom det stadigvæk er inden for emnet - nu synes jeg bare du snakker udenom - men samtidig giver mig ret i at du faktisk mente noget andet end det du skrev......

Du kunne jo bare skrive at du havde taget fejl - ingen grund til sige det der pis der.. Fordi i sidste ende der var vi jo enige ikke?

PLUR

Medlem

Child of Aum skrev:

Du kunne jo bare skrive at du havde taget fejl - ingen grund til sige det der pis der..

PLUR

Det kunne så diskuteres ud i det uendelige.

Child of Aum skrev:
Fordi i sidste ende der var vi jo enige ikke?PLUR

Jo det er vi vel, og derfor synes jeg bare vi skal stoppe herfra.

NO hard feelings from here CoA!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]